Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Kurumsal Finansmana Giriş, Kurumsal Finansman nedir, Finansal Yönetimin amacı nedir, Finansal Yönetim Kararları, Sermaye Bütçelemesi, Sermaye Yapısı, İşletme Sermayesi Yönetimi
|
|
2) |
Mali Tablolara Genel Bakış: Bilanço: Varlıklar, Yükümlülükler, ve Özkaynaklar, Net İşletme Sermayesi,Borç-Özkaynaklar, Gelir Tablosu
|
|
3) |
Bazı Önemli Kavramlar: Piyasa Değeri, Defter Değeri, Nominal Değer, Aktif Değer, Net Aktif Değer. Finansal Kaldıraç, İşletme Kaldıracı.
|
|
4) |
Kısa Vadeli Finansal Yönetim ve İşletme Sermayesi Yönetimi: Kısa Vadeli Finansal Planlama, Kısa Vadeli Finansal Planlamanın Bazı Yönleri
|
|
5) |
Kısa Dönemli Borçlanma, Nakit Yönetimi, Kredi ve Alacaklar, Envanter Yönetimi: İktisadi Sipariş Miktarı Modeli
|
|
6) |
Paranın Zaman Değeri, Cari Değer, Gelecekteki Değer, Yıllık Ödenek, Daimi Gelir. Risk Kavramları
|
|
7) |
Değerlemeye Giriş: Bonolar ve Tahviller. Bonolar ve Tahviller Arasındaki Farklar. Bono ve Tahvilleri Fiyatlama. Bono Fiyatları ve Faiz Oranları Arasındaki İlişki. Alım-Satım Stratejileri.
|
|
8) |
Değerlemeye Giriş: Bonolar ve Tahviller. Bonolar ve Tahviller Arasındaki Farklar. Bono ve Tahvilleri Fiyatlama. Bono Fiyatları ve Faiz Oranları Arasındaki İlişki. Alım-Satım Stratejileri.
|
|
9) |
Hisse Senetleri Değerlemesi: Hisse Senetlerinin Temel Karakteristik Özellikleri, Kapitalizasyon Oranı, Hisse Senedi Değerlemelerindeki Temel Sorunlar.
|
|
10) |
Sermaye Maliyeti: Borç Maliyeti, Özsermaye Maliyeti, Ağırlıklı Ortalama Sermaye Maliyeti
|
|
11) |
Sermaye Bütçelemesi: Proje Değerlendirme Esasları, Vergilendirilmemiş Kazanç, Kurumsal Vergi, Amortisman, Sermaye Giderleri
|
|
12) |
Sermaye Bütçeleme Projelerini Değerlendirme Süreci: Muhasebe Karlılık Oranı, İç Karlılık Oranı, Net Bugünkü Değer, Karlılık Endeksi, Net Bugünkü Değer ve İç Karlılık Oranı arasındaki çelişkiler ve bu çelişkilerin çözümünü ilişkin öneriler.
|
|
13) |
Sermaye Bütçeleme Projelerini Değerlendirme Süreci: Muhasebe Karlılık Oranı, İç Karlılık Oranı, Net Bugünkü Değer, Karlılık Endeksi, Net Bugünkü Değer ve İç Karlılık Oranı arasındaki çelişkiler ve bu çelişkilerin çözümünü ilişkin öneriler.
|
|
14) |
Nakit-Akışı Analizi: Nakit-Akışı Tablosu Hazırlamak, Proje Fizibilite Analizi (DCF ile), Hassasiyet Analizi. |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak. |
|
2) |
Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek. |
|
3) |
Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek. |
|
4) |
Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek |
|
5) |
İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek. |
|
6) |
Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek. |
|
7) |
İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek. |
|
8) |
İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek. |
|
9) |
Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek. |
|
10) |
Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek. |
|
11) |
Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek. |
|
12) |
Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek. |
|
13) |
Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek. |
|
14) |
Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak. |
|