Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
1. Hafta: Etik ve İş |
|
2) |
2. Hafta:İşletmelerde Etik İlkeler |
|
3) |
3. Hafta: İşletmelerde Etik İlkeler (devam) |
|
4) |
4. Hafta: İş Sistemi: Hükümet, Piyasalar ve Uluslararası Ticaret |
|
5) |
5. Hafta: Pazarda Etik |
|
6) |
6. Hafta: Etik ve Çevre |
|
7) |
7. Hafta: Ara Sınav |
|
8) |
8. Hafta: Etik ve Çevre (devam) |
|
9) |
9. Hafta: Tüketici Üretimi ve Pazarlama Etiği |
|
10) |
10. Hafta: Tüketici Üretimi ve Pazarlama Etiği |
|
11) |
11. Hafta: Tüketici Üretimi ve Pazarlama Etiği (devam) |
|
12) |
12. Hafta: İş Ayrımcılığının Etik Kuralları |
|
13) |
13. Hafta: Örgütte Birey |
|
14) |
14. Hafta: Örgütte Birey (devam) |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Sağlık Kurumları Yöneticiliği rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olmak. |
3 |
2) |
Yönetim uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek; ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kuralları öğrenmek ve uygulamak. |
3 |
3) |
Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. |
3 |
4) |
Sağlık Kurumları Yöneticiliği alanındaki yönetim fonksiyonları süreçlerini (yönetim ve organizasyon, halkla ilişkiler, insan kaynakları, maliyet muhasebesi, pazarlama) tanımlamak. |
2 |
5) |
Toplumsal sorumululuk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. |
2 |
6) |
Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve projeler planlama becerisine sahip olmak. |
2 |
7) |
Toplumun tüm sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. |
2 |
8) |
Güncel, etkin iletişim becerilerini kullanabilmek; diğer meslek grupları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk almak. |
2 |
9) |
Sağlık sistemleri konusunda ve sağlık bilişimi alanında ulusal ve ulusararası kapsamda araştırma, planlama ve uygulama becerisi kazanmak. |
2 |
10) |
Sağlık ve yönetim alanında veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. |
2 |
11) |
En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. |
2 |
12) |
Çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve yaşadığı topluma örnek olmak. |
2 |