REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
IB4611 İşletme Etiği Güz 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi AHMET AYDEMİR
Dersi Veren(ler): Dr. BİLGE UYAN ATAY
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: İş dünyasında ortaya çıkan en önemli etik sorunları (örn; tüketicinin korunması, ayrımcılık, mobbing, yolsuzluk vd.) tanıtmayı esas alarak temel ahlak felsefelerini incelemek, vaka analizleri eşliğinde etik ikilemleri çözmek, dersin önde gelen amaçları arasındadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;

Dersin İçeriği

Bu ders kapsamında öğrenciler iş etiği ile ilgili teorik bilgilerin yanında uygulamadan örneklerle tanışacak, vaka çalışmalarıyla ve interaktif bir ortamda İnsan Kaynakları’nın tüm süreçlerini ve bu süreçlerde iş etiğinin yeri ve önemini etkin ve kalıcı bir şekilde öğreneceklerdir. Bu suretle kendilerine sağlayacakları katma değerle öğrenciler işlenen konulardaki iş tecrübesi eksikliğini önemli ölçüde giderebileceklerdir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) 1. Hafta: Etik ve İş
2) 2. Hafta:İşletmelerde Etik İlkeler
3) 3. Hafta: İşletmelerde Etik İlkeler (devam)
4) 4. Hafta: İş Sistemi: Hükümet, Piyasalar ve Uluslararası Ticaret
5) 5. Hafta: Pazarda Etik
6) 6. Hafta: Etik ve Çevre
7) 7. Hafta: Ara Sınav
8) 8. Hafta: Etik ve Çevre (devam)
9) 9. Hafta: Tüketici Üretimi ve Pazarlama Etiği
10) 10. Hafta: Tüketici Üretimi ve Pazarlama Etiği
11) 11. Hafta: Tüketici Üretimi ve Pazarlama Etiği (devam)
12) 12. Hafta: İş Ayrımcılığının Etik Kuralları
13) 13. Hafta: Örgütte Birey
14) 14. Hafta: Örgütte Birey (devam)

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Required Text:
Business Ethics (2006, 6th edition), by Manuel G. Velasquez, Prentice Hall.
Diğer Kaynaklar: Optional Text:
Managing Business Ethics (2011), by Linda K. Trevino and Katherina A. Nelson, Wiley.

İş Hayatında Etik (2007), by Suna Tevrüz, Beta Yayınları, İstanbul.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 80
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 80

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 40
Sınıf Dışı Ders Çalışması 15 54
Ara Sınavlar 1 2
Final 1 2
Toplam İş Yükü 98

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek 2
2) Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek 2
3) Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek 2
4) Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek 2
5) Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek 2
6) Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) 2
7) Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek 3
8) Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak 2
9) Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek 2
10) Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek 2
11) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) 2
12) Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek 2
13) Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek 2