ÇİZGİ FİLM VE ANİMASYON | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
IB3413 | Uluslararası Ticaret Teorisi | Güz | 3 | 0 | 3 | 9 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. HÜMEYRA ADIGÜZEL |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Mevcut Değil |
Dersin Amacı: | Bu ders öğrencilerin uluslar arasındaki ticaret ilişkilerini kuramsal olarak anlayabilmeleri amacıyla bir temel sağlamayı amaçlamaktadır Bu ders ülkelerin neden ticaret yaptığı, ticaret yapılarını nelerin belirlediği, ticaretin serbestleştirilmesinin etkilerinin neler olduğu ve ticaretten kimin kazançlı çıktığı gibi sorulara cevap arayan uluslararası ticaret kuramlarını incelemektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Uluslararası ticaret kalıplarını ticaretten kazançları ve ticaretin gelir dağılımı etkilerini analiz eden çeşitli teorik modelleri öğrenir. 2. Ülkeler arasındaki mal akımlarını öğrendiği ticaret modellerini kullanarak değerlendirebilir. 3. Serbest ticaret ve korumacılık/merkantilizm taraftarları arasındaki tartışmaları değerlendirebilir. 4. Karşılaştırmalı üstünlüklerin zaman içinde değiştiğini anlayabilir ve ayrıca bu kavramın hangi durumlarda geçerli olduğuna karar verebilir. 5. Şirketleri başka ülkelerde yatırım yapmaya iten sebepler hakkında bilgi sahibi olur ve yabancı sermaye yatırımlarının sonuçlarını yorumlayabilir. 6. Dünya ticaretine ilişkin veri kaynaklarına ulaşabilir ve verileri yorumlayabilir. |
1. Hafta: Genel giriş: Uluslararası ticaret nedir? Dünya mal ve hizmet ticaretinde genel yönelimler nelerdir? 2. H: Klasik Dış Ticaret Kuramı: Mutlak üstünlükler ve fırsat maliyeti 3. H: Klasik Dış Ticaret Kuramı: Ricardo ve karşılaştırmalı üstünlükler kuramı 4. H: Klasik Dış Ticaret Kuramı: Ricardocu model ve açıklanmış karşılaştırmalı üstünlükler 5. H: Neoklasik Ticaret kuramı: ‘Heckscher-Ohlin’ model 6. H: Neoklasik Ticaret kuramı: factor donanımı teorisi 7. H: Neoklasik Ticaret kuramı: factor donanımı teorisi Ara sınav 8. H: Neoklasik Ticaret kuramı: Stolper-Samuelson teorisi; Rybczynski teorisi ve faktör fiyatlarının eşitlenmesi teorisi 9. H: Neoklasik Ticaret kuramı: Standard Ticaret Modeli 10. H: Yeni Dış Ticaret Kuramları: Ölçek ekonomisi ve eksik rekabet 11. H: Yeni Dış Ticaret Kuramları: Ölçek ekonomisi ve eksik rekabet (devam) 12. H: Yeni dış ticaret kuramı ve etkileri, stratejik ticaret teorisi, endüstri-içi ticaret 13. H: Ürün devreleri modeli 14. H: Genel değerlendirme |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | 1. Hafta: Genel tanıtım: “Uluslararası ticaret” nedir? Mal ve hizmetlerde dünya ticaretindeki eğilimler. | |
2) | 2. Hafta: Klasik Ticaret Modeli: Mutlak Avantaj ve Fırsat Maliyeti. | |
3) | 3. Hafta: Klasik Ticaret Modeli: Ricardian Modeli ve Karşılaştırmalı Avantaj. | |
4) | 4. Hafta: Klasik Ticaret Modeli: Ricardian Modeli ve Karşılaştırmalı Avantaj. | |
5) | 5. Hafta: Neoklasik Ticaret Modeli: “Heckscher-Ohlin” modelinin koordinatları. | |
6) | 6. Hafta: Neoklasik Ticaret Modeli: Faktör bağışları ve ecks Heckscher-Ohlin ’modeli. | |
7) | 7. Hafta: Ara sınav | |
8) | 8. Hafta: Neoklasik Ticaret Modeli: Stolper-Samuelson teoremi; Rybczynski teoremi; Faktör-fiyat eşitleme teoremi. | |
9) | 9. Hafta: Neoklasik Ticaret Modeli: Standart Ticaret Modeli. | |
10) | 10. Hafta: Yeni ticaret teorisi: Ölçek ekonomileri ve eksik rekabet. | |
11) | 11. Hafta: Yeni ticaret teorisi: Ölçek ekonomileri ve eksik rekabet. | |
12) | 12. Hafta: Ticaretin Yeni Ticaret Teorisinin Sonuçları; stratejik ticaret politikası ve endüstri içi ticaret. | |
13) | 13. Hafta: Ürün döngüsü teorisi. | |
14) | 14. Hafta: Genel değerlendirme. |
Ders Notları / Kitaplar: | Temel kaynak kitap: Required Text: Krugman, P. and M. Obstfeld (2011), International Economics, 9th edition, Pearson, Addison Wesley. |
Diğer Kaynaklar: | Yararlı eserler: Optional Texts: Caves, Frankel and Jones (2007), World Trade and Payments: An Introduction, 10th edition, Pearson, Addison Wesley. Seyidoğlu, Halil (2009), Uluslararası İktisat, 17. Baskı. (In Turkish). Karluk, Rıdvan (2009), Uluslararası Ekonomi, 9. Baskı, Beta yayınevi. (In Turkish). Pugel, Thomas (2009), International Economics, 14th ed., McGraw-Hill-Irwin. Suranovic, S. (2010), International Trade Theory and Policy, Flat World Knowledge, online textbook. Bhagwati, J. (2002), Free Trade Today, Princeton Univ. Press. WTO (2007), World Trade Review 2007, Geneva: WTO. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 2 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 40 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 101 |
Küçük Sınavlar | 2 | 2 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 |
Final | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 147 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Çizgi film ve animasyon alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere ve becerilere sahip olmak. | |
2) | Çizgi film ve animasyon alanında araştırma, gözlem-deneyim, değerlendirme becerisi geliştirebilmek ve her yönüyle çizgi film ve animasyon ve performans ilkelerini kullanarak fikirleri, inandırıcı eylem ve duyguları etkili bir şekilde iletebilmek. | |
3) | Çeşitli sanatsal stiller ve teknikler içeren animasyon filmler yapmak. | |
4) | Çizgi film ve animasyon yapım sürecini inisiyatif kullanarak tasarlamak, yaratıcılık ile uygulamak ve kişisel stili yansıtarak sunmak. | |
5) | Çizgi film ve animasyon üretim sürecinde ekip üyesi olup, sorumluluk alabilmek ve sorumluğu altında çalışanları yönetebilmek, onlara liderlik yapabilmek. | |
6) | Çizgi film ve animasyona ilişkin çalışmaları edindiği bilgi ve beceriler çerçevesinde değerlendirebilmek. | |
7) | Çizgi film ve animasyon alanında öğrenme gereksinimlerini tanımlayabilmek ve öğrenmeyi yönetebilmek. | |
8) | Çizgi film ve animasyon alanındaki bilimsel ve sanatsal çalışmalara katılarak ilgili kuruluşlarla iletişime geçebilmek ve alandaki bilgi ve becerilerini paylaşabilmek. | |
9) | Yabancı dil kullanarak çizgi film ve animasyon alanındaki gelişmeleri izlemek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilmek. | |
10) | Çizgi film ve animasyonda kullanılan her türlü teknik araç-gereç ve bilgisayar yazılımları ile birlikte genel bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmek. | |
11) | Gelişim ve üretimin her boyutunda eleştirel düşünme becerileri ve problem çözme stratejileri kullanmak, fikirleri, duyguları ve niyetleri görsel, sözlü ve yazılı olarak etkili bir şekilde iletmek ve çizgi film ve animasyon projelerinin geliştirilmesinde teknolojiyi etkin bir şekilde dahil etmek. | |
12) | Çizgi film ve animasyon alanında etik değerlere ve evrensel değerler konusunda yeterli bilince sahip olmak. |