Öğretim Dili: |
İngilizce |
Dersin Türü: |
Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: |
LİSANS
|
Dersin Veriliş Şekli: |
Yüz yüze
|
Dersin Koordinatörü: |
Doç. Dr. HAVVA PINAR İMER |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi AYLA ESEN
Doç. Dr. HAVVA PINAR İMER
|
Opsiyonel Program Bileşenleri: |
Yok |
Dersin Amacı: |
Küreselleşen iş dünyasında doğru ve etkin iletişim, artık başarının vazgeçilmez unsurlarından biri haline geldi. Gerek mesajların amaca en uygun biçim ve zamanda verilmesi, gerek tarafların çalışmalarını sürdürürken birbirini net olarak anlaması çok önem taşıyor. Bazen bir tek yazı, rapor, teklif veya sunum, bir şirketin tüm vitrini yerine geçerek çok önemli bir iş bağlantısına karar verilmesine veya reddedilmesine neden olabiliyor. Bu ders, iş hayatında iletişiminde bulunanların bilmesi gereken yazılı, sözlü ve sözsüz iletişim teknik ve teknolojilerini uygulamalı olarak vermeyi amaçlamaktadır. Bunu yaparken iletişimin kültürel yanını da vurgular. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Communication at Work |
Adler et al. Ch. 1 |
2) |
Communication, Culture and Work |
Adler et al. Ch. 2 |
3) |
Personal Skills: Listening |
Adler et al., Ch. 3 |
4) |
Personal Skills: Verbal & Nonverbal Messages |
Adler et al., Ch. 4 |
5) |
Personal Skills: Interpersonal Skills and Success |
Adler et al., Ch. 5 |
6) |
Personal Skills: Principles of Interviewing |
Adler et al., Ch. 6 |
7) |
Working in Groups: Leading and Working in Teams |
Adler et al., Ch. 7 |
8) |
Ara Sinav |
|
9) |
Working in Groups: Effective Meetings |
Adler et al., Ch. 8 |
10) |
Making Effective Presentations: Developing and Organizing the Presentation |
Adler et al., Ch. 9 |
11) |
Making Effective Presentations: Delivering the Presentation |
Adler et al., Ch. 11 |
12) |
Making Effective Presentations: Types of Business Presentations
|
Adler et al., Ch. 12 |
13) |
How to Write Effective CVs |
|
14) |
Grup Odevi Sunumlari |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Dünyayı ve toplumu anlamaya yönelik sosyal bilimlerin ve güzel sanatların kuramsal ve analitik temel kavramlarına ve yöntemlerine aşina olmak |
4 |
2) |
Farklı medyalara ve sanat dallarına ilişkin temel bilgilere hâkim |
3 |
3) |
Sesli-hareketli görüntü mecralarında dünyada ve Türkiye’deki tarihsel birikime ve yeni gelişmelere hâkim |
1 |
4) |
Dünyada ve Türkiye’deki sesli-hareketli görüntü diline ve estetiğine hâkim |
1 |
5) |
Kurmaca olan ve olmayan bir sesli hareketli görüntü ürününde kullanılabilecek bir anlatı oluşturabilen |
2 |
6) |
Çekime hazır bir senaryo yazabilen |
2 |
7) |
Mevcut bir senaryoyu photoboardlaştırıp, kamera, ışık ve diğer gerekli teçhizatı kullanarak çekimini gerçekleştirebilen |
|
8) |
Çekilmiş görüntüleri dijital ortama aktararak kurgulayabilen ve diğer post-prodüksiyon işlemlerini yapabilen |
|
9) |
Belgesel nitelikli bir sesli-hareketli görüntü ürününü ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen |
|
10) |
Televizyon ve radyo mecralarına özgü sesli-hareketli görüntü ürünlerini ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen |
|
11) |
Bir sesli-hareketli görüntü ürününü görsel-işitsel dili ve anlatısı açısından anlamlandırabilecek, eleştirel yaklaşabilecek ve bu yaklaşımlarını yazılı olarak ifade edebilecek kültürel ve kuramsal analitik donanıma sahip |
3 |
12) |
Etik ve toplumsal sorumluluk duygusuna sahip |
5 |