Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Derse Genel Bakış, Ders Programının Gözden Geçirilmesi ve Ders Gereklilikleri
|
|
2) |
Faiz Oranları:
Reel ve Nominal
Basit ve Bileşik Faiz Oranları
|
|
3) |
Faiz Oranlarını Belirleyen Faktörler
Paranın Zaman Değeri, Bugünkü ve Gelecekteki Değeri |
|
4) |
Annuity ve Perpetuity,
Risk Kavramları,
Getiri ve İskonto Faktörü
|
|
5) |
Kurumsal Finans Nedir?
Ticari İşletmelerin Biçimleri,
Finansal Yönetimin Amacı,
Temsilcilik Sorunu,
Hissedar Servet Maksimizasyonu,
Finansal Piyasalar ve Şirket |
|
6) |
Sabit Getirili Menkul Kıymetlerin Değerlemesi
Tahvil ve Bonoların Özellikleri,
Tahvil ve Bonoların Değerlemesi,
Tahvil Fiyatları ve Faiz Oranları Arasındaki İlişki |
|
7) |
Sabit Getirili Menkul Kıymetlerin Değerlemesi
Tahvil ve Bonoların Özellikleri,
Tahvil ve Bonoların Değerlemesi,
Tahvil Fiyatları ve Faiz Oranları Arasındaki İlişki
|
|
8) |
Vize
|
|
9) |
Adi Hisse Senetlerinin Değerlemesi
Adi Hisse Senetleri Nasıl İşlem Görür?
Hisse Senetlerinin Temel Özellikleri,
İmtiyazlı Hisse Senetleri,
Kapitalizasyon Oranı,
Adi Hisse Senedi Değerlemesine İlişkin Temel Konular
|
|
10) |
Temettüye Dayalı Hisse Senedi Değerleme Modelleri,
Gordon Temettü Büyüme Modeli |
|
11) |
Mali Tablolara Genel Bakış
Bilanço: Varlıklar, Yükümlülükler ve Özkaynaklar,
Net İşletme Sermayesi,
Borç ve Özkaynak Finansmanı,
Gelir Tablosu
|
|
12) |
Bazı Temel Kavramlar:
Piyasa Değeri, Defter Değeri, Nominal Değer, Varlık Değeri, Net Varlık Değeri
Temel Finansal Oranlar
|
|
13) |
Kısa Vadeli Finansal Yönetim ve İşletme Sermayesi Yönetimi
Kısa Vadeli Finansal Planlama
|
|
14) |
Kısa Vadeli Mali Politikanın Bazı Yönleri,
Kısa Vadeli Borçlanma, Nakit Yönetimi, Kredi ve Alacaklar, Envanter Yönetimi |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Dünyayı ve toplumu anlamaya yönelik sosyal bilimlerin ve güzel sanatların kuramsal ve analitik temel kavramlarına ve yöntemlerine aşina olmak |
4 |
2) |
Farklı medyalara ve sanat dallarına ilişkin temel bilgilere hâkim |
3 |
3) |
Sesli-hareketli görüntü mecralarında dünyada ve Türkiye’deki tarihsel birikime ve yeni gelişmelere hâkim |
1 |
4) |
Dünyada ve Türkiye’deki sesli-hareketli görüntü diline ve estetiğine hâkim |
1 |
5) |
Kurmaca olan ve olmayan bir sesli hareketli görüntü ürününde kullanılabilecek bir anlatı oluşturabilen |
2 |
6) |
Çekime hazır bir senaryo yazabilen |
2 |
7) |
Mevcut bir senaryoyu photoboardlaştırıp, kamera, ışık ve diğer gerekli teçhizatı kullanarak çekimini gerçekleştirebilen |
2 |
8) |
Çekilmiş görüntüleri dijital ortama aktararak kurgulayabilen ve diğer post-prodüksiyon işlemlerini yapabilen |
2 |
9) |
Belgesel nitelikli bir sesli-hareketli görüntü ürününü ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen |
2 |
10) |
Televizyon ve radyo mecralarına özgü sesli-hareketli görüntü ürünlerini ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen |
2 |
11) |
Bir sesli-hareketli görüntü ürününü görsel-işitsel dili ve anlatısı açısından anlamlandırabilecek, eleştirel yaklaşabilecek ve bu yaklaşımlarını yazılı olarak ifade edebilecek kültürel ve kuramsal analitik donanıma sahip |
3 |
12) |
Etik ve toplumsal sorumluluk duygusuna sahip |
5 |