Öğretim Dili: |
İngilizce |
Dersin Türü: |
Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: |
LİSANS
|
Dersin Veriliş Şekli: |
Yüz yüze
|
Dersin Koordinatörü: |
Dr. Öğr. Üyesi BAHAR KÖSEOĞLU |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi HAKKI ÖZTÜRK
|
Opsiyonel Program Bileşenleri: |
Mevcut değil |
Dersin Amacı: |
"Finansal Piyasalarda Zamanlama ve Tahmin" dersi öğrencileri teknik analizin temellerine alıştırmak ve onlara teknik analiz araçlarını nasıl doğru bir biçimde kullanabileceklerini öğretecek şekilde tasarlandı.
Teknik analiz geçmiş finansal fiyat dalgalanmalarını inceleyerek gelecekteki fiyat dalgalanmalarını tahmin etmektir. Hava durumunu tahmin etmek gibi teknik analiz de gelecek hakkında mutlak öngörü sahibi olmayı sağlamaz. Bunun yerine, tahminde bulunmak için kullanılan araçlar yatırımcılara fiyat dalgalanmalarının nasıl olabileceği konusunda yardımcı olabilir. Bu ders, öğrencilere hisse senedi piyasalarında kısa süreli trend tahminlerinde bulunmalarına yardımcı olacak ve uzun vadeli tahminler içinse çeşitli teknikler öğrenmelerini sağlayacaktır. "Metastock" adı verilen program sömestr boyunca kullanılacaktır. Bütün piyasalar (hisse senedi, döviz, emtia, para vb.) için güncel verilerse "Matriks" tarafından sağlanacaktır. Bu dersin sonunda, öğrencilerin başlıca paternleri, indikatörleri, ve osilatörleri kullanarak finansal piyasalardaki fiyat dalgalanmalarını nasıl tahmin edeceklerini kavramaları beklenmektedir. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Teknik Piyasa Analizine ve Metastock Programına Giriş |
|
2) |
Metastock Programı Nasıl Kullanılır?
|
|
3) |
Grafik Okuma, Fiyat/Zaman Grafiklerini Yorumlama
|
|
4) |
Finansal Piyasalarda Başlıca Paternler
|
|
5) |
Hareketli Ortalamalar
|
|
6) |
Random Walk Endeksi, MACD
|
|
7) |
Momentum, P(ROC)
|
|
8) |
Döngüler, Zamanlama Sistemleri, Elliot Dalgası, Bollinger Bantları
|
|
9) |
Polarized Fractal Efficiency, Parabolik SAR
|
|
10) |
Para Akışı Endeksi-Emtia Kanal Endeksi
|
|
11) |
Stokastik, RSI, Trix, Yönsel Hareket Göstergesi
|
|
12) |
Bazı indikatörleri ve osilatörleri kullanarak tahmin ve zamanlama
|
|
13) |
Bazı indikatörleri ve osilatörleri kullanarak tahmin ve zamanlama
|
|
14) |
Metastock programında al-sat mekanizması oluşturmak |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Çocuğun fiziksel, bilişsel, sosyal-duygusal gelişim alanlarını kapsayan, kuramsal ve uygulama bilgisine sahip olmak. |
4 |
2) |
Mesleki uygulamalarda etik ilke ve değerlere uygun davranmak. |
5 |
3) |
Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanarak, yaşam boyu öğrenme ilkesini benimsemek. |
5 |
4) |
Çocuk gelişim evrelerini bilmek ve çocukların bilişsel, duyuşsal, psiko-motor gelişimine uygun model/kuramları kullanabilmek. |
5 |
5) |
Toplumsal sorumluluk bilinciyle, mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlamak, uygulamak ve değerlendirmek. |
5 |
6) |
Çocuk ve ailelere yönelik rehberlik/danışmanlık çalışmalarında etkin iletişim yöntemlerini kullanabilmek. |
3 |
7) |
Çocuğun gelişim evrelerini dikkate alarak, çocuk ve aile sorunlarına duyarlı olmak, kişilik kazandırıcı ve hayata hazırlayıcı eğitim ve öğretim yöntemlerini uygulamak. |
5 |
8) |
Çocuğun gelişim evrelerine uygun olarak eğitim ve iletişim materyalleri kullanmak, eğitim ortamı düzenlemek. |
5 |
9) |
Çocuk gelişimi ve eğitimi alanında interdisipliner bir yaklaşımla sorumluluk almak, bilişim teknolojilerini kullanmak, proje ve etkinliklerde bulunmak. |
5 |
10) |
Çocuk sağlığı gelişimine özgü araştırma alanlarında bilgi teknolojilerini kullanmak. |
5 |
11) |
En az bir yabancı dil kullanarak alanındaki bilgileri izlemek ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. |
5 |
12) |
Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgileri kullanarak, çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşları ve topluma örnek olmak. |
5 |