Öğretim Dili: |
İngilizce |
Dersin Türü: |
Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: |
ÖNLİSANS
|
Dersin Veriliş Şekli: |
Yüz yüze
|
Dersin Koordinatörü: |
Doç. Dr. HAVVA PINAR İMER |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi AYLA ESEN
Doç. Dr. HAVVA PINAR İMER
|
Opsiyonel Program Bileşenleri: |
Yok |
Dersin Amacı: |
Küreselleşen iş dünyasında doğru ve etkin iletişim, artık başarının vazgeçilmez unsurlarından biri haline geldi. Gerek mesajların amaca en uygun biçim ve zamanda verilmesi, gerek tarafların çalışmalarını sürdürürken birbirini net olarak anlaması çok önem taşıyor. Bazen bir tek yazı, rapor, teklif veya sunum, bir şirketin tüm vitrini yerine geçerek çok önemli bir iş bağlantısına karar verilmesine veya reddedilmesine neden olabiliyor. Bu ders, iş hayatında iletişiminde bulunanların bilmesi gereken yazılı, sözlü ve sözsüz iletişim teknik ve teknolojilerini uygulamalı olarak vermeyi amaçlamaktadır. Bunu yaparken iletişimin kültürel yanını da vurgular. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Communication at Work |
Adler et al. Ch. 1 |
2) |
Communication, Culture and Work |
Adler et al. Ch. 2 |
3) |
Personal Skills: Listening |
Adler et al., Ch. 3 |
4) |
Personal Skills: Verbal & Nonverbal Messages |
Adler et al., Ch. 4 |
5) |
Personal Skills: Interpersonal Skills and Success |
Adler et al., Ch. 5 |
6) |
Personal Skills: Principles of Interviewing |
Adler et al., Ch. 6 |
7) |
Working in Groups: Leading and Working in Teams |
Adler et al., Ch. 7 |
8) |
Ara Sinav |
|
9) |
Working in Groups: Effective Meetings |
Adler et al., Ch. 8 |
10) |
Making Effective Presentations: Developing and Organizing the Presentation |
Adler et al., Ch. 9 |
11) |
Making Effective Presentations: Delivering the Presentation |
Adler et al., Ch. 11 |
12) |
Making Effective Presentations: Types of Business Presentations
|
Adler et al., Ch. 12 |
13) |
How to Write Effective CVs |
|
14) |
Grup Odevi Sunumlari |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme |
|
2) |
Alan terminolojisini etkin kullanabilme
|
|
3) |
Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuata uygun davranabilme
|
|
4) |
Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme, mesleki bilgilerini yazılı, sözlü/sözsüz iletişim yoluyla aktarabilme
|
|
5) |
Toplumsal, bilimsel, kültürel ve mesleki etik değerleri ifade edebilme |
|
6) |
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranıp bu süreçlere katılabilme |
|
7) |
Bir yabancı dilde temel düzeyde iletişim kurabilme |
|
8) |
Gelişen teknolojiye bağlı olarak değişen teknikleri uygulayabilme, yeni araç ve cihazları kullanabilme |
|
9) |
Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirebilme |
|
10) |
Anestezi uygulaması öncesinde hastanın değerlendirilmesini ve hazırlanmasını sağlayabilme |
|
11) |
Anestezi uygulaması öncesinde ameliyat odasında gerekli hazırlıkları yapabilme |
|
12) |
Anestezi uygulaması sırasında hastanın takibini yapabilme gerektiğinde müdahale edebilme |
|
13) |
Cerrahi sonunda hastanın uyandırılması döneminde hastanın havayolu değerlendirmesini yapabilme ve hastanın odasına alınmasına kadar ki süreçte hasta güvenliğini sağlayabilme |
|