MEKATRONİK (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
IB4632 | Uluslararası İşletme | Bahar | 3 | 0 | 3 | 7 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi AYLA ESEN |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi AYLA ESEN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Mevcut Değil |
Dersin Amacı: | Küreselleşme ve yeni ekonomi, dünya kaynaklarını kullanabilme yolunda yöneticiler için yeni fırsatlar yaratmaktadır. Bu olgu aynı zamanda yöneticileri uluslararası rekabet ortamında, strateji ve örgüt yapılarında çok daha büyük bir karmaşıklıkla mücadele etmelerini gerektirmektedir. Bu ders, uluslararası alanda faaliyet gösteren firmaların ve çok uluslu işletmelerin karşı karşıya kaldığı stratejik ve örgütsel problemler üzerinde yoğunlaşacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Dersin sonunda katılımcılar sırasıyla: (1) firmaları uluslararası pazarlarda faaliyet göstermeye sevkeden stratejik motifleri (saikleri); (2) çok uluslu şirketlerin ortaya çıkış nedenlerini; (2) uluslararası rekabet çevresi güçlerini analiz etmeyi; (3) uluslararası pazarlara girişte uygulanan stratejik yaklaşımları değerlendirmeyi; ve (4) uluslararası stratejik planlama sürecinin evrelerini uygulamalı olarak öğrenmiş olacaklardır. |
1. Çok Uluslu Şirketlerde Örgütsel Yapı 2. Hafta: Uluslararası Üretim Stratejileri 3. Uluslararası Pazarlama Stratejileri 4. Çok Uluslu İşletmelerde İnsan Kaynakları Yönetimi 5. Küresel Yöneticilerde Liderlik ve Motivasyon 6. Politik Risk ve Uluslararası Müzakere Stratejileri 7. Uluslararası Ortaklaşa Girişimler ve Stratejik İttifaklar 8. Çok Uluslu Şirketlerde Örgütsel Yapı 9. Uluslararası Üretim Stratejileri 10. Uluslararası Pazarlama Stratejileri 11. Çok Uluslu İşletmelerde İnsan Kaynakları Yönetimi 12. Küresel Yöneticilerde Liderlik ve Motivasyon 13. Politik Risk ve Uluslararası Müzakere Stratejileri |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | |
2) | Küreselleşme | |
3) | Politik Ekonomide Ulusal Farklılıklar | |
4) | Kültür Farklılıkları | |
5) | Uluslararası Ticarette Politik Ekonomi | |
6) | Doğrudan Yabacı Yatırımlar | |
7) | Bölgesel Ekonomik Entegrasyon | |
8) | Tekrar | |
9) | Uluslararası İşletme Stratejisi | |
10) | Yabancı Pazarlara Giriş | |
11) | Hafta: Küresel Üretim, dışa açılma ve lojistik | |
12) | Küresel Pazarlama ve Ar-Ge | |
13) | Global İnsan Kaynakları Yönetimi | |
14) | Genel tekrar |
Ders Notları / Kitaplar: | Global Business Today (2011) Charles W. L. Hill, 8th ed., McGraw-Hill. |
Diğer Kaynaklar: | Multinational Enterprises and the Global Economy (2008) John H. Dunning and Sarianna M. Lundan, 2nd. Edition, Edward Elgar, Cheltanham. International Business (2004) Griffin and Pustay, Prentice Hall, International Edition. International Management (2000) Paul W. Beamish, Allen J. Morrison, Philiph M. Rosenzweig and Andrew C. Inkpen, Mc-Graw Hill. Transnational Management (1995) Christopher A. Bartlett and Sumantra Ghoshal, 2nd edition, Mc-Graw Hill. Managing Across Borders: The Transnational Solution (1998) Christopher A. Bartlett and Sumantra Ghoshal, 2nd edition, Harvard Business School Press. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 3 | % 15 |
Ara Sınavlar | 1 | % 35 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 40 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 120 |
Küçük Sınavlar | 3 | 3 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 |
Final | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 167 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Temel bilgisayar bilgisini geliştirmek, ofis ve paket programların kullanılmasını sağlamak. | |
2) | Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan temel matematik ile ilgili materyalleri kullanabilme yeteneğine ve bilgi donanımına sahip olmak, | |
3) | İmalatta kullanılan makine elemanlarının genel yapılarını ve şekillendirilme özelliklerini tanımak, | |
4) | İmalat usullerini ve kesici takım gereçlerini kavrayabilmek, Malzeme, statik, mekanik ve akışkanlar bilim dalında temel bilgileri kavrayabilmek, | |
5) | Birleştirme ve hareket elemanlarının imalat resimlerini çizebilmek, bir sistemin komple ve detay yapım resimlerini çizebilmek, | |
6) | Temel imalat işlemlerini, tornalama, frezeleme, delme, taşlama ve kaynak teknikleri hakkında bilgi sahibi olmak. Ve bu tezgâhlarda çalışabilecek güvene sahip olmak, | |
7) | Bilgisayarlı sayısal kontrollü tezgâhlarda yapılacak işin programını yazabilmek, ve Bilgisayar Destekli çizim yapabilmek, | |
8) | Proje raporu hazırlayabilmek, projenin imalatı takip edip, projeyi gerçekleştirebilmek, | |
9) | Elektronik devre elemanlarının kullanım alanlarını ve çalışma karakteristiklerini öğrenebilmek. Mikrodenetleyici entegrelerinin programlama mantıklarını kavramak ve programlayabilmek, ayrıca bu programa uygun devre tasarımı yapabilmek. | |
10) | Elektrik motorlarının çalışma prensiplerini ve AC-DC analizlerini yapabilmek, | |
11) | Bir görsel programlama diline hakimiyet kazandırmak. | |
12) | Türk dilini iyi kullanarak etkili iletişim kurabilmek ve meslektaşları ve müşterileriyle iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilmek, |