ÇOCUK GELİŞİMİ (TÜRKÇE) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
IB2221 | Kurumsal Finansman | Bahar | 3 | 0 | 3 | 7 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. NİYAZİ BERK |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi HAKKI ÖZTÜRK |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı finansal sistemi finansal yönetimi öğrencilere tanıtmak,finansal konularda karar vermelerine yardımcı olmaktır.Bu amaçla işletmelerin yatım, finansman ve güncel finans operasyonlarının işleğişi, bankalar ,diğer finans kuruluşları ve vergi otoriteleri ,hissedarlar, ve diğer çevreler ile ilişkileri açıklanıyor.Finansa giriş özelliği nedeniyle teorik konuların yanı sıra uygulama da yer alıyor |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I.Finans organizasyonunu ve finansal yöneticilerin nasıl karar aldıklarını öğrenmek, II.Firmanın finansal tablolarını naaliz edebilmek III.İşletmenin kar marjı ve başabaş noktasını öğrenmek IV.İşletmenin kısa süreli fonlanmasını öğrenmek V.Menkul kıymet değerlemesini anlamak VI.İşletmenin ağırlıklı sermaye maliyetini uygulayabilmek VII.İşletmelerde sermaye bütçelemesi ve yatırım kararlarını öğrenmek |
1.Hafta:Finans fonksiyonu finansal amaç ve finans organizasyonu 2.Hafta:Finansal tablolar ve muhasebe özeti,valıklar,borçlar öz sermaye gelir tablosu 3.Hafta: Değer ve değerleme kavramları pay senedi değeri, nominal değer, pazar değeri 4.Hafta:Kısa süreli finansman, tablolar, vergi ve nakit akımı 5.Hafta:Çalışma sermayesi yönetimi 6.Hafta:Paranın zaman değeri,bileşik faiz, iskontolama getiri ve risk analizi 7.Hafta:Değerlemeye giriş tahvil değerlemesi 8.Hafta:Piyasa faiz oranı ve tahvil ilişkisi ve durasyon anlizi 9.Hafta:Pay senedi ve firma değerlemesi 10.Hafta:Sermaye maliyeti, kaynakların maliyeti,ve ağırlıklı ortalama sermaye maliyeti 11.Hafta:Nakit akışı analizi ve sermaye bütçelemesi 12.Hafta:Sermaye bütçelemesi kriterleri ve analizi hakkında teorik açıklamalar ve fizibilite etüdü 13.Hafta:Sermaye bütçelemesi kriterleri analizi ve uygulaması 14.Hafta:Nakit akım analizi, duyarlılık analizi ve başabaş analizi |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | ||
2) | ||
3) | ||
4) | ||
5) | ||
6) | ||
7) | ||
8) | ||
9) | ||
10) | ||
11) | ||
12) | ||
13) |
Ders Notları / Kitaplar: | Essentials of Corporate Finance by Ross, Westerfield and Jordan, 6th Edition. |
Diğer Kaynaklar: | Principles of Corporate Finance by Brealey and Myres, 7th Edition. Berk,N. Finansal Yönetim, 10. baskı, İstanbul. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 90 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 90 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 41 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 28 |
Final | 1 | 28 |
Toplam İş Yükü | 97 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Çocuğun fiziksel, bilişsel, sosyal-duygusal gelişim alanlarını kapsayan, kuramsal ve uygulama bilgisine sahip olmak. | 4 |
2) | Mesleki uygulamalarda etik ilke ve değerlere uygun davranmak. | 5 |
3) | Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanarak, yaşam boyu öğrenme ilkesini benimsemek. | 5 |
4) | Çocuk gelişim evrelerini bilmek ve çocukların bilişsel, duyuşsal, psiko-motor gelişimine uygun model/kuramları kullanabilmek. | 5 |
5) | Toplumsal sorumluluk bilinciyle, mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlamak, uygulamak ve değerlendirmek. | 5 |
6) | Çocuk ve ailelere yönelik rehberlik/danışmanlık çalışmalarında etkin iletişim yöntemlerini kullanabilmek. | 3 |
7) | Çocuğun gelişim evrelerini dikkate alarak, çocuk ve aile sorunlarına duyarlı olmak, kişilik kazandırıcı ve hayata hazırlayıcı eğitim ve öğretim yöntemlerini uygulamak. | 5 |
8) | Çocuğun gelişim evrelerine uygun olarak eğitim ve iletişim materyalleri kullanmak, eğitim ortamı düzenlemek. | 5 |
9) | Çocuk gelişimi ve eğitimi alanında interdisipliner bir yaklaşımla sorumluluk almak, bilişim teknolojilerini kullanmak, proje ve etkinliklerde bulunmak. | 5 |
10) | Çocuk sağlığı gelişimine özgü araştırma alanlarında bilgi teknolojilerini kullanmak. | 5 |
11) | En az bir yabancı dil kullanarak alanındaki bilgileri izlemek ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | 5 |
12) | Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgileri kullanarak, çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşları ve topluma örnek olmak. | 5 |