AVRUPA BİRLİĞİ İLİŞKİLERİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
IB2522 | İthalat ve İhracat Yönetimi | Güz | 3 | 0 | 3 | 10 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi FADİME İREM DOĞAN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Mevcut Değil |
Dersin Amacı: | Bu ders, öğrencileri uluslararası ticaretin sürekli değişen ortamına hazırlamak amacıyla tasarlanmıştır. Konular arasında şirketlerin ihracata yönelik politikaları, ihracat pazarlarının araştırılması ve seçilmesi, uluslararası ticaret terminolojisi, ithalat-ihracat riskleri, fiyatlandırma ve ödeme yöntemleri, ithalat-ihracat organizasyonu, lojistik ve finansman yer almaktadır. Konular hem sınıfta hem de bölüm tarafından atanan bir şirket ortamında ele alınmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Kültürlerarası bir ortamda iş yapmanın özelliklerini tanımlar. 2. Uluslararası ticaretle ilgili yöneticilik ve politika geliştirme konularını ele alır. Uluslararası ticaret için prosedürler oluşturur ve bu işlevi bir şirket adına yönetir. 3. İhracat pazarlarını araştırma ve seçme konusunda profesyonel çalışma becerilerinin geliştirilmesine yardımcı olur. 4. İthalat-ihracat organizasyonunda profesyonel çalışma becerilerini geliştirir. 5. Dış ticarette fiyatlandırma uygulamalarını geliştirir. 6. Ödeme yöntemleri ve finansmanla ilgili prosedürleri anlamaya yardımcı olur. 7. Dış ticaret lojistiğinin doğasını anlamaya yardımcı olur. 8. İhracat-ithalat belgeleri ve adımları ile ilgili ayrıntılara aşina olmayı sağlar. 9. Konteynerizasyon ve kiralama uygulamaları hakkında temel bilgi kazandırır. 10. İthalat ve ihracatta başarılı müzakereler için temel becerileri geliştirir. |
Bu ders, uluslararası ticarette ihracat ve ithalat operasyonlarının yönetimi, dokümantasyon, lojistik, finansman ve risk yönetimi gibi pratik konulara odaklanır. Bu dersin öğretim yöntemleri anlatım ve teknoloji destekli öğrenme şeklindedir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş & Ders Programının Açıklanması | |
2) | Dış Ticaretin Tanımı | |
3) | Uluslararası İhracat ve İthalat | |
4) | Planlama ve Müzakere | |
5) | E-ticaret ile Satış | |
6) | Pazar Giriş Kararları | |
7) | Giriş Yöntemleri, Lisanslama ve Franchising | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Gümrük ve Dış Ticaret Mevzuatı | |
10) | Serbest Bölgeler | |
11) | Teslim Şekilleri (Incoterms) | |
12) | Dış Ticaret Düzenlemeleri | |
13) | Ödeme Türleri, Belge Türleri | |
14) | Dış Ticaret Teşvikleri |
Ders Notları / Kitaplar: | International Marketing and Export Management, 6th Ed. Gerald Albaum & Edwin Duerr Prentice Hall, 2008 |
Diğer Kaynaklar: | none |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 20 | 10 | 200 |
Ara Sınavlar | 3 | 1 | 3 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 247 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | AB çalışmaları alanında bilimsel metodları kullanarak veri inceleme, yorumlama ve kanıya varma becerisinin kazanılması. | 2 |
2) | AB çalışmaları alanında görev yapan yetkilileri ve kurumları bilgilendirme, nicel ve nitel verilerle desteklenen çözüm önerileri üretme ve fikir geliştirme becerisinin kazanılması. | 2 |
3) | AB çalışmalarının yararlandığı diğer disiplinlerden (siyaset bilimi, uluslararası ilişkiler, hukuk, ekonomi, sosyoloji vb.) faydalanabilme ve bu disiplinler hakkında genel bilgi sahibi olma. | 3 |
4) | Avrupa Birliği ve AB – Türkiye İlişkileri hakkındaki güncel gelişmeleri değerlendirebilme. | 2 |
5) | Yazılı ve sözlü iletişimde ve özellikle AB çalışmaları alanında en iyi şekilde İngilizce kullanabilme. | 1 |
6) | AB Çalışmaları alanında veri toplama, yorumlama, dağıtma ve uygulama süreçlerinde etik, toplumsal ve bilimsel değerler uyarınca hareket etmek. | 1 |
7) | Avrupa Birliği’nin temellerini, tarihsel gelişimini, kurumlarının işleyişlerini, karar alma sistemini ve ortak politikalarını kavrayabilmek ve analiz edebilmek. | 2 |
8) | AB'nin içinden geçmekte olduğu yasal, mali ve kurumsal değişiklikleri değerlendirebilmek. | 2 |
9) | AB genişleme sürecinin ana aktör ve kurumlarını tanıyarak bu sürecin dinamiklerini kavrayabilmek ve Türkiye’nin üyelik sürecini daha önceki genişleme örnekleri ile karşılaştırabilmek. | 2 |
10) | AB’nin Türkiye’nin siyasi, toplumsal ve ekonomik sistemlerine etkisini analiz edebilmek. | 2 |
11) | AB 'proje kültürü' ile tanışmak ve AB formatında proje hazırlamaya yönelik becerileri kazanmak. | 2 |
12) | Uluslararası İlişkiler kuramlarını ve kavramlarını AB'nin tarihi gelişimi ile ilişkilendirebilme. | 3 |