İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
IF3552 | Uluslararası Finans | Bahar | 3 | 0 | 3 | 7 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi BAHAR KÖSEOĞLU |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. ASLI YÜKSEL Dr. Öğr. Üyesi AYŞE DİLARA ALTIOK YILMAZ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Mevcut değil |
Dersin Amacı: | Öğrencileri uluslararası finansal kavramlarla tanıştırmayı amaçlayan bu derste finansal konuları tek bir ülke bazından çıkarıp global çerçevede incelemek hedeflenmektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Kur politikaları ve belirleyicilerini anlayabilmek 2) Uluslararası finans terminolojisine hakim olmak 3) Kur riskleri hakkında bilgi sahibi olmak. 4) Uluslararası finans teorileri hakkında bilgi edinmek. |
Kur politikaları ve belirleyicileri, Uluslararası finans terminolojisi, Kur riskleri, Uluslararası finans teorileri |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Uluslararası Finansın Önemi | |
2) | Uluslararası Para Sistemi | |
3) | Ödemeler Dengesi | |
4) | Faiz Oranları | |
5) | Uluslararası Döviz Piyasaları | |
6) | Türev Ürünler | |
7) | Uluslararası Arbitraj | |
8) | Tekrar | |
9) | Uluslararası Risk Yönetimi | |
10) | Uluslararası Yatırım ve Finansal Kararlar | |
11) | Uluslararası Firmalarda Yönetim | |
12) | Uluslararası Bankacılık | |
13) | Uluslararası Performans Ölçümü | |
14) | Tekrar |
Ders Notları / Kitaplar: | Alan C. Shapiro, Multinational Financial Management (9th Edition), John Wiley & Sons, Inc. (2010) ISBN-13 978-0470-41501-6 |
Diğer Kaynaklar: | David K. Eiteman, Michael H. Moffett, Arthur I. Stonehill, Multinational Business Finance (12th Edition), Pearson Education (2009) ISBN- 9780136121565 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 5 |
Küçük Sınavlar | 2 | % 5 |
Projeler | 1 | % 25 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 35 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 65 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 41 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 53 |
Proje | 13 | 39 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 |
Final | 14 | 29 |
Toplam İş Yükü | 164 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İç mimarlık alanında ulusal ve uluslararası bağlamlarda farklı mekan kurguları, farklı kullanıcı grupları ve ihtiyaçlarına cevap verebilen tasarım, planlama ve uygulama etkinliklerinde bulunabilecek, | |
2) | Gerçek fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar ve kullanıcı ihtiyaçları çerçevesinde toplanan veriyi analiz edebilecek, farklı bilgi ve düşüncelerle sentezleyebilecek ve bunları yaratıcı mekânsal çözümler üretmek üzere kullanabilecek, | |
3) | Soyut ve somut kavramları kullanarak, yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün mekânsal çözümler üretebilecek, | |
4) | İç mimarlık alanının gerektirdiği çizim ve sunum teknolojilerinden en az bir tanesi yetkin olarak kullanabilecek, | |
5) | İç mimarlık alanında yürüttüğü tasarım, uygulama ve araştırma calışmalarını raporlama, sunma ve bunları uzman yada uzman olmayan kişilere görsel, yazılı yada sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru biçimde aktarma yetkinliğini kazanabilecek, | |
6) | İç mimarlık alanında insan-çevre ilişkisini, kullanıcının sağlık ve güvenliğini ve evrensel tasarım ilkelerini benimseyip ön planda tutacak, | |
7) | Toplumun sosyal ve kültürel haklarına, kültürel mirasa ve doğaya saygılı bir tasarım anlayışına ve bu konularda bilinçli karar verebilme yetisine sahip olabilecek, | |
8) | İç mimarlık, tasarım ve sanat alanlarında ulusal ve uluslar arası değerlerin farkında, gelişmeleri takip eden ve bu alanlardaki etik ve estetik konularda bilgi sahibi olacak, | |
9) | İç mimarlık alanındaki yasal düzenlemelere, standartlara ve ilkelere hâkim; ve mesleki etik, görev ve sorumluluklarının farkında olabilecek, |