ELEKTRİK - ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
IB4323 | Kültürlerarası Yönetimde Özel Konular | Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. AYLA ESEN |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. AYLA ESEN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Dünyadaki kültürel farklılıklar konusunda etkili öğrenme ve maruz kalma, insanların çeşitli iş ortamlarında daha başarılı olmalarına yardımcı olabilir. İş dünyasında hem çeşitlilik hem de küreselleşmenin artması, özellikle kabul edilen, uluslararası görevlerde, kültürler arası ekiplerde, giderek daha çeşitli hale gelen müşteriler ve müşterilerle etkili bir şekilde çalışabilmeleri ve rakipler, mevcut, ortaklar ve hükümetler gibi ilgili oluşumlarla etkili bir şekilde rekabet gücü veya iş birliği yapabilmeleri için kültürler arası sürdürülebilirlik geliştirmelerini gerektirir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. İnsanların, grupların, kuruluşların ve toplumların kültürle nasıl aşılandığını anlayın. 2. Analitik ve analitik bir yaklaşımla kişinin kendi kültürünü ve kendi kültürleri ile diğer kültürler arasındaki farkları tanımlayabilmesi kavramsal bakış açısı. 3. Kültürün karar verme, liderlik ve motivasyon üzerindeki etkisini analiz edebilecektir. 4. Kültürel çeşitliliğin kuruluşları ve liderleri nasıl etkilediğini belirleyin. 5. Kültürel değişimin dinamiklerini anlayın. |
Kültürü tanımlama, kültürleri karşılaştırma, kültürün işleyişi, kültürler arası karar verme, kültürel değişimi yönetme, çok kültürlü çalışma grupları ve ekipler, liderlik, motivasyon ve yapı konularında kültürel perspektifler. Bu dersin öğretme yöntemleri anlatım, örnek olay inceleme, eğitsel oyun, işbirliğine dayalı öğrenme şeklindedir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders Tanıtımı | Mevcut değil |
2) | Yüz yüze ders yok (öğretmenin atölyesi nedeniyle katılım) | |
3) | Kültürü Tanımlamak | |
4) | Kültürün Karşılaştırılması | |
5) | Kültürün Karşılaştırılması (devamı) | |
6) | Kültür Nasıl Çalışır? | Mevcut değil |
7) | Kültürlerarası Karar Verme ve Kültürel İkilemler | |
8) | Arasınav | Mevcut Değil |
9) | Kültürel Değişimi Yönetmek | |
10) | Çok Kültürlü Çalışma Grupları ve Takımlar | Mevcut değil |
11) | Kültürel Perspektifler Liderlik, Motivasyon, Yapı | |
12) | Grup Proje Sunumları | |
13) | Grup Proje Sunumları | |
14) | Grup Proje Sunumları ve Kurs Özeti |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | Textbooks: Browaeys, M-J. and Price, R. (2019). Understanding Cross-Cultural Management, 4th Edition. Pearson. Thomas, D. C., & Inkson, K. (2021). Cross-Cultural Management. SAGE Publications, Inc. (US). |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Uygulama | 1 | % 10 |
Ödev | 2 | % 10 |
Projeler | 1 | % 15 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 45 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 18 | 3 | 54 |
Proje | 1 | 30 | 30 |
Ödevler | 2 | 15 | 30 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 162 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik, fen bilimleri ve elektrik-elektronik mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | |
2) | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | |
3) | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | |
4) | Elektrik-Elektronik Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | |
5) | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya elektrik-elektronik mühendisliğine özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | |
6) | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | |
7) | İngilizce ve (eğer Türk vatandaşı ise) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | |
8) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | 3 |
9) | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; elektrik-elektronik mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | |
10) | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | 4 |
11) | Elektrik-Elektronik Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |