ULUSLARARASI FİNANS | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
BA4992 | Onur Semineri | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ÜMİT EROL |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. ÜMİT EROL |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Mevcut değil. |
Dersin Amacı: | Bu ders öğrencilerin sahip oldukları teorik bilgiyi işletme biliminin çeşitli alanlarına uygulayabilmesini amaçlamaktadır. Dersin sonunda öğrencilerin her biri işletme bilimine ilişkin belirli teknikler ile metodolojiyi birleştirdikleri bir tez hazırlarlar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. Yaşam boyu öğrenim sürecinin önemini kavramak II. Güncel konularla iligili teorik bilgiyi gerçek hayattaki uygulamalar ile birleştirebilmek III. İşletme bilimine ilişkin konuları farklı sistemlerin yapılanmasında ve analizinde uygulamaya koymak IV. Bir araştırma projesinin amacına uygun olarak proje taslağı oluşturmayı öğrenmek V. Akademik dürüstlük bilinci geliştirmek ve intihal kavramını tanımlayabilmek VI. Profesyonel ve etik sorumlulukları kavramak VII. Teknik ve bilimsel raporlar hazırlayabilmek ve sözlü sunumu bir iletişim aracı olarak kullanabilmek VII. Zaman yönetiminin önemini kavramak |
Dersin sonunda öğrencilerin her biri işletme bilimine ilişkin belirli teknikler ile metodolojiyi birleştirdikleri bir tez hazırlarlar. Bu tezde araştırma konusuyla ilgili problem tanımlanır, ilgili literatür taraması yapılır ve metodoloojiye yer verilir. Tezin hazırlanma süreci haftada bir saatlik derslerle desteklenir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş, mezuniyet projesi kavramı ve gereklilikleri | |
2) | Konunun belirlenmesi. Ders: Araştırma konusu nasıl belirlenir? | |
3) | Proje danışmanı ile görüşme. Ders: Etkin Literatür Taraması Nasıl Yapılır? | |
4) | Proje Danışmanı ile Görüşme. Ders: Birincil ve İkincil Kaynakların Belirlenmesi | |
5) | İlerleme sürecinin değerlendirilmesi: Proje danışmanı ile görüşme. Ders: Bilimsel Rapor Nasıl Yazılır? | |
6) | İlerleme sürecinin değerlendirilmesi: Proje danışmanı ile görüşme. Ders: Akademik Dürüstlük, İntihal ve İntihalden Kaçınma. | |
7) | İlerlemenin Değerlendirilmesi: Proje danışmanı ile görüşme. Ders: Açıklama ve Alıntı Yapma | |
8) | Gelişimin değerlendirilmesi: Proje danışmanı ile görüşme. Ders: Araştırmayı Yazılı Rapora Dönüştürme | |
9) | İlk taslağın teslim edilmesi. Ders: İlerleme süreci hakkında | |
10) | Proje danışmanı ile görüşme. Ders: Neler, Nasıl Alıntı Yapılır | |
11) | İlerlemenin değerlendirilmesi. Proje danışmanı ile görüşme. Ders: Biçimlendirme, APA stilini kullanma. | |
12) | İlerlemenin değerlendirilmesi: Proje ddanışmanı ile görüşme. Ders: Rapor Yazımı ve Düzeltme Okuması | |
13) | İlerlemenin değerledirilmesi. Proje danışmanı ile görüşme. Ders: Araştırma Nasıl Sunulur? | |
14) | Projenin teslimi |
Ders Notları / Kitaplar: | Bahcesehir Universitesi tez hazırlama katalogu / Bahcesehir University thesis preparation catalogue |
Diğer Kaynaklar: | None |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Ödev | 2 | % 20 |
Sunum | 1 | % 10 |
Projeler | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 14 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 9 | 24 |
Sunum / Seminer | 1 | 3 |
Proje | 13 | 63 |
Toplam İş Yükü | 104 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | 3 |
2) | Finansal sorunlara yönelik analitik yaklaşımlar geliştirme ve problem çözme kabiliyetine sahip olmak | 4 |
3) | Teorik yaklaşımları ve karşı argumanları tüm detayları ile kavramak | 5 |
4) | Finans alanında lisans üstü eğitime başlayacak yeterliliğe ve yaşam boyu öğrenme farkındalığına sahip olmak | 4 |
5) | Finansın teorik ilkelerini iş yaşamının gerçekliklerine uygulayabilmek | 3 |
6) | Uluslararası finansal piyasaların gereksinimlerinin anlayarak yönetimsel sorunlara yönelik çözüm geliştirmek | 3 |
7) | Karmaşık durumlar karşısında yenilikçi ve yaratıcı düşünceler geliştirebilmek | 3 |
8) | Küreselleşmenin iş ve toplum hayatının üzerindeki etkilerini bilerek hem yerel hem uluslararası boyutta karar alabilmek | 4 |
9) | Dijital çağın yetkinliklerine sahip olmak, gerekli finansal uygulamaları kullanabilmek | 4 |
10) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | 4 |
11) | İş etiğinin önemini kavramak, akademik dünya ve iş hayatındaki faaliyetlerinin hukuksal ve etik sonuçlarını bilerek karar almak | 4 |
12) | İş yaşamı ve akademik hayatta objektif olarak eleştiri geliştirmek ve özeleştiri yapacak perspektife sahip olmak | 5 |