PSİKOLOJİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
COP4201 | Anadolu Sigorta- Sigortacılık Yönetimi | Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. NİYAZİ BERK |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi SERKAN YEŞİLYURT Dr. Öğr. Üyesi HAKKI ÖZTÜRK |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, Bahçeşehir Üniversitesi öğrencilerini, temel sigortacılık, sigorta hukuku, Türkiye’deki sigorta uygulamaları ve sigortacılık alanları hakkında teorik bilginin ötesinde iş yaşamında karşılaşacakları uygulamalarla tanıştırmaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Sigorta Yönetimi, Sigorta Nedir?, Sigorta Hakkında Temel Bilgiler, Sigortacılık Kanunu, Türkiye'de Sigortacılığın Gelişimi, Sigortacılık ve Hasar Uygulamaları Çeşitleri (Sağlık, Kaza, Yangın-Hırsızlık, Mühendislik, Denizcilik, ve Sorumluluk Sigortası), Acenteler Gözüyle Sigortacılık, Reasürans, Reasürans Çeşitleri, Aktürya Nedir?, Türkiye'de Aktüerya, Aktüeryanın Hayat Sigortasındaki Önemi |
-Sigortaya Giriş –Sigorta Hukuku -Aktüerya -Sağlık Sigortaları -Kaza Sigortaları – I -Kaza Sigortaları – II -Yangın Sigortaları -Hırsızlık Sigortaları -Mühendislik Sigortaları – I -Mühendislik Sigortaları – II -Nakliyat Sigortaları – I -Nakliyat Sigortaları – II -Sorumluluk Sigortaları – I -Sorumluluk Sigortaları – II -Reasürans |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Sigortaya Giriş | Okuma |
2) | Sigorta Hukuku | Okuma |
3) | Aktüerya | Okuma |
4) | Sağlık Sigortaları | Okuma |
5) | Kaza Sigortaları – I | Okuma |
6) | Kaza Sigortaları – II | Okuma |
7) | Yangın Sigortaları | Okuma |
8) | Hırsızlık Sigortaları | Okuma |
9) | Mühendislik Sigortaları – I | Okuma |
10) | Mühendislik Sigortaları – II | Okuma |
11) | Nakliyat Sigortaları – I | Okuma |
12) | Nakliyat Sigortaları – II | Okuma |
13) | Sorumluluk Sigortaları – I | Okuma |
14) | Sorumluluk Sigortaları – II Reasürans | Okuma |
Ders Notları / Kitaplar: | Risk Management and Insurance, James Trieschmann |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Projeler | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 30 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 70 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 64 |
Proje | 14 | 38 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 |
Final | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 148 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İnsan zihnine ve davranışlarına karşı yakın bir ilgi uyandırmak, hem eleştirel düşünme becerileri elde etmek (özellikle psikolojik teorileri deneysel kanıt kullanarak değerlendirme becerisi), hem de psikolojiyi kanıta dayalı bir bilim olarak algılamak. | |
2) | İnsan davranışı hakkında biyopsikososyal bir bakış açısı kazanmak. Yani, davranışın biyolojik, psikolojik, ve sosyal değişkenlerini anlamak. | |
3) | Teorik ve uygulama bilgisi edinmek ve temel psikolojik kavram ve bakış açılarını öğrenmek. | |
4) | Bilimsel araştırma yöntemlerini takip ederek yöntem ve veri değerlendirme tekniklerini tanımak (örneğin korelasyona dayalı çalışmalar, deneysel, boylamsal, vaka çalışması). | |
5) | Ölçme ve araştırma yaparken veya gruplarla çalışırken etik duyarlılık göstermek. | |
6) | Psikolojinin temel alanlarını tanımak (bilişsel, gelişim, klinik, sosyal, davranışsal ve biyolojik). | |
7) | Niceliksel ve niteliksel bulguları değerlendirirken, raporlar yazarken ve onları sunarken gerekli becerileri edinmek. | |
8) | Psikolojik ölçme ve değerlendirme için gerekli temel bilgiyi kazanmak. | |
9) | Psikolojiye katkıda bulunacak diğer disiplinlere (sosyoloji, tarih, siyaset bilimi, iletişim, felsefe, antropoloji, edebiyat, hukuk, sanat vd.) ait temel bilgilerin alınması ve bu bilgiyi psikolojik süreçlerin anlaşılması ve yorumlanmasında kullanabilmek. | 3 |