REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
IB3310 Uluslararası İşletme Hukuku Bahar 3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. İSMAİL PAMUK
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. İSMAİL PAMUK
Dr. Öğr. Üyesi AYŞE ŞAHİN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Mevcut Değil
Dersin Amacı: Bu dersin birincil amacı, uluslararası ticari ve finansal sözleşmelere ilişkin uluslararası hukukun temel prensiplerini ve kurumlarını incelemektir. Uluslararası ticaret hukuku, devletler arasındaki hukuki ilişkileri konu edinen klasik devletler umumi hukukundan farklı bir özel hukuk branşıdır. Uluslararası ticaret hukuku, Dünya Ticaret Örgütü'ne İlişkin düzenlemeleri, uluslararası ticari sözleşme ve diğer finansal işlemleri, kanunlar ihtilafı kurallarını, uluslararası yatırım ve ticarete ilişkin sorunları kapsamakta ve genel olarak uluslararası ekonomik ilişkilerin hukuki çerçevesini çizmektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Uluslararası Kamu Hukukunun temel özelliklerini, kaynaklarını ve kişilerini bilir.
2. Devletler Özel Hukuku kurallarının uluslararası ticari uyuşmazlıklardaki önemini bilir.
3. Uluslararası Ekonomik Örgütlerin kuruluşunu, görevlerini ve organlarını bilir.
4. Uluslararası ticaretin düzenlenmesi ve uluslararası parasal sisteme ilişkin meseleleri bilir
5. Malların Uluslararası Satışına dair BM Sözleşmesinde düzenlendiği şekliyle uluslararası satış sözleşmelerini ilişkin kuralları bilir.
6. INCOTERMS ile düzenlenen temel sözleşme biçimlerini ve bu sözleşmeler bağlamında sözleşmelerin taraflarının sorumluluklarını bilir.
7. Malların karayolu, denizyolu, demiryolu ve havayolu ile uluslararası taşınmasını düzenleyen uluslararası sözleşmelerdeki düzenlemeleri bilir.
8. Uluslararası satış sözleşmeleri bağlamında ödeme yöntemleri ile ilgili dokümanları bilir.

Dersin İçeriği

Devletler Hukuku (kamu);
Uluslararası Ticaret Hukukunun Kişileri;
Uluslararası Ekonomik Örgütler;
Devletler Özel Hukuku
Uluslararası Ticaretin Düzenlenmesi;
Uluslararası Para Sistemi;
Uluslararası Satım Sözleşmeleri
Malların Uluslararası Taşınmasına ilişkin Sözleşmeler
Uluslararası Satım Sözleşmelerinde Kullanılan Ödeme Yöntemleri ve Belgeler;
Yabancı Yatırımları

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) -Ders konu kapsamının, sınıf kuralları ile öğrencilerden beklenenlerin tartışılması -Genel hususlar -Devletler Hukuku (kamu) Bülent SÖZER, Legal Environment of Business (Beta Publishing), pp.249-261.
2) -Uluslararası Ticaret Hukukunun Kişileri -Uluslararası Ekonomik Örgütler Bülent SÖZER, Legal Environment of Business (Beta Publishing), pp.281-311
3) Devletler Özel Hukuku Bülent SÖZER, Legal Environment of Business (Beta Publishing), pp.262-281. Tuğrul Ansay& Eric. C. Schneider, Introduction to Turkish Business Law, (2nd Edition) pp.221-232
4) Uluslararası Ticaretin Düzenlenmesi Bülent SÖZER, Legal Environment of Business (Beta Publishing), pp.311-338
5) -Uluslararası Ticaretin Düzenlenmesi -Uluslararası Para Sistemi Bülent SÖZER, Legal Environment of Business (Beta Publishing), pp.311-338 and pp.339-374.
6) Uluslararası Para Sistemi Bülent SÖZER, Legal Environment of Business (Beta Publishing), pp.339-374
7) Ara Sınav
8) Uluslararası Satım Sözleşmeleri Bülent SÖZER, Legal Environment of Business (Beta Publishing), pp. 375-408
9) -Uluslararası Satım Sözleşmeleri -Bülent SÖZER, Legal Environment of Business (Beta Publishing), pp. 375-408
10) Malların Uluslararası Taşınmasına İlişkin Sözleşmeler Bülent SÖZER, Legal Environment of Business (Beta Publishing), pp. 409-438
11) Malların Uluslararası Taşınmasına İlişkin Sözleşmeler Bülent SÖZER, Legal Environment of Business (Beta Publishing), pp. 409-438
12) Uluslararası Satım Sözleşmelerinde Kullanılan Ödeme Yöntemleri ve Belgeler Bülent SÖZER, Legal Environment of Business (Beta Publishing), pp. 440-465.
13) Türkiye'de Uluslararası Tahkim Tuğrul Ansay& Eric. C. Schneider, Introduction to Turkish Business Law, (2nd Edition) pp. 245-257
14) Yabancı Yatırım Tuğrul Ansay& Eric. C. Schneider, Introduction to Turkish Business Law, (2nd Edition), pp. 233-245

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: - Bülent SÖZER, Legal Environment of Business (Beta Publishing).
-Tuğrul Ansay& Eric. C. Schneider, Introduction to Turkish Business Law, (2nd Edition)
Diğer Kaynaklar: Milletlerarası Ticaret Hukuku, Nuray Ekşi 2010

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 2 % 70
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 30
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 70
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Ara Sınavlar 1 25 25
Final 1 35 35
Toplam İş Yükü 144

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek 2
2) Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek 2
3) Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek 2
4) Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek 2
5) Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek 2
6) Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) 2
7) Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek 3
8) Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak 2
9) Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek 2
10) Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek 2
11) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) 2
12) Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek 2
13) Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek 2