HEMŞİRELİK (TÜRKÇE) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
IF3213 | Gayrimenkul Finansmanı | Güz |
3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi BAHAR KÖSEOĞLU |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. ASLI YÜKSEL |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Mevcut Değil |
Dersin Amacı: | Bu ders gayrimenkul yatırımları ve finansmanıyla ilgili ana konuları irdelemektedir. Dersin kapsamında endüstriyel, ticari ve iskan amacı ile kullanılan varlıkların finansmanında uygulanan politikalar ve prosedürler tartışılmaktadır. Bu dersi başarı ile tamamlayan bir öğrenci dersin sonunda, gayrimenkullerle ilgili bir çok konuyu rahatlıkla anlayabilmektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. Gayrimenkul finansmanında uygulanan mortgage çeşitlerinin öğrenilmesi II. Borç alan için maliyetlerin hesaplanması III. Ekonomik çevre değiştikçe borcun ödeme yapısının nasıl değiştiğinin öğrenilmesi IV. Gayrimenkul yatırımlarında risk ve getiri oranının hesaplanması V. Gayrimenkul finansmanında değişik alternatiflerin değerlendirilmesi VI. Satın alma ve kiralama alternatiflerinin karşılaştırılması VII. Aracılık işlemlerinin öğrenilmesi VIII. Gelir yaratan varlıkların fiyatlarının belirlenmesi IX. Gerçek hayatta finansal analiz tekniklerinin uygulanması |
Gayrimenkul finansmanı, mortgages, Gayrimenkul yatırımlarında risk ve getiri, Aracılık işlemleri, Satın alma ve kiralama |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Finansmanda faiz oranı faktörü | Dersin kitabından ilgili bölümün okunması |
2) | Sabit faizli mortgage kredisi | Dersin kitabından ilgili bölümün okunması |
3) | Değişken faizli mortgage kredisi | Dersin kitabından ilgili bölümün okunması |
4) | Değişken faizli mortgage kredisi | Dersin kitabından ilgili bölümün okunması |
5) | Emlak alımlarının finansal analizi | Dersin kitabından ilgili bölümün okunması |
6) | Tekrar | Vize sınavı için ders kitabının ve ders notlarının okunması |
7) | Çekirdek aile evleri | Dersin kitabından ilgili bölümün okunması |
8) | Aracılık ve finansman hizmetleri | Dersin kitabından ilgili bölümün okunması |
9) | Ticari varlık piyasasına giriş | Dersin kitabından ilgili bölümün okunması |
10) | Emlak değerlendirmesi | Dersin kitabından ilgili bölümün okunması |
11) | Emlak değerlendirmesi | Dersin kitabından ilgili bölümün okunması |
12) | Tekrar | Vize sınavı için ders kitabının ve ders notlarının okunması |
13) | Yatırım analizi | Dersin kitabından ilgili bölümün okunması |
14) | Finansal kaldıraç ve finansman alternatifleri | Dersin kitabından ilgili bölümün okunması |
Ders Notları / Kitaplar: | Textbook / Required Material Brueggeman, William B. and Jeffrey D. Fisher. 2008. Real Estate Finance and Investments. McGraw Hill/Irwin, Thirteenth Edition. |
Diğer Kaynaklar: | None |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 2 | % 60 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 41 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 50 |
Ara Sınavlar | 2 | 3 |
Final | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 96 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sağlık bakımı alanında kuramsal ve kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda, bütüncül bir anlayışla hemşirelik bakımını planlamak ve değerlendirmek. | |
2) | Hemşirelik uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmak. | |
3) | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | |
4) | Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda Hemşirelik model/kuramlarını kulanmak. | |
5) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | |
6) | Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. | |
7) | Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. | |
8) | Hemşirelik uygulamalarında kişilerarası ve kültürlerarası iletişim becerilerini etkili kullanabilmek. | |
9) | Hemşirelik uygulama ve araştırmalarında bilişim ve bakım teknolojilerini kullanabilmek. | |
10) | Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | |
11) | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | |
12) | Sağlık hizmetleri ve hemşirelik mesleğinin gelişimine katkı sağlayacak etkinliklerde sorumluluk almak ve öncülük etmek. |