LOJİSTİK YÖNETİMİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
IF4420 | Birleşme ve Devralmalar | Güz | 3 | 0 | 3 | 9 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi BAHAR KÖSEOĞLU |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. UMUT UĞURLU |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Kurs iki ayrı bölüme ayrılmıştır: (1) bir M&A işlemini başarıyla tamamlamak için uygun araç ve becerilerin nasıl ve ne zaman uygulanacağına dair derinlemesine bir anlayış geliştirmek ve (2) öğrenilenlerin “gerçek” dünya M&A problemlerini çözmek için uygulanması. Satın alma sürecinin tüm ana unsurları mantıksal bir süreç bağlamında ele alınacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenci; I. Bir şirketin değer faktörleri hakkında kapsamlı bir bilgiye sahip olacak II. bir şirketi rekabet avantajı ve faaliyet gösterdiği sektör bağlamında değerlendirebilecektir III. bir şirketin birleşme ve satın alma sürecini öğrenecek IV. alıcı veya satıcı perspektifinden birleşme ve satın alma sürecinin farkını bilecek V. Temel şirket değerlemesi yapabilecektir VI. birleşme ve satın alma sürecinin katılımcıları, müzakere süreci ve birleşme ve satın alma sürecine dahil olan yasal belgeler hakkında fikir sahibi olacaktır. |
Değerleme, değerleme teknikleri, B&S süreci, Müzakereler Dersin öğretim yöntemleri "Anlatım, Bireysel Çalışma, Okuma, Problem Çözme, Örnek Olay İnceleme, Tartışma, Proje Hazırlama" şeklindedir |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse Genel Bakış | |
2) | Birleşme ve Satın Almalara Giriş | |
3) | Birleşme ve Satın Alma Süreci | |
4) | Firma Değerlemesi: Risk Primleri, Borç Maliyeti ve Özkaynak, AOSM | |
5) | Firma Değerlemesi: Nakit Akışlarını Tahmin Etme ve Büyüme Oranları | |
6) | Firma Değerlemesi: Özsermayeye Serbest Nakit Akışı ve Firmaya Serbest Nakit Akışı İskonto Modelleri | |
7) | Birleşme ve Devralmalarda Değerleme | |
8) | Birleşme ve Devralmalarda Değerleme | |
9) | Anlaşma Yapılandırması | |
10) | Özel Sermaye & Kaldıraçlı Satın Almalar | |
11) | Şirket Devralma Piyasası | |
12) | Sunumlar | |
13) | Sunumlar | |
14) | Sunumlar |
Ders Notları / Kitaplar: | Mergers, Acquisitions and Other Restructuring Activities (DePamphilis, D. M., 10th ed., Elsevier/Academic Press, 2019, ISBN: 9780128150757) Investment Valuation: Tools and Techniques for Determining the Value of Any Asset (Damodaran, A., 3rd ed., Wiley, 2012, ISBN: 9781118011522) |
Diğer Kaynaklar: | Mergers, Acquisitions and Other Restructuring Activities (DePamphilis, D. M., 10th ed., Elsevier/Academic Press, 2019, ISBN: 9780128150757) Investment Valuation: Tools and Techniques for Determining the Value of Any Asset (Damodaran, A., 3rd ed., Wiley, 2012, ISBN: 9781118011522) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Projeler | 1 | % 45 |
Final | 1 | % 55 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 100 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 12 | 168 |
Proje | 2 | 9 | 18 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 227 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | |
2) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek | |
3) | İş süreçlerini ayıt edebilmek ve süreç tasarlama, planlama ve uygulama bilgisine sahip olmak. | |
4) | Lojistik yönetimi alanında gerekli bilgi ve iletişim teknolojileri araçlarını kullanmak. | |
5) | Lojistik kavramının bileşenlerini ayırt edebilme, ve uyum halinde bir bütün oluşturmasının önemini anlamak. | |
6) | İş hayatında üretkenliği artırmaya yönelik gereksinimlerin farkında olmnak | |
7) | Karmaşık durumlar karşısında yenilikçi ve yaratıcı düşünce yapısına sahip olmak | 4 |
8) | Hem yerel hem uluslararası boyutta düşünce ve davranış geliştirebilmek | |
9) | Küreselleşme ve Lojistik Yönetimi arasındaki çift yönlü etkileşimi anlamak ve verimli bir yönetim için kullanmak. | |
10) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | 2 |
11) | İş etiğinin önemini kavramak, iş etiğini akademik dünyanın ve iş hayatının temel ögesi olarak uygulamak |