GASTRONOMİ (TÜRKÇE) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
IF4838 | Finansal Piyasalarda Zamanlama ve Tahmin | Bahar Güz |
3 | 0 | 3 | 9 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi BAHAR KÖSEOĞLU |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. HAKKI ÖZTÜRK |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Mevcut değil |
Dersin Amacı: | Finansal piyasalarda teknik analiz kullanarak zamanlama ve tahmin yapmak, bir menkul kıymetin geçmiş fiyatlarını analiz etme süreciyle herhangi bir menkul kıymetin veya emtianın piyasa fiyatlarının tahmin edilmesidir. “Teknik analiz, piyasaların trendler halinde hareket ettiği ve trendlerin yatırımcıların çok çeşitli değişen güçlere verdikleri tepkiler tarafından belirlendiği fikrine dayanır” (Martin J.Pring). Teknik Analiz, bilimden çok sanat olması bakımından diğer derslerden biraz farklıdır. Oluşumları ve sinyalleri öznel olarak değerlendirmek ve yorumlamak, ardından hisse senedinin ve piyasanın olası yönü hakkında bu kriterlere göre karar vermekle ilgilidir. Bu niteliği nedeniyle temelde uygulamaya yönelik bir derstir. Gerçek zamanlı piyasa verileri ile Bloomberg, Metastock ve Foreks programlarını kullanacağım. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Dersin sonunda aşağıdaki yetkinliklere sahip olacaksınız: Dow Teorisi hakkında kapsamlı bilgi edineceksiniz. Teknik analiz ilkeleri konusunda derinlemesine bilgi sahibi olacaksınız. Trend çizgilerini analiz etme ve yorumlama konusunda gelişmiş bir anlayışa sahip olacaksınız. Teknik göstergeler hakkında detaylı içgörüler kazanacaksınız. Çeşitli örüntüleri tanıma ve anlamlandırma yetkinliği kazanacaksınız. |
Fiyat/zaman grafikleri, paternler, indikatörler, ve osilatörler, piyasalarda zamanlama, tahmin, al-sat mekanizması oluşturma Dersin öğretim yöntemleri "Anlatım, Bireysel Çalışma, Okuma, Problem Çözme, Örnek Olay İncelemei Tartışma" şeklindedir |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş Ders Programı Beklentiler | |
2) | Teknik Analize Karşı Temel Analiz | |
3) | Teknik Piyasa Analizine Giriş. Teknik Analiz Nedir? İşe Yarıyor mu? Dow Teorisi, Teknik Analize İtirazlar ve Etkinlik Hipotezi. | |
4) | Trend nedir? Destek ve Direnç Çizgileri | |
5) | Başlıca Desenler: Çift Üstler, Çift Altlar, Baş ve Omuzlar, Üçgenler, Bayraklar, vb. | |
6) | Başlıca Desenler: Çift Üstler, Çift Altlar, Baş ve Omuzlar, Üçgenler, Bayraklar, vb. | |
7) | Grafikler: Çubuk, Çizgi, Nokta ve Şekil, Şamdanlar | |
7) | Momentum, P(ROC) | |
8) | Fibonnacci Analizi Boşluklar | |
9) | Vize Sınavı | |
10) | Hareketli Ortalamalar Kavramı, Hareketli Ortalama Oluşturma Sinyal, Hareketli Ortalamaların Farklı Türleri | |
11) | Göstergeler ve Osilatörler: RSI, MACD, Stokastik ROC, Momentum | |
12) | Göstergeler ve Osilatörler: Trix, Yönlü Hareketli Gösterge | |
13) | Diverjans ve Diverjans Ticareti | |
14) | Gözden Geçirme ve Soru-Cevap Oturumu |
Ders Notları / Kitaplar: | Martin J. Pring. "Technical Analysis Explained. The Successful Investor's Guide to Spotting Investment Trends and Turning Points", McGraw- Hill, 2014. Hakkı Öztürk "How Rewarding Is Divergence Trading In Technical Analysis? Emprical Tests For Stock Exchanges, Commodities and Currency Pairs", LAP, Germany, 2017. (with M. Fatih Güneş) |
Diğer Kaynaklar: | Martin J. Pring. "Technical Analysis Explained. The Successful Investor's Guide to Spotting Investment Trends and Turning Points", McGraw- Hill, 2014. Hakkı Öztürk "How Rewarding Is Divergence Trading In Technical Analysis? Emprical Tests For Stock Exchanges, Commodities and Currency Pairs", LAP, Germany, 2017. (with M. Fatih Güneş) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 13 | 182 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 225 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | - Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma | |
2) | - Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. - Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | |
3) | Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. -Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | |
4) | - Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, - Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. -Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. | |
5) | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | |
6) | Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. |