ÇİZGİ FİLM VE ANİMASYON | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
IF4420 | Birleşme ve Devralmalar | Bahar | 3 | 0 | 3 | 9 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi BAHAR KÖSEOĞLU |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi UMUT UĞURLU Prof. Dr. İPEK ALTINBAŞAK FARİNA |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders öğrencilere birleşme satınalma işlemleri (B&S) hakkında teorik ve analitik bir bakış açısı kazandırmayı amaçlamaktadır. Vaka çalışmaları ve uygulamalarla öğrencilere B&S işlemlerinin değerlendirilmesinden bitimine kadar tüm sürecin tanıtılması amaçlanmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarı ile tamamlayan bir öğrenci; I Firmaya değer yaratan unsurları öğrenecek II Bir firmayı içinde bulunduğu sektöre ve rekabet avantajı yaratan unsurlara göre değerlendirebilecek III B&S sürecini kavrayacak IV B&S'leri satın alan ve alınan firma gözünden değerlendirebilecek V Firma değerlemesinin temellerini öğrenecek VI B&S sürecindeki katılımcılar, müzakere süreci ve yasal evraklara dair bilgi sahibi olacaktır. |
Değerleme, değerleme teknikleri, B&S süreci, Müzakereler |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Firmalar neden alınıp satılır? | |
2) | Sektör neden önemlidir? Sektör analizi | |
3) | Firma büyüklüğü neden farklılık yaratır | |
5) | Değerleme | |
5) | Şirkete değer yaratan unsurlar | |
6) | Değerleme II | |
7) | Değerleme teknikleri- sık kullanılanlar | |
8) | Diğer değerleme teknikleri | |
9) | B&S süreci | |
10) | B&S sürecinin önemli adımları | |
11) | Müzakereler I | |
12) | Müzakereler II | |
13) | Ayrıntılı inceleme | |
14) | Genel tekrar |
Ders Notları / Kitaplar: | Mergers & Acquisitions ,A. Sherman and Milledge Hart (2006), Investment Valuation, Aswath Damodaran (2002) |
Diğer Kaynaklar: | Yok / None |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 35 |
Final | 1 | % 45 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 55 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 45 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 4 | 56 |
Ödevler | 1 | 35 | 35 |
Ara Sınavlar | 1 | 40 | 40 |
Final | 1 | 45 | 45 |
Toplam İş Yükü | 218 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Çizgi film ve animasyon alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere ve becerilere sahip olmak. | |
2) | Çizgi film ve animasyon alanında araştırma, gözlem-deneyim, değerlendirme becerisi geliştirebilmek ve her yönüyle çizgi film ve animasyon ve performans ilkelerini kullanarak fikirleri, inandırıcı eylem ve duyguları etkili bir şekilde iletebilmek. | |
3) | Çeşitli sanatsal stiller ve teknikler içeren animasyon filmler yapmak. | |
4) | Çizgi film ve animasyon yapım sürecini inisiyatif kullanarak tasarlamak, yaratıcılık ile uygulamak ve kişisel stili yansıtarak sunmak. | |
5) | Çizgi film ve animasyon üretim sürecinde ekip üyesi olup, sorumluluk alabilmek ve sorumluğu altında çalışanları yönetebilmek, onlara liderlik yapabilmek. | |
6) | Çizgi film ve animasyona ilişkin çalışmaları edindiği bilgi ve beceriler çerçevesinde değerlendirebilmek. | |
7) | Çizgi film ve animasyon alanında öğrenme gereksinimlerini tanımlayabilmek ve öğrenmeyi yönetebilmek. | |
8) | Çizgi film ve animasyon alanındaki bilimsel ve sanatsal çalışmalara katılarak ilgili kuruluşlarla iletişime geçebilmek ve alandaki bilgi ve becerilerini paylaşabilmek. | |
9) | Yabancı dil kullanarak çizgi film ve animasyon alanındaki gelişmeleri izlemek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilmek. | |
10) | Çizgi film ve animasyonda kullanılan her türlü teknik araç-gereç ve bilgisayar yazılımları ile birlikte genel bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmek. | |
11) | Gelişim ve üretimin her boyutunda eleştirel düşünme becerileri ve problem çözme stratejileri kullanmak, fikirleri, duyguları ve niyetleri görsel, sözlü ve yazılı olarak etkili bir şekilde iletmek ve çizgi film ve animasyon projelerinin geliştirilmesinde teknolojiyi etkin bir şekilde dahil etmek. | |
12) | Çizgi film ve animasyon alanında etik değerlere ve evrensel değerler konusunda yeterli bilince sahip olmak. |