IB4323 Special Topics in Cross Cultural ManagementBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar YAZILIM MÜHENDİSLİĞİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
YAZILIM MÜHENDİSLİĞİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
IB4323 Kültürlerarası Yönetimde Özel Konular Güz 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi AYLA ESEN
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi AYLA ESEN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: İşletmelerde küreselleşme ve çeşitliliğin artması çalışanların özellikle de yöneticilerin uluslar arası işleri, kültürlerarası takımlarla çalışma alanları, müşterilerin artan çeşitlilikleri ve rakip, tedarikçi, ortak ve hükümetler ve diğer toplum kuruluşları gibi paydaşlarla işbirliği yapabilme veya rekabet edebilmeyi etkin yapabilmeleri için kültürel becerileri geliştirmeleri gerekir. Dünyadaki kültürel farklılıklara maruz kalma ve etkin eğitim farklı işletme ortamlarında çalışanların daha başarılı olmasını sağlayacaktır.
Bu ders etkin kültürlerarası yönetimi ve uluslar arası ortamlarda çalışırken karşılaşılacak zorlukları anlama olasılığı sağlar. Bu ders uluslar arası örgütsel davranış ve insan kaynakları konu ve uygulamaları üzerine odaklanır. Bu ders üç modülden oluşur (a) kültürün tutum ve davranışların üzerine olan etkisi, (b) takım çalışması, liderlik ve pazarlık gibi örgütsel ve insan kaynakları konuları ve (c) uluslar arası görevlerde kişilerle beraber çalışmaya hazırlık

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Kişiler, gruplar, örgütler ve toplumların kültürle nasıl bütünleştiğini anlayabilir.
2. Kendi kültürünü ve bu kültürün diğer kültürlerden farkını analitik ve kavramsal olarak açıklayabilir.
3. Kültürün karar verme, liderlik ve motivasyona etkisini analiz edebilir.
4. Kültürel farklılıkların iletişim ve müzakere süreçlerini nasıl etkilediğini açıklayabilir.
5. Çok kültürlü takım dinamiklerini anlayabilir ve çok kültürlü grup ve takımların nasıl etkili yönetileceğini tartışabilir.

Dersin İçeriği

Konu 1: Kültürün belirleyicileri
Konu 2: iş Dünyasında Kültürün Boyutları
Konu 3: Batı Dünyasında İş Kültürü
Konu 4: Asya, Afrika ve Orta Doğuda İş Kültürü
Konu 5: Kültür Boyutları ve İkilemleri
Konu 6: Yönetim Kültürü ve Stilleri
Konu 7: Kültür ve Kurumsal Yapı
Konu 8: Kültür ve Liderlik
Konu 9: Kültür ve Kurumsal Strateji
Konu 10: Örgütlerde Kültürel Değişim
Konu 11: Kültür ve Uluslararası Pazarlama Yönetimi
Konu 12: Örgütlerde Kültürel Farklılık
Konu 13: Kültürler arası İş İletişimi
Konu 14: Kültürler arası İletişimde Engeller
Konu 15: Uluslar arası Pazarlık
Konu 16: Uluslar arası Takımlarla Çalışmak
Konu 17: Çatışma ve Kültürel Farklılıklar
Konu 18: Kültürler arası İletişim Becerisi Geliştirme

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Küresel Yönetici Çevresi, Çevre Analizi Mevcut değil
2) Sosyal Sorumluluk ve Etik Mevcut değil
3) Kültürün Rolünü Anlamak Mevcut değil
4) Kültürlerarası İletişim
5) Kültürlerarası Müzakere Mevcut değil
6) Kültürlerarası Bağlamda Karar Verme Mevcut değil
7) Strateji formülasyonu Mevcut değil
8) Küresel İşbirlikleri ve Strateji Uygulaması Mevcut Değil
9) Organizasyon Yapısı ve Kontrol Sistemleri Mevcut değil
10) Küresel Operasyonlar için Personel Seçme ve Ücretleme Mevcut değil
11) Deniz Ötesi Operasyonlar için Eğitim Mevcut değil
12) Küresel Yönetim Kadroları Geliştirme Mevcut değil
13) Motivasyon ve Lideriik Mevcut değil
14) Dış ülkelerde yönetici nasıl olunur? Mevcut değil

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: TEXTBOOK:
International Management: Managing Across Borders and Cultures, Text and Cases, 7/E
Deresky. 2011
Required Readings: Cases and Articles from HBR.
Diğer Kaynaklar: Mevcut değil..not avaiable

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Projeler 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 25
Final 1 % 45
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 35
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 65
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 40
Final 11 40
Toplam İş Yükü 80

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Karmaşık mühendislik problemlerine yönelik yazılım proje, süreç ve ürünlerine ait fonksiyonel ve fonksiyonel olmayan özellikleri tanımlayabilmek.
2) Karmaşık mühendislik problemlerinde yazılım mimarisi, bileşenleri, ara yüzleri ve sisteme ait diğer alt bileşenleri tasarlayabilmek.
3) Kodlama, doğrulama, sınama ve hata ayıklama konularını da içerecek şekilde karmaşık yazılım sistemleri geliştirebilmek.
4) Karmaşık mühendislik problemlerinde yazılımı, programın davranışlarını beklenen sonuçlara göre sınayarak doğrulayabilmek.
5) Karmaşık yazılım sistemlerinin çalışması sırasında, çalışma ortamının değişmesi, yeni kullanıcı istekleri ve yazılım hatalarının ortaya çıkması ile meydana gelen bakım faaliyetlerine yönelik işlemleri yapabilmek.
6) Karmaşık yazılım sistemlerinde yapılan değişiklikleri izleyebilmek ve kontrol edebilmek, entegrasyonunu sağlayabilmek, yeni sürümlerini sistematik olarak planlayabilmek ve riskleri yönetebilmek.
7) Disiplin içi ve disiplinler arası takımlarda görev alarak karmaşık yazılım sistemleri yaşam süreçlerini tanımlayabilmek, değerlendirebilmek, ölçebilmek, yönetebilmek ve uygulayabilmek.
8) Karmaşık mühendislik problemlerinde gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında yazılım gereksinimlerini toplama, yazılımı tasarlama, geliştirme, sınama, bakımını yapma konularındaki çeşitli araçları ve yöntemleri kullanabilmek.
9) Temel kalite metrikler tanımlayabilmek, yazılım yaşam döngüsü süreçlerini uygulayabilmek, yazılım kalitesini ölçebilmek, kalite model karakteristiklerini tanımlayabilmek, standartları uygulayabilmek ve bunları karmaşık yazılım sistemlerini analiz etmekte, tasarlamakta, geliştirmekte, doğrulamakta ve sınamakta kullanabilmek.
10) Yazılım mühendisliği ile ortak sınırlara sahip olan matematik, fen bilimleri, bilgisayar mühendisliği, endüstri mühendisliği, sistem mühendisliği, ekonomi, yönetim ve sürdürülebilir kalkınma gibi diğer disiplinler hakkında teknik bilgi kazanabilmek ve bunlar aracılığıyla yenilikçi fikirleri karmaşık mühendislik problemlerinde ve girişimcilik faaliyetlerinde kullanabilmek.
11) Yazılım mühendisliği kültürü ve etik anlayışını kavrayabilmek ve bunları yazılım mühendisliğinde uygulayabilecek temel bilgilere sahip olmak, meslek hayatı boyunca gerekli teknik becerileri öğrenip başarıyla uygulayabilmek.
12) Yabancı dil ve Türkçe kullanarak etkin rapor yazabilmek ve yazılı raporları anlayabilmek, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilmek, etkin sunum yapabilmek, açık ve anlaşılır talimat verebilmek ve alabilmek.
13) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları ile mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları hakkında bilgi sahibi olmak.