FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON (TÜRKÇE)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
IF4838 Finansal Piyasalarda Zamanlama ve Tahmin Bahar 3 0 3 9
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi BAHAR KÖSEOĞLU
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. HAKKI ÖZTÜRK
Opsiyonel Program Bileşenleri: Mevcut değil
Dersin Amacı: Finansal piyasalarda teknik analiz kullanarak zamanlama ve tahmin yapmak, bir menkul kıymetin geçmiş fiyatlarını analiz etme süreciyle herhangi bir menkul kıymetin veya emtianın piyasa fiyatlarının tahmin edilmesidir. “Teknik analiz, piyasaların trendler halinde hareket ettiği ve trendlerin yatırımcıların çok çeşitli değişen güçlere verdikleri tepkiler tarafından belirlendiği fikrine dayanır” (Martin J.Pring). Teknik Analiz, bilimden çok sanat olması bakımından diğer derslerden biraz farklıdır. Oluşumları ve sinyalleri öznel olarak değerlendirmek ve yorumlamak, ardından hisse senedinin ve piyasanın olası yönü hakkında bu kriterlere göre karar vermekle ilgilidir. Bu niteliği nedeniyle temelde uygulamaya yönelik bir derstir.
Gerçek zamanlı piyasa verileri ile Bloomberg, Metastock ve Foreks programlarını kullanacağım.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Dersin sonunda aşağıdaki yetkinliklere sahip olacaksınız:

Dow Teorisi hakkında kapsamlı bilgi edineceksiniz.
Teknik analiz ilkeleri konusunda derinlemesine bilgi sahibi olacaksınız.
Trend çizgilerini analiz etme ve yorumlama konusunda gelişmiş bir anlayışa sahip olacaksınız.
Teknik göstergeler hakkında detaylı içgörüler kazanacaksınız.
Çeşitli örüntüleri tanıma ve anlamlandırma yetkinliği kazanacaksınız.

Dersin İçeriği

Fiyat/zaman grafikleri, paternler, indikatörler, ve osilatörler, piyasalarda zamanlama, tahmin, al-sat mekanizması oluşturma
Dersin öğretim yöntemleri "Anlatım, Bireysel Çalışma, Okuma, Problem Çözme, Örnek Olay İncelemei Tartışma" şeklindedir

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş Ders Programı Beklentiler
2) Teknik Analize Karşı Temel Analiz
3) Teknik Piyasa Analizine Giriş. Teknik Analiz Nedir? İşe Yarıyor mu? Dow Teorisi, Teknik Analize İtirazlar ve Etkinlik Hipotezi.
4) Trend nedir? Destek ve Direnç Çizgileri
5) Başlıca Desenler: Çift Üstler, Çift Altlar, Baş ve Omuzlar, Üçgenler, Bayraklar, vb.
6) Başlıca Desenler: Çift Üstler, Çift Altlar, Baş ve Omuzlar, Üçgenler, Bayraklar, vb.
7) Grafikler: Çubuk, Çizgi, Nokta ve Şekil, Şamdanlar
7) Momentum, P(ROC)
8) Fibonnacci Analizi Boşluklar
9) Vize Sınavı
10) Hareketli Ortalamalar Kavramı, Hareketli Ortalama Oluşturma Sinyal, Hareketli Ortalamaların Farklı Türleri
11) Göstergeler ve Osilatörler: RSI, MACD, Stokastik ROC, Momentum
12) Göstergeler ve Osilatörler: Trix, Yönlü Hareketli Gösterge
13) Diverjans ve Diverjans Ticareti
14) Gözden Geçirme ve Soru-Cevap Oturumu

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Martin J. Pring. "Technical Analysis Explained. The Successful Investor's Guide to Spotting Investment Trends and Turning Points", McGraw- Hill, 2014.

Hakkı Öztürk "How Rewarding Is Divergence Trading In Technical Analysis? Emprical Tests For Stock Exchanges, Commodities and Currency Pairs", LAP, Germany, 2017. (with M. Fatih Güneş)


Diğer Kaynaklar:
Martin J. Pring. "Technical Analysis Explained. The Successful Investor's Guide to Spotting Investment Trends and Turning Points", McGraw- Hill, 2014.

Hakkı Öztürk "How Rewarding Is Divergence Trading In Technical Analysis? Emprical Tests For Stock Exchanges, Commodities and Currency Pairs", LAP, Germany, 2017. (with M. Fatih Güneş)

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 50
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 13 182
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 225

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olmak. 2
2) Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. 1
3) Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. 4
4) Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda, ilgili model/kuramları kullanarak, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon gerektiren durumlarda kanıta dayalı uygulamaları tanımlamak ve problem çözme yöntemlerini belirlemek. 1
5) Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. 3
6) Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. 1
7) Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. 3
8) Güncel, etkili iletişim becerilerini kullanabilmek. 5
9) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon uygulamaları için gerekli olan modern alet, teknik ve modaliteleri seçme ve kullanma becerisi; sağlık bilişimi teknolojilerini etkin düzeyde kullanma becerisi kazanmak. 1
10) Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. 1
11) En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. 1
12) Çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve yaşadığı topluma örnek olmak. 4