BA4948 Organizational BehaviorBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar YAZILIM MÜHENDİSLİĞİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
YAZILIM MÜHENDİSLİĞİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
BA4948 Örgütsel Davranış Bahar 3 0 3 8
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. ELA ÜNLER
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders, öğrencilere bireylerin kurum içindeki davranışlarını anlama esasına dayalıdır. Bu doğrultuda bireyin algı, tutum, inanç ve değerlerinin davranışa yansıması, bireyin belirtilen psikolojik süreçlerinin grup içindeki davranışını yönlendirmesi ve tüm bu davranışların doğru şekilde yönlendirilmesinin anlaşılmasını içermektedir. Ayrıca, Organizasyonların tanımalarına ve çağdaş organizasyon yapıları içinde “yönetici” rolü oynayan çalışanları esas alarak, yöneticilik işinin kapsamı, ana unsurları, kullanılan başlıca teknik ve süreçleri, bunlardaki değişmeleri, mevcut teori ve araştırma bulgularının ışığı altında sistemli bir şekilde incelemeyi amaçlamaktadır. Bu incelemede özellikle; yöneticilik işinin gerçekleştirildiği ortamın (organizasyonun) yapı ve işleyişi ile yöneticilik işini yaparken kullanılan temel ve süreçler esas alınacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Örgütsel Davranışındaki farklı analiz düzeylerini araştırır
2. Örgütsel Davranışa katkı sağlayan farklı disiplinleri öğrenir
3. Bireysel farklılıkların kurum içinde ne tür bir etki sağladığını anlar
4. Çalışan bağlılığını arttırmak için gerekebilecek motivasyonel stratejileri geliştirir
5. Çalışanların iş tutumlarının ölçümlerini yenilikçi yollarla araştırır
6. İş ortamında oluşabilecek belirli davranışsal problemleri anlar
7. Çalışan-yönetici ilişkisi ile ilgili güçlü bakış açıları geliştirir

Dersin İçeriği

1.hafta: Giriş: Yönetimin Tanımı ve Örgütsel Davranış
2.hafta: Algılama ve Atfetme Süreçleri
3.hafta: Örgütlerde Tutumlar ve Tutum-Davranış İlişkisi
4.hafta: Kişilik ve Kişisel Farklılıkların Analizi
5.hafta: Örgüt Kültürü
6.hafta: Örgütlerde Gruplar ve Grupsal Farklılıklar
7.hafta: Örgütlerde Güdüleme (Motivasyon) ve İş’de Monotonluk Sorunları ve Önlenmesi
8.hafta: Ara sınav
9.hafta: Liderlik ve Lider Davranışının Analizi
10.hafta: Örgütlerde Takım Yönetimi
11.hafta: İletişim
12.hafta: Örgütlerde Çatışma ve Çatışmanın Çözümlenmesi
13.hafta: Örgütlerde Yönetime Katılma
14.hafta: Örgüt Geliştirme ve Örgüt Geliştirme Teknikleri

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) 1. Hafta: Örgütsel Davranış Nedir
2) 2. Hafta: Bireysel Davranışın Temelleri
3) 3. Hafta: Tutumlar ve İş Tatmini
4) 4. Hafta: Kişilik ve Değerler
5) 5. Hafta: Algı ve Bireysel Karar Verme
6) 6. Hafta: Motivasyon Kavramları
7) 7. Hafta: Tekrar
8) 8. Hafta: Motivasyon: Kavramlardan Uygulamalara
9) 9. Hafta: Duygular ve Ruh Hali
10) 10. Hafta: Grup Davranışının Temelleri ve Çalışma Takımlarını Anlama
11) 11. Hafta: İletişim
12) 12. Hafta: Liderliğe Temel Yaklaşımlar ve Liderlikte Güncel Konular
13) 13. Hafta: Güç ve Politika
14) 14. Hafta: Çatışma ve Müzakere

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Text Book
Organizational Behavior (2007), 14th ed., by Robbins & Judge, Prentice Hall.
Diğer Kaynaklar: Optional Text
Organizational Behavior 12th ed. (2011), by Fred Luthans, McGraw Hill

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 10 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 41
Sınıf Dışı Ders Çalışması 15 110
Ödevler 10 10
Ara Sınavlar 1 2
Final 1 2
Toplam İş Yükü 165

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Karmaşık mühendislik problemlerine yönelik yazılım proje, süreç ve ürünlerine ait fonksiyonel ve fonksiyonel olmayan özellikleri tanımlayabilmek.
2) Karmaşık mühendislik problemlerinde yazılım mimarisi, bileşenleri, ara yüzleri ve sisteme ait diğer alt bileşenleri tasarlayabilmek.
3) Kodlama, doğrulama, sınama ve hata ayıklama konularını da içerecek şekilde karmaşık yazılım sistemleri geliştirebilmek.
4) Karmaşık mühendislik problemlerinde yazılımı, programın davranışlarını beklenen sonuçlara göre sınayarak doğrulayabilmek.
5) Karmaşık yazılım sistemlerinin çalışması sırasında, çalışma ortamının değişmesi, yeni kullanıcı istekleri ve yazılım hatalarının ortaya çıkması ile meydana gelen bakım faaliyetlerine yönelik işlemleri yapabilmek.
6) Karmaşık yazılım sistemlerinde yapılan değişiklikleri izleyebilmek ve kontrol edebilmek, entegrasyonunu sağlayabilmek, yeni sürümlerini sistematik olarak planlayabilmek ve riskleri yönetebilmek.
7) Disiplin içi ve disiplinler arası takımlarda görev alarak karmaşık yazılım sistemleri yaşam süreçlerini tanımlayabilmek, değerlendirebilmek, ölçebilmek, yönetebilmek ve uygulayabilmek.
8) Karmaşık mühendislik problemlerinde gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında yazılım gereksinimlerini toplama, yazılımı tasarlama, geliştirme, sınama, bakımını yapma konularındaki çeşitli araçları ve yöntemleri kullanabilmek.
9) Temel kalite metrikler tanımlayabilmek, yazılım yaşam döngüsü süreçlerini uygulayabilmek, yazılım kalitesini ölçebilmek, kalite model karakteristiklerini tanımlayabilmek, standartları uygulayabilmek ve bunları karmaşık yazılım sistemlerini analiz etmekte, tasarlamakta, geliştirmekte, doğrulamakta ve sınamakta kullanabilmek.
10) Yazılım mühendisliği ile ortak sınırlara sahip olan matematik, fen bilimleri, bilgisayar mühendisliği, endüstri mühendisliği, sistem mühendisliği, ekonomi, yönetim ve sürdürülebilir kalkınma gibi diğer disiplinler hakkında teknik bilgi kazanabilmek ve bunlar aracılığıyla yenilikçi fikirleri karmaşık mühendislik problemlerinde ve girişimcilik faaliyetlerinde kullanabilmek.
11) Yazılım mühendisliği kültürü ve etik anlayışını kavrayabilmek ve bunları yazılım mühendisliğinde uygulayabilecek temel bilgilere sahip olmak, meslek hayatı boyunca gerekli teknik becerileri öğrenip başarıyla uygulayabilmek.
12) Yabancı dil ve Türkçe kullanarak etkin rapor yazabilmek ve yazılı raporları anlayabilmek, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilmek, etkin sunum yapabilmek, açık ve anlaşılır talimat verebilmek ve alabilmek.
13) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları ile mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları hakkında bilgi sahibi olmak.