LOJİSTİK YÖNETİMİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
IF4838 | Finansal Piyasalarda Zamanlama ve Tahmin | Güz | 3 | 0 | 3 | 9 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi BAHAR KÖSEOĞLU |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. HAKKI ÖZTÜRK |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Mevcut değil |
Dersin Amacı: | Finansal piyasalarda teknik analiz kullanarak zamanlama ve tahmin yapmak, bir menkul kıymetin geçmiş fiyatlarını analiz etme süreciyle herhangi bir menkul kıymetin veya emtianın piyasa fiyatlarının tahmin edilmesidir. “Teknik analiz, piyasaların trendler halinde hareket ettiği ve trendlerin yatırımcıların çok çeşitli değişen güçlere verdikleri tepkiler tarafından belirlendiği fikrine dayanır” (Martin J.Pring). Teknik Analiz, bilimden çok sanat olması bakımından diğer derslerden biraz farklıdır. Oluşumları ve sinyalleri öznel olarak değerlendirmek ve yorumlamak, ardından hisse senedinin ve piyasanın olası yönü hakkında bu kriterlere göre karar vermekle ilgilidir. Bu niteliği nedeniyle temelde uygulamaya yönelik bir derstir. Gerçek zamanlı piyasa verileri ile Bloomberg, Metastock ve Foreks programlarını kullanacağım. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Dersin sonunda aşağıdaki yetkinliklere sahip olacaksınız: Dow Teorisi hakkında kapsamlı bilgi edineceksiniz. Teknik analiz ilkeleri konusunda derinlemesine bilgi sahibi olacaksınız. Trend çizgilerini analiz etme ve yorumlama konusunda gelişmiş bir anlayışa sahip olacaksınız. Teknik göstergeler hakkında detaylı içgörüler kazanacaksınız. Çeşitli örüntüleri tanıma ve anlamlandırma yetkinliği kazanacaksınız. |
Fiyat/zaman grafikleri, paternler, indikatörler, ve osilatörler, piyasalarda zamanlama, tahmin, al-sat mekanizması oluşturma Dersin öğretim yöntemleri "Anlatım, Bireysel Çalışma, Okuma, Problem Çözme, Örnek Olay İncelemei Tartışma" şeklindedir |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş Ders Programı Beklentiler | |
2) | Teknik Analize Karşı Temel Analiz | |
3) | Teknik Piyasa Analizine Giriş. Teknik Analiz Nedir? İşe Yarıyor mu? Dow Teorisi, Teknik Analize İtirazlar ve Etkinlik Hipotezi. | |
4) | Trend nedir? Destek ve Direnç Çizgileri | |
5) | Başlıca Desenler: Çift Üstler, Çift Altlar, Baş ve Omuzlar, Üçgenler, Bayraklar, vb. | |
6) | Başlıca Desenler: Çift Üstler, Çift Altlar, Baş ve Omuzlar, Üçgenler, Bayraklar, vb. | |
7) | Grafikler: Çubuk, Çizgi, Nokta ve Şekil, Şamdanlar | |
7) | Momentum, P(ROC) | |
8) | Fibonnacci Analizi Boşluklar | |
9) | Vize Sınavı | |
10) | Hareketli Ortalamalar Kavramı, Hareketli Ortalama Oluşturma Sinyal, Hareketli Ortalamaların Farklı Türleri | |
11) | Göstergeler ve Osilatörler: RSI, MACD, Stokastik ROC, Momentum | |
12) | Göstergeler ve Osilatörler: Trix, Yönlü Hareketli Gösterge | |
13) | Diverjans ve Diverjans Ticareti | |
14) | Gözden Geçirme ve Soru-Cevap Oturumu |
Ders Notları / Kitaplar: | Martin J. Pring. "Technical Analysis Explained. The Successful Investor's Guide to Spotting Investment Trends and Turning Points", McGraw- Hill, 2014. Hakkı Öztürk "How Rewarding Is Divergence Trading In Technical Analysis? Emprical Tests For Stock Exchanges, Commodities and Currency Pairs", LAP, Germany, 2017. (with M. Fatih Güneş) |
Diğer Kaynaklar: | Martin J. Pring. "Technical Analysis Explained. The Successful Investor's Guide to Spotting Investment Trends and Turning Points", McGraw- Hill, 2014. Hakkı Öztürk "How Rewarding Is Divergence Trading In Technical Analysis? Emprical Tests For Stock Exchanges, Commodities and Currency Pairs", LAP, Germany, 2017. (with M. Fatih Güneş) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 13 | 182 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 225 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | |
2) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek | |
3) | İş süreçlerini ayıt edebilmek ve süreç tasarlama, planlama ve uygulama bilgisine sahip olmak. | |
4) | Lojistik yönetimi alanında gerekli bilgi ve iletişim teknolojileri araçlarını kullanmak. | |
5) | Lojistik kavramının bileşenlerini ayırt edebilme, ve uyum halinde bir bütün oluşturmasının önemini anlamak. | |
6) | İş hayatında üretkenliği artırmaya yönelik gereksinimlerin farkında olmnak | |
7) | Karmaşık durumlar karşısında yenilikçi ve yaratıcı düşünce yapısına sahip olmak | 4 |
8) | Hem yerel hem uluslararası boyutta düşünce ve davranış geliştirebilmek | |
9) | Küreselleşme ve Lojistik Yönetimi arasındaki çift yönlü etkileşimi anlamak ve verimli bir yönetim için kullanmak. | |
10) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | 2 |
11) | İş etiğinin önemini kavramak, iş etiğini akademik dünyanın ve iş hayatının temel ögesi olarak uygulamak |