OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
EDS1002 | Eğitim Psikolojisi | Bahar | 2 | 2 | 3 | 6 |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. BERNA GÜLOĞLU |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. ÖZLEM KARAIRMAK TEKDURMAZ Öğ.Gör. NEŞE UYANIK |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | • Öğrencileri en bilinen ve en sık referans verilen insan gelişimi kuramlarıyla tanıştırmak •Öğrencileri en bilinen ve en sık referans verilen öğrenme kuramlarıyla tanıştırmak |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; • Eğitim ve psikoloji arasındaki ilişkiyi eğitimin güncel fonksiyonları çerçevesinde tanımlar • Farklı öğrenme teorilerini sınıflandırır • Farklı gelişim teorilerini sınıflandırır • Eğitimde gelişim kuramlarının önemini anlar • Öğrenme ve gelişimin temellerini ilişkilendirir • Öğrencilerin davranışlarını öğrenme ve gelişim kuramları çerçevesinde analiz eder • Öğrenme-öğretme etkinliklerine gelişim ve öğrenme kuramlarına dair prensipleri uygular |
Psikolojinin temel kavramlarına giriş; öğrenme ve gelişim: tanımlar ve eğitimdeki önemi; fiziksel gelişim; dil gelişimi; bilişsel gelişim; psikososyal gelişim; psikoseksüel gelişim; ahlaki gelişim; davranışçı öğrenme kuramı; bilişsel öğrenme kuramı; karmaşık bilişsel süreçler, sosyal bilişsel öğrenme, yapısalcı öğrenme kuramı; insancıl öğrenme kuramı Derste Kullanılan Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Tartışma -Bireysel Çalışma -Anlatım -Okuma |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Gelişime giriş ve fiziksel gelişim | Ders slaytları |
2) | Bilişsel gelişim (devam) | Ders slaytları |
3) | Bilişsel Gelişim(Piaget & Vygotsky) ve Dil gelişimi | Woolfolk / Ch.2-3 Yıldırım, et al. / Ch.2-3 |
4) | Bilişsel Gelişim (Piaget&Vygotsky) & Dil gelişimi (devam) | Woolfolk / Ch.2-3 Yıldırım, et al. / Ch.2-3 |
5) | Psikososyal gelişim (Erikson) & Ahlaki Gelişim (Piaget - Kohlberg - Gilligan) | Woolfolk / Ch.3 Yıldırım, et al. / Ch.3 |
6) | Psikososyal gelişim (Erikson) & Ahlaki Gelişim (Piaget-Kohlberg-Gilligan) (devam) | Woolfolk / Ch.3 Yıldırım, et al. / Ch.3 |
7) | Psikososyal gelişim (Freud) | Yıldırım, et al. / Ch.4 |
8) | Vize Sınavı | |
9) | Davranışçı öğrenme kuramı | Woolfolk / Ch.6 Yıldırım, et al. / Ch.5 |
10) | Davranışçı öğrenme kuramı (devam) & Bilişsel öğrenme kuramı | Woolfolk / Ch.6-7 Yıldırım, et al. / Ch.5-6 |
11) | Bilişsel öğrenme kuramı (devam) & Kompleks bilişsel süreçler | Woolfolk / Ch.7-8 Yıldırım, et al. / Ch.6 |
12) | Kompleks bilişsel süreçler (devam) & Sosyal bilişsel öğrenme kuramı | Woolfolk / Ch.8-9 Yıldırım, et al. / Ch.6 |
13) | Sosyal bilişsel yaklaşım (devam) & Yapılandırmacı yaklaşım | Woolfolk / Ch.8-9 |
14) | Yapılandırmacı yaklaşım (devam) ve İnsancıl öğrenme yaklaşımı | Woolfolk / Ch.9 Yıldırım, et al. / Ch.7 |
Ders Notları / Kitaplar: | Yıldırım, A. , Yerin Güneri O. , Hatipoğlu Sümer Z. (2002). Development and Learning (Course Notes). Ankara, Seçkin Yayıncılık. Woolfolk, A. (2001). Educational Psychology (8th Ed.). U.S.A. , Allyn & Bacon. |
Diğer Kaynaklar: | - |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 2 | % 60 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 4 | 52 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 3 | 39 |
Ara Sınavlar | 2 | 2 | 4 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 97 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Okul öncesi eğitimde temel kavram, fikir ve uygulamalarını bilmek, bilimsel olarak yorumlayabilmek ve eleştirel bir şekilde değerlendirebilmektir. | 3 |
2) | 0-66 ay grubu çocukların gelişim ve öğrenme özelliklerini tanımak, bu özelliklere etki eden faktörleri bilmek, anlamak ve bu özellikleri eğitim sürecine yansıtabilmektir. | 3 |
3) | Okul öncesi eğitim için gerekli olan içerik, pedagojik ve meslek bilgisine ulaşmayı bilmek, bu bilgiyi elde etmek ve onu kullanabilmektir. | 3 |
4) | 0-66 ay grubu çocukların çok boyutlu gelişimleri göz önünde tutularak bilgi, beceri ve davranışların, anlamlı ve yaşama uyarlanabilir bir şekilde çocuklara öğretilmesi potansiyelini oluşturmaktır. | 3 |
5) | Her bir çocuk için esnek, bireyselleştirmeye uygun okulöncesi eğitim programları, öğretim yaklaşım, yöntem ve teknikleri ile öğrenme ortamları geliştirmeyi, kullanmayı ve değerlendirmeyi bilmektir. | 3 |
6) | Okul öncesi eğitime uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini ve araçlarını bilmek, bunları geliştirmek ve kullanabilmektir. | 3 |
7) | Çocuklar, aileler ve toplumdaki bireyler ile olumlu, destekleyici ve yapıcı ilişkiler geliştirerek onların gelişim süreçlerine katkı sağlayacak projeler geliştirebilmek ve uygulayabilmektir. | 3 |
8) | Okul öncesi eğitimi farklı programlar ve farklı yaş gruplarıyla çalışma bilgi ve deneyimine sahip olmaktır. | 3 |
9) | Okul öncesi eğitimi alanında gelişim ve yenilikleri takip ederek, bilgi ve becerilerini güncelleştirerek ve mesleki bilgi-beceri anlamında kendini yenilemektir. | 3 |
10) | Okul öncesi eğitimcisi olarak diğer kişi ve kurumlarla işbirliği içinde okulöncesi eğitimi ve önemi konusunda toplumu bilinçlendirme bilgi ve becerisine sahip olmaktır. | 3 |
11) | Okul öncesi eğitimde karşılaşılan sorunları tanımlayabilmek, bu sorunlar üzerindeki düşüncelerini ve çözüm önerilerini bilimsel verilerle destekleyerek paylaşabilmek ve bu sorunların çözümlerine yönelik projelerde sorumluluk alıp etkin bir şekilde çalışabilmektir. | 3 |
12) | Okul öncesi eğitimcisi olarak alanıyla ilgili görev, hak ve sorumluluklara ilişkin yasa, yönetmelik, mevzuatları bilmek ve onlara uygun davranmaktır. | 3 |
13) | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere sahip olmaktır. | 3 |
14) | Farklı kültürleri tanımak, saygı duymak, bireysel ve kültürel farklılıklara duyarlı olmaktır. | 3 |
15) | Bilişim ve iletişim teknolojileri alanlarında yetkin olmak ve bunları mesleğinde etkili olarak kullanabilmektir. | |
16) | İngilizceyi okul öncesi eğitimi alanında iletişim, bilgi paylaşımı, mesleki gelişim alanlarında etkin kullanabilmektir. |