ÇİZGİ FİLM VE ANİMASYON
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
IB4611 İşletme Etiği Güz
Bahar
3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi AHMET AYDEMİR
Dersi Veren(ler): Dr. BİLGE UYAN ATAY
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: İş dünyasında ortaya çıkan en önemli etik sorunları (örn; tüketicinin korunması, ayrımcılık, mobbing, yolsuzluk vd.) tanıtmayı esas alarak temel ahlak felsefelerini incelemek, vaka analizleri eşliğinde etik ikilemleri çözmek, dersin önde gelen amaçları arasındadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;

Dersin İçeriği

Bu ders kapsamında öğrenciler iş etiği ile ilgili teorik bilgilerin yanında uygulamadan örneklerle tanışacak, vaka çalışmalarıyla ve interaktif bir ortamda İnsan Kaynakları’nın tüm süreçlerini ve bu süreçlerde iş etiğinin yeri ve önemini etkin ve kalıcı bir şekilde öğreneceklerdir. Bu suretle kendilerine sağlayacakları katma değerle öğrenciler işlenen konulardaki iş tecrübesi eksikliğini önemli ölçüde giderebileceklerdir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) 1. Hafta: Etik ve İş
2) 2. Hafta:İşletmelerde Etik İlkeler
3) 3. Hafta: İşletmelerde Etik İlkeler (devam)
4) 4. Hafta: İş Sistemi: Hükümet, Piyasalar ve Uluslararası Ticaret
5) 5. Hafta: Pazarda Etik
6) 6. Hafta: Etik ve Çevre
7) 7. Hafta: Ara Sınav
8) 8. Hafta: Etik ve Çevre (devam)
9) 9. Hafta: Tüketici Üretimi ve Pazarlama Etiği
10) 10. Hafta: Tüketici Üretimi ve Pazarlama Etiği
11) 11. Hafta: Tüketici Üretimi ve Pazarlama Etiği (devam)
12) 12. Hafta: İş Ayrımcılığının Etik Kuralları
13) 13. Hafta: Örgütte Birey
14) 14. Hafta: Örgütte Birey (devam)

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Required Text:
Business Ethics (2006, 6th edition), by Manuel G. Velasquez, Prentice Hall.
Diğer Kaynaklar: Optional Text:
Managing Business Ethics (2011), by Linda K. Trevino and Katherina A. Nelson, Wiley.

İş Hayatında Etik (2007), by Suna Tevrüz, Beta Yayınları, İstanbul.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 80
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 80

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 40
Sınıf Dışı Ders Çalışması 15 54
Ara Sınavlar 1 2
Final 1 2
Toplam İş Yükü 98

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Çizgi film ve animasyon alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere ve becerilere sahip olmak.
2) Çizgi film ve animasyon alanında araştırma, gözlem-deneyim, değerlendirme becerisi geliştirebilmek ve her yönüyle çizgi film ve animasyon ve performans ilkelerini kullanarak fikirleri, inandırıcı eylem ve duyguları etkili bir şekilde iletebilmek.
3) Çeşitli sanatsal stiller ve teknikler içeren animasyon filmler yapmak.
4) Çizgi film ve animasyon yapım sürecini inisiyatif kullanarak tasarlamak, yaratıcılık ile uygulamak ve kişisel stili yansıtarak sunmak.
5) Çizgi film ve animasyon üretim sürecinde ekip üyesi olup, sorumluluk alabilmek ve sorumluğu altında çalışanları yönetebilmek, onlara liderlik yapabilmek.
6) Çizgi film ve animasyona ilişkin çalışmaları edindiği bilgi ve beceriler çerçevesinde değerlendirebilmek.
7) Çizgi film ve animasyon alanında öğrenme gereksinimlerini tanımlayabilmek ve öğrenmeyi yönetebilmek.
8) Çizgi film ve animasyon alanındaki bilimsel ve sanatsal çalışmalara katılarak ilgili kuruluşlarla iletişime geçebilmek ve alandaki bilgi ve becerilerini paylaşabilmek.
9) Yabancı dil kullanarak çizgi film ve animasyon alanındaki gelişmeleri izlemek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilmek.
10) Çizgi film ve animasyonda kullanılan her türlü teknik araç-gereç ve bilgisayar yazılımları ile birlikte genel bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmek.
11) Gelişim ve üretimin her boyutunda eleştirel düşünme becerileri ve problem çözme stratejileri kullanmak, fikirleri, duyguları ve niyetleri görsel, sözlü ve yazılı olarak etkili bir şekilde iletmek ve çizgi film ve animasyon projelerinin geliştirilmesinde teknolojiyi etkin bir şekilde dahil etmek.
12) Çizgi film ve animasyon alanında etik değerlere ve evrensel değerler konusunda yeterli bilince sahip olmak.