ULUSLARARASI TİCARET VE İŞLETMECİLİK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
IB4612 Tüketici Davranışlarında Kültürler Arası Çalışmalar Bahar 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi GÜLBERK GÜLTEKİN SALMAN
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi GÜLBERK GÜLTEKİN SALMAN
Opsiyonel Program Bileşenleri: none
Dersin Amacı: Bu dersin amacı, öğrencileri pazarlamacı olarak uluslararası pazarlama stratejilerini geliştirmede tüketicilerin ihtiyaç ve isteklerini anlamaki rolünü anlamaya alıştırmak ve aynı zamanda küreselleşen dünyada pazar odaklı toplumda tüketici olmanın ne demek olduğunu anlatmaktır. Bu ders ile öğrenciler kültür ve alt-kültür kavramını anlayacak ve uluslararası pazarlama stratejisi oluşturmada nasıl kullanılacağını öğrenecektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
I- temel tüketici davranışı kavramını hem teori hem de amprik araştırma bakımından anlamak
II-bu bilgileri gerçek dünyada stratejik pazarlama yönetimi karar verme durumlarına nasıl uygulayacağını öğrenmek
III-tüketici davranışı bilgilerini kullanarak küresel pazarlarda bulunulduğunda iş yerindeki güçlerle tetiklenen daha farkında bir tüketici haline gelmek
IV-kültürleri anlamak ve tüketici davranışı teori ve uygulamalarını nasıl değiştirdiğini anlamak
V-kültürel bakışaçısından tüketici davranışındaki bilgi kaynakları ve literatürüne hakim olmak
VI-kültürel farklılıklar yoluyla günlük hayattaki sosyal ve psikolojik etkilerin farkına varılmasını sağlamak
VII-İnternet, e-ticaret ve bilgi teknolojinin kullanılımı ile değişen küresel tüketici pazaryerini anlamak

Dersin İçeriği

Ders sürecinde farklı öğretim şekilleri kullanılacaktır. Zamanın çoğu sınıf içerisinde farklı aktiviteleri tartışarak geçirilecektir. derse hazır gelmek son derece önemlidir ki bu anlamda derse katılım, ders materyallerinin okunarak derse gelerek deneyimlerin paylaşılması önemlidir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tüketici davranışına giriş Tüketici toplumu Kitap notları ve sunum
2) Alışveriş, satınalma ve değerlendirme Kitap notları ve sunum
3) Algı Kitap notları ve sunum
4) Benlik Kitap notları ve sunum
5) Motivasyon, değerler ve hayat tarzı Kitap notları ve sunum
6) Öğrenme ve Bellek Kitap notları ve sunum
7) Tutum ve Bireysel Karar Verme Kitap notları ve sunum
8) Değerlendirme Kitap notları ve sunum
9) Grup etkisi ve fikir liderliği Kitap notları ve sunum
10) Avrupa aile yapısı, aile karar verme süreci ve yaş kitap notları ve sunum
11) Kazanç ve sosyal sınıf kitap notları ve sunum
12) Kültür ve Avrupa Hayat tarzı kitap notları ve sunum
13) Kültür Değişim Süreci kitap notları ve sunum
14) Yeni günler, yeni tüketiciler kitap notları ve sunum

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Solomon, M.; Bamossy, G.; Askergaard, S.; and Hogg, M.K. (2010). Consumer Behavior: A European Perspective. 4th Ed. Prentice Hall
Diğer Kaynaklar: Graham, J. (2010). Critical Thinking in Consumer Behavior: Cases and Experiential Exercises. 2nd Ed. Prentice Hall.
Evans, M.M.; Foxall, G. and Jamal, A. (2009) Consumer Behavior. 2nd Ed. Wiley

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 15
Küçük Sınavlar 1 % 15
Ödev 1 % 15
Projeler 1 % 15
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 45
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 55
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Uygulama 1 10 10
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Proje 1 20 20
Ödevler 4 4 16
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 132

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik ile ilgili yönetim, işletme, ticaret, ekonomi, girişimcilik, inovasyon, sürdürülebilir kalkınma konularında teorik ve uygulamalı bilgilere sahiptir ve bu bilgileri kullanabilir 4
2) Küresel iş dünyasındaki farklı kaynaklardan veri toplayabilir ve araştırma tekniklerini başarılı bir şekilde uygulayabilir, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. 4
3) Sürekli değişen küresel iş dünyasındaki farklı kaynak ve kanalları kullanarak fırsat ve tehditleri, stratejik düşünebilme yeteneğiyle analiz edebilir. 3
4) İyi bir İngilizce dil bilgisi ile yazılı ve sözlü iletişim kurabilir. 5
5) Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarabilir ve eleştirel olarak değerlendirebilir. 3
6) Mesleki sorumluluk bilinciyle iş etiği ilkelerini benimser ve bu ilkeleri küresel ticaret ve işletme alanında hukuki kaideler çerçevesinde uygulayabilir. 4
7) Alan içi ve alan dışı ekip çalışmalarında işbirliği yapabilir, sorumluluk alabilir, kültürel farklılıklara saygılı ve etik değerlere sahiptir. 3
8) Sosyal haklar, adalet, kültürel değerler, çevreye duyarlılık, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. 3
9) Kazandığı yaşam boyu öğrenme becerisi ile öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir ve kendisini geliştirebilir 3