GÖRSEL İLETİŞİM TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
BA1012 | İş İletişimi | Güz | 3 | 0 | 3 | 8 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ELİF OKAN |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. AYLA ESEN Prof. Dr. HAVVA PINAR İMER |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Ders, öğrencilere iş ortamında iletişimin temel rollerini ve ilkelerini sağlamayı amaçlamaktadır. Öğrenciler, iş hayatında etkili iletişim için bir bireyden beklenen beceriler ve bilgilerle tanışacaklardır. Dersin tamamlanmasının ardından, öğrencilerin iletişimin doğasını anlayabilmeleri ve mesajlarını farklı iş ortamlarında çeşitli iletişim medyaları aracılığıyla hassas bir şekilde iletebilmeleri beklenmektedir. Çeşitli formatlarda mesaj tasarlayıp yazabilecek, sunumlar düzenleyip iletebilecek, özgeçmişlerini yazabilecek ve iş başvuruları ve mülakatlar için kendilerini hazırlamak üzere temel beceriler kazanabileceklerdir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Dersin tamamlanmasının ardından öğrenciler şunları öğreneceklerdir: 1. Günlük operasyonlar ve kişisel kariyer için sözlü ve yazılı iletişimin rolünü açıklamak 2. Çeşitli dinleme yaklaşımlarını tanımlamak ve değerlendirmek 3. Olumlu ilişkiler kurmak için kişilerarası becerileri açıklamak ve uygulamak 4. Mülakat durumlarını analiz etmek ve buna göre hareket etmek 5. Rapor türleri arasında ayrım yapmak ve her türden rapor yazmak 6. Bir sunum yapabilmek |
Dersin öğretim yöntemleri İş Birliğine Dayalı Öğrenme, Anlatım, Okuma, Tartışma, Bireysel Çalışma, Sosyal Faaliyet şeklindedir. Bu ders öğrencilere iş bağlamında etkin iletişim için gerekli bilgi ve becerileri aktarmayı amaçlar. Ders süresince bireylerin iletişimin doğasını kavrayıp, farklı iş bağlamlarında iletmeleri gereken mesajları uygun iletişim araçlarını kullanarak net ve belirgin biçimde ifade etmelerinin yolları anlatılır. Dersi başarıyla tamamladıklarında öğrencilerden farklı mesajları farklı formatlarda tasarımlayıp yazmaları, iş sunumları hazırlayıp gerçekleştirebilmeleri, iş başvuruları için öz geçmişlerini ve iş mülakatları için kendilerini hazırlayabilmeleri beklenir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse giriş | Müfredatın genel görünümü incelenmesi |
2) | İşyerinde İletişim | Bölüm 1 |
3) | İletişim, Kültür ve Çalışma | Bölüm 2 |
4) | Dinleme | Bölüm 3 |
5) | Sözlü ve Sözsüz Mesajlar | Bölüm 4 |
6) | Kişilerarası Beceriler ve Başarı | Bölüm 5 |
7) | İş Sunumlarının Türleri Rapor Yazma | Bölüm 9 |
8) | Sunumun Geliştirilmesi, Düzenlenmesi ve Sunulması | Bölüm 10 & 12 |
9) | Sunumun Geliştirilmesi, Düzenlenmesi ve Sunulması (devamı) | Bölüm 10 & 12 |
10) | Mülakat Prensipleri Etkili CV'ler Nasıl Yazılır | Bölüm 6 |
11) | Quiz | |
12) | Grup Raporları ve Sunumları | |
13) | Grup Raporları ve Sunumları | |
14) | Grup Raporları ve Sunumları |
Ders Notları / Kitaplar: | Adler, R. B.; Maresh-Fuehrer, M. M.; Elmhorst, J. & Lucas, K. (2019). Communicating at Work, 12th Edition, New York, NY, McGraw-Hill Education. |
Diğer Kaynaklar: | Bovee, C. L.& Thill, J. V. (2016). Business Communication Essentials, 7th Global Edition, Pearson Education. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 1 | % 20 |
Projeler | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 20 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 80 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 11 | 143 |
Proje | 1 | 5 | 5 |
Küçük Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 196 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İletişimin görsel alanı üzerinde tasarım odaklı uygulama yapabilme yetisini kazandırmak. | |
2) | Görsel iletişime yönelik kavramsal tabanlı tasarım çözümleri önerebilme ve bütüncül bakış açısı oluşturabilme becerisini geliştirmek. | |
3) | Tasarım sürecini, verilen problemin analizinden çözümlerin önerilmesi ve sonuçlandırma anına kadar yönetebilme yetisini kazandırmak. | |
4) | Tasarımda yaratıcı yaklaşım, yaratıcı düşünme ve üretim süreçlerini yürütebilme yetkinliklerini kazandırmak. | |
5) | Görsel iletişimin temel mecralarına (basılı, hareketli ve etkileşimli) hakim olarak, ortamlar arası bağlantılar kurabilme yetisini kazandırmak. | |
6) | İletişim problemlerinin, görsel ortamlardaki karşılıklarının tasarım odaklı çözümlemelerini gerçekleştirebilme ve uygulayabilme becerisini kazandırmak. | |
7) | Görsel iletişim mecralarında tasarımların sonuçlandırılması ve son ürüne dönüştürülebilmesi için gerekli operasyon ve uygulama bilgilerini edindirmek. | |
8) | Tasarımda güncel olan ve sürekli bir değişime sahip olan estetik anlayışları ve güncel olayları takip edebilme, bunları özgün olarak değerlendirebilme yetisini kazandırmak. | |
9) | Karmaşıklaşan iletişim kanallarına, gelişen bilgi teknolojilerine ve tasarım yazılımlarına adapte olabilme, takip edebilme ve kullanabilme yetilerini geliştirmek. | |
10) | Görsel İletişimin ve tasarımın tarihsel köklerini ve düşünsel temellerini anlayabilmek için gerekli teorik bilgileri kazandırmak. | |
11) | Bir tasarım projesinin zaman yönetimini gerçekleştirebilme yetisini kazandırmak. | |
12) | Grup çalışması, liderlik özelliği ve bireysel özelliklerini gruba zenginlik olarak katabilme becerilerini geliştirmek. | |
13) | Görsel iletişim mecralarına yönelik tasarım çalışmalarını kompozisyonel çözümler ve estetik beceriler ile gerçekleştirmek için gerekli yetileri kazandırmak. | |
14) | Global ve lokal görsel iletişim ürünlerine ve aynı zamanda kendi çalışmalarına yönelik akademik, entellektüel ve eleştirel bakış açısı oluşturabilme yetisini geliştirmek. | 3 |