REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
COP4201 Anadolu Sigorta- Sigortacılık Yönetimi Güz 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. NİYAZİ BERK
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi SERKAN YEŞİLYURT
Dr. Öğr. Üyesi HAKKI ÖZTÜRK
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu dersin amacı, Bahçeşehir Üniversitesi öğrencilerini, temel sigortacılık, sigorta hukuku, Türkiye’deki sigorta uygulamaları ve sigortacılık alanları hakkında teorik bilginin ötesinde iş yaşamında karşılaşacakları uygulamalarla tanıştırmaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Sigorta Yönetimi, Sigorta Nedir?, Sigorta Hakkında Temel Bilgiler, Sigortacılık Kanunu, Türkiye'de Sigortacılığın Gelişimi, Sigortacılık ve Hasar Uygulamaları Çeşitleri (Sağlık, Kaza, Yangın-Hırsızlık, Mühendislik, Denizcilik, ve Sorumluluk Sigortası), Acenteler Gözüyle Sigortacılık, Reasürans, Reasürans Çeşitleri, Aktürya Nedir?, Türkiye'de Aktüerya, Aktüeryanın Hayat Sigortasındaki Önemi

Dersin İçeriği

-Sigortaya Giriş
–Sigorta Hukuku
-Aktüerya
-Sağlık Sigortaları
-Kaza Sigortaları – I
-Kaza Sigortaları – II
-Yangın Sigortaları
-Hırsızlık Sigortaları
-Mühendislik Sigortaları – I
-Mühendislik Sigortaları – II
-Nakliyat Sigortaları – I
-Nakliyat Sigortaları – II
-Sorumluluk Sigortaları – I
-Sorumluluk Sigortaları – II
-Reasürans

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Sigortaya Giriş Okuma
2) Sigorta Hukuku Okuma
3) Aktüerya Okuma
4) Sağlık Sigortaları Okuma
5) Kaza Sigortaları – I Okuma
6) Kaza Sigortaları – II Okuma
7) Yangın Sigortaları Okuma
8) Hırsızlık Sigortaları Okuma
9) Mühendislik Sigortaları – I Okuma
10) Mühendislik Sigortaları – II Okuma
11) Nakliyat Sigortaları – I Okuma
12) Nakliyat Sigortaları – II Okuma
13) Sorumluluk Sigortaları – I Okuma
14) Sorumluluk Sigortaları – II Reasürans Okuma

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Risk Management and Insurance, James Trieschmann
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Projeler 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 30
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 70
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 64
Proje 14 38
Ara Sınavlar 1 2
Final 1 2
Toplam İş Yükü 148

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek 2
2) Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek 2
3) Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek 2
4) Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek 2
5) Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek 2
6) Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) 2
7) Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek 3
8) Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak 2
9) Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek 2
10) Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek 2
11) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) 2
12) Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek 2
13) Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek 2