Öğretim Dili: |
İngilizce |
Dersin Türü: |
Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: |
LİSANS
|
Dersin Veriliş Şekli: |
Yüz yüze
|
Dersin Koordinatörü: |
Doç. Dr. HAVVA PINAR İMER |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi AYLA ESEN
Doç. Dr. HAVVA PINAR İMER
|
Opsiyonel Program Bileşenleri: |
Yok |
Dersin Amacı: |
Küreselleşen iş dünyasında doğru ve etkin iletişim, artık başarının vazgeçilmez unsurlarından biri haline geldi. Gerek mesajların amaca en uygun biçim ve zamanda verilmesi, gerek tarafların çalışmalarını sürdürürken birbirini net olarak anlaması çok önem taşıyor. Bazen bir tek yazı, rapor, teklif veya sunum, bir şirketin tüm vitrini yerine geçerek çok önemli bir iş bağlantısına karar verilmesine veya reddedilmesine neden olabiliyor. Bu ders, iş hayatında iletişiminde bulunanların bilmesi gereken yazılı, sözlü ve sözsüz iletişim teknik ve teknolojilerini uygulamalı olarak vermeyi amaçlamaktadır. Bunu yaparken iletişimin kültürel yanını da vurgular. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Communication at Work |
Adler et al. Ch. 1 |
2) |
Communication, Culture and Work |
Adler et al. Ch. 2 |
3) |
Personal Skills: Listening |
Adler et al., Ch. 3 |
4) |
Personal Skills: Verbal & Nonverbal Messages |
Adler et al., Ch. 4 |
5) |
Personal Skills: Interpersonal Skills and Success |
Adler et al., Ch. 5 |
6) |
Personal Skills: Principles of Interviewing |
Adler et al., Ch. 6 |
7) |
Working in Groups: Leading and Working in Teams |
Adler et al., Ch. 7 |
8) |
Ara Sinav |
|
9) |
Working in Groups: Effective Meetings |
Adler et al., Ch. 8 |
10) |
Making Effective Presentations: Developing and Organizing the Presentation |
Adler et al., Ch. 9 |
11) |
Making Effective Presentations: Delivering the Presentation |
Adler et al., Ch. 11 |
12) |
Making Effective Presentations: Types of Business Presentations
|
Adler et al., Ch. 12 |
13) |
How to Write Effective CVs |
|
14) |
Grup Odevi Sunumlari |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak. |
|
2) |
Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek. |
|
3) |
Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek. |
|
4) |
Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek |
|
5) |
İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek. |
|
6) |
Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek. |
|
7) |
İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek. |
|
8) |
İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek. |
|
9) |
Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek. |
|
10) |
Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek. |
|
11) |
Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek. |
|
12) |
Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek. |
|
13) |
Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek. |
|
14) |
Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak. |
|