Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Kurumsal Finansmana Giriş, Kurumsal Finansman nedir, Finansal Yönetimin amacı nedir, Finansal Yönetim Kararları, Sermaye Bütçelemesi, Sermaye Yapısı, İşletme Sermayesi Yönetimi
|
|
2) |
Mali Tablolara Genel Bakış: Bilanço: Varlıklar, Yükümlülükler, ve Özkaynaklar, Net İşletme Sermayesi,Borç-Özkaynaklar, Gelir Tablosu
|
|
3) |
Bazı Önemli Kavramlar: Piyasa Değeri, Defter Değeri, Nominal Değer, Aktif Değer, Net Aktif Değer. Finansal Kaldıraç, İşletme Kaldıracı.
|
|
4) |
Kısa Vadeli Finansal Yönetim ve İşletme Sermayesi Yönetimi: Kısa Vadeli Finansal Planlama, Kısa Vadeli Finansal Planlamanın Bazı Yönleri
|
|
5) |
Kısa Dönemli Borçlanma, Nakit Yönetimi, Kredi ve Alacaklar, Envanter Yönetimi: İktisadi Sipariş Miktarı Modeli
|
|
6) |
Paranın Zaman Değeri, Cari Değer, Gelecekteki Değer, Yıllık Ödenek, Daimi Gelir. Risk Kavramları
|
|
7) |
Değerlemeye Giriş: Bonolar ve Tahviller. Bonolar ve Tahviller Arasındaki Farklar. Bono ve Tahvilleri Fiyatlama. Bono Fiyatları ve Faiz Oranları Arasındaki İlişki. Alım-Satım Stratejileri.
|
|
8) |
Değerlemeye Giriş: Bonolar ve Tahviller. Bonolar ve Tahviller Arasındaki Farklar. Bono ve Tahvilleri Fiyatlama. Bono Fiyatları ve Faiz Oranları Arasındaki İlişki. Alım-Satım Stratejileri.
|
|
9) |
Hisse Senetleri Değerlemesi: Hisse Senetlerinin Temel Karakteristik Özellikleri, Kapitalizasyon Oranı, Hisse Senedi Değerlemelerindeki Temel Sorunlar.
|
|
10) |
Sermaye Maliyeti: Borç Maliyeti, Özsermaye Maliyeti, Ağırlıklı Ortalama Sermaye Maliyeti
|
|
11) |
Sermaye Bütçelemesi: Proje Değerlendirme Esasları, Vergilendirilmemiş Kazanç, Kurumsal Vergi, Amortisman, Sermaye Giderleri
|
|
12) |
Sermaye Bütçeleme Projelerini Değerlendirme Süreci: Muhasebe Karlılık Oranı, İç Karlılık Oranı, Net Bugünkü Değer, Karlılık Endeksi, Net Bugünkü Değer ve İç Karlılık Oranı arasındaki çelişkiler ve bu çelişkilerin çözümünü ilişkin öneriler.
|
|
13) |
Sermaye Bütçeleme Projelerini Değerlendirme Süreci: Muhasebe Karlılık Oranı, İç Karlılık Oranı, Net Bugünkü Değer, Karlılık Endeksi, Net Bugünkü Değer ve İç Karlılık Oranı arasındaki çelişkiler ve bu çelişkilerin çözümünü ilişkin öneriler.
|
|
14) |
Nakit-Akışı Analizi: Nakit-Akışı Tablosu Hazırlamak, Proje Fizibilite Analizi (DCF ile), Hassasiyet Analizi. |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek |
2 |
2) |
Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek
|
2 |
3) |
Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek
|
2 |
4) |
Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek |
2 |
5) |
Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek |
2 |
6) |
Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1)
|
2 |
7) |
Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek
|
3 |
8) |
Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak
|
2 |
9) |
Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek
|
2 |
10) |
Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek
|
2 |
11) |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”)
|
2 |
12) |
Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek |
2 |
13) |
Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek
|
2 |