REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
IF3213 Gayrimenkul Finansmanı Bahar 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi BAHAR KÖSEOĞLU
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. ASLI YÜKSEL
Opsiyonel Program Bileşenleri: Mevcut Değil
Dersin Amacı: Bu ders gayrimenkul yatırımları ve finansmanıyla ilgili ana konuları irdelemektedir. Dersin kapsamında endüstriyel, ticari ve iskan amacı ile kullanılan varlıkların finansmanında uygulanan politikalar ve prosedürler tartışılmaktadır. Bu dersi başarı ile tamamlayan bir öğrenci dersin sonunda, gayrimenkullerle ilgili bir çok konuyu rahatlıkla anlayabilmektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
I. Gayrimenkul finansmanında uygulanan mortgage çeşitlerinin öğrenilmesi
II. Borç alan için maliyetlerin hesaplanması
III. Ekonomik çevre değiştikçe borcun ödeme yapısının nasıl değiştiğinin öğrenilmesi
IV. Gayrimenkul yatırımlarında risk ve getiri oranının hesaplanması
V. Gayrimenkul finansmanında değişik alternatiflerin değerlendirilmesi
VI. Satın alma ve kiralama alternatiflerinin karşılaştırılması
VII. Aracılık işlemlerinin öğrenilmesi
VIII. Gelir yaratan varlıkların fiyatlarının belirlenmesi
IX. Gerçek hayatta finansal analiz tekniklerinin uygulanması

Dersin İçeriği

Gayrimenkul finansmanı, mortgages, Gayrimenkul yatırımlarında risk ve getiri, Aracılık işlemleri, Satın alma ve kiralama

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Finansmanda faiz oranı faktörü Dersin kitabından ilgili bölümün okunması
2) Sabit faizli mortgage kredisi Dersin kitabından ilgili bölümün okunması
3) Değişken faizli mortgage kredisi Dersin kitabından ilgili bölümün okunması
4) Değişken faizli mortgage kredisi Dersin kitabından ilgili bölümün okunması
5) Emlak alımlarının finansal analizi Dersin kitabından ilgili bölümün okunması
6) Tekrar Vize sınavı için ders kitabının ve ders notlarının okunması
7) Çekirdek aile evleri Dersin kitabından ilgili bölümün okunması
8) Aracılık ve finansman hizmetleri Dersin kitabından ilgili bölümün okunması
9) Ticari varlık piyasasına giriş Dersin kitabından ilgili bölümün okunması
10) Emlak değerlendirmesi Dersin kitabından ilgili bölümün okunması
11) Emlak değerlendirmesi Dersin kitabından ilgili bölümün okunması
12) Tekrar Vize sınavı için ders kitabının ve ders notlarının okunması
13) Yatırım analizi Dersin kitabından ilgili bölümün okunması
14) Finansal kaldıraç ve finansman alternatifleri Dersin kitabından ilgili bölümün okunması

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Textbook / Required Material
Brueggeman, William B. and Jeffrey D. Fisher. 2008. Real Estate Finance and Investments. McGraw Hill/Irwin, Thirteenth Edition.
Diğer Kaynaklar: None

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 2 % 60
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 15 41
Sınıf Dışı Ders Çalışması 15 50
Ara Sınavlar 2 3
Final 1 2
Toplam İş Yükü 96

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek 2
2) Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek 2
3) Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek 2
4) Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek 2
5) Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek 2
6) Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) 2
7) Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek 3
8) Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak 2
9) Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek 2
10) Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek 2
11) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) 2
12) Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek 2
13) Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek 2