ENDÜSTRİ ÜRÜNLERİ TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
IB4514 Müzakere Yönetimi Bahar 3 0 3 7
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. AHMET ERKUŞ
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. AHMET ERKUŞ
Opsiyonel Program Bileşenleri: Mevcut Değil
Dersin Amacı: Farklı müzakere perspektifleri
Müzakere kavramlarının analizi ve hayata geçirilmesi
Müzakere öncesi hazırlık
Problem çözme, çatışma yönetimi
Müzakerede İletişim
Farklı coğrafyalarda ve farklı kültürlerde iş müzakerelerinin işleyişi
Müzakerelerdeki değişkenleri tanımlayıp değerlendirmekte kullanılan yöntemler,

İş müzakerelerini planlama teknikleri,

Başarılı iş müzakerelerindeki strateji ve taktiklerin belirlenmesinde gerekli bilgiler,


Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Pazarlık - Müzakere farkı
'Kazan - Kazan' ve 'kazan -kaybet' müzakereleri
Uluslararası müzakerelerdeki tipik hatalardan ve tuzaklardan kurtulmak
Müzakere gücünü başarıyla kullanabilmek
Uluslararası müzakere sürecine ağırlığınızı koymak
Kültürel farkındalığı arttırarak becerileri güçlendirmek
Reddedilmesi gereken bir anlaşmayı yapmaktan, ilişkileri bozmadan korunmak

Dersin İçeriği

Müzakere Tanımı
Kazan-Kazan’ın önemi
Müzakere aşamaları
Müzakerenin Planlanması
Anlaşmayı Sonuçlandırmak için gerekenler
Global Müzakerelerdeki Farklılıklar
Kültürel Etkenler,
Bölgesel Farklılıklar,
Yönetsel Etkenler,
Tüm Müzakerelerde İşe Yarayacak Bilgiler
10 Müzakere Stratejisi (Kısa vaka örnekleri verilerek işlenecektir.)
Kaçınılması Gereken Kelime ve İfadeler ile Bunların Doğuracağı Tepkiler
En Zor Dört Problem ve Çözüm Yolları
(Her problem/çözüm kategorisinin “Eylem Adımları” sırayla incelenecektir.)
Kültür Şokunu Alt Etme
Kendi Müzakere Ekibinizle İlişki
Müzakere Yeri ve Etkileri
Bölgeler ve Ülkeler Bazında Çalışma
Batı Avrupa, Doğu Avrupa, Latin Amerika, Kuzey Amerika, Ortadoğu, Kuzey Afrika, Asya ve Pasifik Kıyısı, Güney Afrika Ülkeleri olmak üzere Sekiz “Bölge Bazında” genel başlık altında
Kültürel Faktörler
Zaman Kullanımı
İletişim Kalıpları
Müzakerelerin Hızı
Kişisel İlişkiler, Duygusal Taraflar
Karar Verme
İletişimdeki Paraziti Azaltma
Hassasiyetler
Başlıca Müzakere İpuçları

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Müzakereye Giriş Okuma
2) Müzakere Dili Okuma
3) Ayrıştırıcı Müzakereler Okuma
4) Birleştirici Müzakereler Okuma
5) Çatışma ve Anlaşmazlıkların Çözümlenmesi Okuma
6) Kendimizi tanımak ve Müzakereye Etkilerini Bilmek Okuma
7) Müzakerelerde İletişim Okuma
8) Ara sınav
9) Müzakerelerde İknanın Rolü ve Önemi Okuma
10) Müzakerelerde İlişkilerin Doğası ve Anlaşmazlıkların Çözümlenmesi Okuma
11) Uluslararası Müzakereler Okuma
12) Takım ve Çok Taraflı Müzakereler
14) İş yaşamında müzakere Okuma

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Negotiation and Dispute Resolution
Beverly De marr Suzanne De Janasz
Diğer Kaynaklar: None

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 2 % 10
Sunum 1 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 30
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 70
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 30
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 15 43
Uygulama 15 15
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 49
Final 13 66
Toplam İş Yükü 173

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Endüstri Ürünleri Tasarımı meslek alanının kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahip olmak
2) Mesleki bilgiyi ürün, hizmet ve deneyim geliştirme alanlarında uygulayabilmek
3) Tasarım kavramlarını, mesleki kültür ve dili anlayabilmek, kullanabilmek, yorum yapabilmek ve değerlendirmek
4) Endüstri Ürünleri tasarımı alanında araştırma yöntemlerini bilmek, bu yöntemlerle bilgi toplamak, toplanan bilgiyi yorumlamak ve uygulayabilmek
5) Endüstri ürünleri tasarımı problemlerini tanımlamak, problem koşul ve gereklerini değerlendirebilmek, çözüm önerileri üretebilmek
6) Endüstri Ürünleri Tasarımında önerilen çözümlerin toplumsal, kültürel, çevresel, ekonomik ve insani değerlerin göz önünde bulundurarak geliştirilmesi; kişisel farklılık ve yetenek düzeylerine duyarlı olması
7) Tasarım kavramlarına ve çözümlerine ait bilgiyi, yazılı, sözlü ve görsel anlatım yöntemleriyle aktarma yeteneğine sahip olmak
8) Tasarım çözümlerine ait malzeme, biçimlenme,detaylandırma, servis ve üretim yöntemleri kavramları arasındaki ilişkiyi ve yöntemleri tanımlayabilmek ve uygulayabilmek
9) Endüstri ürünleri tasarımı çözüm ve uygulamalarını anlatabilecek düzeyde bilgisayar destekli bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak
10) Endüstri ürünleri tasarımının disiplinler arası yapısına kaynak oluşturan, işletme, mühendislik, psikoloji, ergonomi, görsel iletişim alanlarına ait tasarım çözümlerini destekleyecek yöntem ve bilgiye sahip olmak; gerektiğinde bu alanlara ait bilgiyi araştırma, edinme ve kullanma yeteneğine sahip olmak
11) Bir yabancı dili kullanarak endüstri ürünleri tasarımı alanına ait dile hakim olabilmek ve farklı kültürlerden meslektaşlarıyla iletişim kurabilmek
12) Teknolojik ve bilimsel gelişmelere bağlı olarak mesleğin gereksinim duyduğu yeni tasarım konularını ve eğilimlerini takip edebilmek ve değerlendirebilmek