DİJİTAL OYUN TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
IB4632 | Uluslararası İşletme | Güz | 3 | 0 | 3 | 7 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi AYLA ESEN |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi AYLA ESEN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Mevcut Değil |
Dersin Amacı: | Küreselleşme ve yeni ekonomi, dünya kaynaklarını kullanabilme yolunda yöneticiler için yeni fırsatlar yaratmaktadır. Bu olgu aynı zamanda yöneticileri uluslararası rekabet ortamında, strateji ve örgüt yapılarında çok daha büyük bir karmaşıklıkla mücadele etmelerini gerektirmektedir. Bu ders, uluslararası alanda faaliyet gösteren firmaların ve çok uluslu işletmelerin karşı karşıya kaldığı stratejik ve örgütsel problemler üzerinde yoğunlaşacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Dersin sonunda katılımcılar sırasıyla: (1) firmaları uluslararası pazarlarda faaliyet göstermeye sevkeden stratejik motifleri (saikleri); (2) çok uluslu şirketlerin ortaya çıkış nedenlerini; (2) uluslararası rekabet çevresi güçlerini analiz etmeyi; (3) uluslararası pazarlara girişte uygulanan stratejik yaklaşımları değerlendirmeyi; ve (4) uluslararası stratejik planlama sürecinin evrelerini uygulamalı olarak öğrenmiş olacaklardır. |
1. Çok Uluslu Şirketlerde Örgütsel Yapı 2. Hafta: Uluslararası Üretim Stratejileri 3. Uluslararası Pazarlama Stratejileri 4. Çok Uluslu İşletmelerde İnsan Kaynakları Yönetimi 5. Küresel Yöneticilerde Liderlik ve Motivasyon 6. Politik Risk ve Uluslararası Müzakere Stratejileri 7. Uluslararası Ortaklaşa Girişimler ve Stratejik İttifaklar 8. Çok Uluslu Şirketlerde Örgütsel Yapı 9. Uluslararası Üretim Stratejileri 10. Uluslararası Pazarlama Stratejileri 11. Çok Uluslu İşletmelerde İnsan Kaynakları Yönetimi 12. Küresel Yöneticilerde Liderlik ve Motivasyon 13. Politik Risk ve Uluslararası Müzakere Stratejileri |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | |
2) | Küreselleşme | |
3) | Politik Ekonomide Ulusal Farklılıklar | |
4) | Kültür Farklılıkları | |
5) | Uluslararası Ticarette Politik Ekonomi | |
6) | Doğrudan Yabacı Yatırımlar | |
7) | Bölgesel Ekonomik Entegrasyon | |
8) | Tekrar | |
9) | Uluslararası İşletme Stratejisi | |
10) | Yabancı Pazarlara Giriş | |
11) | Hafta: Küresel Üretim, dışa açılma ve lojistik | |
12) | Küresel Pazarlama ve Ar-Ge | |
13) | Global İnsan Kaynakları Yönetimi | |
14) | Genel tekrar |
Ders Notları / Kitaplar: | Global Business Today (2011) Charles W. L. Hill, 8th ed., McGraw-Hill. |
Diğer Kaynaklar: | Multinational Enterprises and the Global Economy (2008) John H. Dunning and Sarianna M. Lundan, 2nd. Edition, Edward Elgar, Cheltanham. International Business (2004) Griffin and Pustay, Prentice Hall, International Edition. International Management (2000) Paul W. Beamish, Allen J. Morrison, Philiph M. Rosenzweig and Andrew C. Inkpen, Mc-Graw Hill. Transnational Management (1995) Christopher A. Bartlett and Sumantra Ghoshal, 2nd edition, Mc-Graw Hill. Managing Across Borders: The Transnational Solution (1998) Christopher A. Bartlett and Sumantra Ghoshal, 2nd edition, Harvard Business School Press. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 3 | % 15 |
Ara Sınavlar | 1 | % 35 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 40 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 120 |
Küçük Sınavlar | 3 | 3 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 |
Final | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 167 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak. | |
2) | Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. | |
3) | Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. | |
4) | Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. | |
5) | Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. | |
6) | Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. | |
7) | Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
8) | Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
9) | Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. | |
10) | Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. | |
11) | Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. | |
12) | Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |