AMERİKAN KÜLTÜRÜ VE EDEBİYATI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
IB4611 | İşletme Etiği | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi AHMET AYDEMİR |
Dersi Veren(ler): |
Dr. BİLGE UYAN ATAY |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | İş dünyasında ortaya çıkan en önemli etik sorunları (örn; tüketicinin korunması, ayrımcılık, mobbing, yolsuzluk vd.) tanıtmayı esas alarak temel ahlak felsefelerini incelemek, vaka analizleri eşliğinde etik ikilemleri çözmek, dersin önde gelen amaçları arasındadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; |
Bu ders kapsamında öğrenciler iş etiği ile ilgili teorik bilgilerin yanında uygulamadan örneklerle tanışacak, vaka çalışmalarıyla ve interaktif bir ortamda İnsan Kaynakları’nın tüm süreçlerini ve bu süreçlerde iş etiğinin yeri ve önemini etkin ve kalıcı bir şekilde öğreneceklerdir. Bu suretle kendilerine sağlayacakları katma değerle öğrenciler işlenen konulardaki iş tecrübesi eksikliğini önemli ölçüde giderebileceklerdir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | 1. Hafta: Etik ve İş | |
2) | 2. Hafta:İşletmelerde Etik İlkeler | |
3) | 3. Hafta: İşletmelerde Etik İlkeler (devam) | |
4) | 4. Hafta: İş Sistemi: Hükümet, Piyasalar ve Uluslararası Ticaret | |
5) | 5. Hafta: Pazarda Etik | |
6) | 6. Hafta: Etik ve Çevre | |
7) | 7. Hafta: Ara Sınav | |
8) | 8. Hafta: Etik ve Çevre (devam) | |
9) | 9. Hafta: Tüketici Üretimi ve Pazarlama Etiği | |
10) | 10. Hafta: Tüketici Üretimi ve Pazarlama Etiği | |
11) | 11. Hafta: Tüketici Üretimi ve Pazarlama Etiği (devam) | |
12) | 12. Hafta: İş Ayrımcılığının Etik Kuralları | |
13) | 13. Hafta: Örgütte Birey | |
14) | 14. Hafta: Örgütte Birey (devam) |
Ders Notları / Kitaplar: | Required Text: Business Ethics (2006, 6th edition), by Manuel G. Velasquez, Prentice Hall. |
Diğer Kaynaklar: | Optional Text: Managing Business Ethics (2011), by Linda K. Trevino and Katherina A. Nelson, Wiley. İş Hayatında Etik (2007), by Suna Tevrüz, Beta Yayınları, İstanbul. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 80 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 80 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 40 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 54 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 |
Final | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 98 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mezun olduktan sonra, öğrenciler araştırma yapmak, araştırma tekniklerini ve araç-gereçlerini kullanmak, sorun çözmek ve etkin bir şekilde iletişebilmek ve iş yerine bu becerilerini aktarmak özelliklerini edinmiş; | |
2) | ...belirli anahtar meselelerde akıcı bir İngilizce ile tartışma becerisini geliştirmiş; | |
3) | ...ileri düzeyde bir üslup bilgisi ile yazılı belgeler oluşturma becerisini geliştirmiş; | 4 |
4) | ...Amerikan ve İngiliz edebiyatı kanonundaki temel yapıtlar hakkında geniş bilgi edinmiş; | 4 |
5) | ...Amerikan ve İngiliz edebiyatlarının zor ve seçme metinlerinin ileri düzeyde analizlerini, sentezlerini yapıp eleştirme becerisini geliştirmiş; | 4 |
6) | ...çağdaş Amerikan kültürü hakkında derinlikli bir anlayış geliştirmiş; | 3 |
7) | ...farklı edebi metinler ve belgeler arasındaki ilişkileri ve önemli bağlantıları kurma ve disiplinler arası bir tavır geliştirme becerisini edinmiş; | 3 |
8) | ...bireysel olarak ya da takım halinde projeler geliştirmeyi öğrenmiş; | 3 |
9) | ...bilgi ve birikimlerini hayata uygulamayı ve disiplinler arası konularda çözüm üretmek ve araştırmaları sonuca ulaştırma konularında da beceriler edinmiş olacaklardır. | 4 |