Öğretim Dili: |
English |
Dersin Türü: |
Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: |
LİSANS
|
Dersin Veriliş Şekli: |
Yüz yüze
|
Dersin Koordinatörü: |
Prof. Dr. ELİF OKAN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: |
Yok |
Dersin Amacı: |
Hayatlarımız hemen hemen her açıdan örgütler tarafından yönetilir. Doğumdan eğitim ve işin farklı seviyelerine kadar kendimizi birçok örgütsel bağlamda buluruz. Günlük hayatımızda birçok örgütün varlığının nedenleri arasında, daha geniş toplumda düzen sağlamaları ve insanların tek başlarına başaramadıkları veya başarmak istemedikleri hedeflerine ulaşmalarına yardımcı olan yerler olarak hareket etmeleri yer alır. Bu nedenle, bir örgütü ortak bir hedefe yönelik bir grup insan (ve sistem) olarak tanımlamak mümkündür.
Örgütler, insanların birlikte hedeflerine ulaşmalarına yardımcı olma sanatı ve bilimi olarak tanımlanabilecek yönetim yoluyla hayatlarını sürdürürler. Yöneticiler, örgütün yönünü ve hedeflerin nasıl gerçekleştirileceğini belirler. Daha resmi olarak, yöneticiler bir örgüt içindeki her düzeyde stratejiler formüle eder ve uygular. Örgütleri yönetirken, bir örgüt içindeki davranışsal dinamikleri ele almaları gerekir. Bu ders, bireyleri, uygulamaları, süreçleri ve yapıyı ilgilendiren bu dinamikleri hedeflemektedir. Katıldığımız içerik, okumalar ve etkinlikler, örgütsel yaşamın unsurlarını ve katıldığınız örgütlere etkili bir şekilde nasıl katkıda bulunacağınızı daha iyi anlamanıza yardımcı olacaktır. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Derse giriş |
Müfredatın genel görünümü incelenmesi |
2) |
Örgütsel Davranış Nedir? |
Robbins: Chapter 1 |
3) |
İş Performansı ve Örgütsel Tutumlar |
Robbins: Chapter 3
|
4) |
Kişilik, Bireysel ve Kültürel Değerler |
Robbins: Chapter 4 |
5) |
Algılama, Öğrenme ve Karar Verme |
Robbins: Chapter 5 |
6) |
Motivasyon Kavramları ve Uygulamaları |
Robbins: Chapters 7 & 8 |
7) |
Grupları ve Ekipleri Yönetme |
Robbins: Chapters 9 & 10 |
8) |
Liderlik |
Robbins: Chapter 13 |
9) |
Örgütsel Kültür |
Robbins: Chapter 15 |
10) |
Örgütsel Kültür |
Robbins: Chapter 15
Itslearning aracılığıyla ilerleme raporu gönderimleri |
11) |
Örgütsel Değişim ve Stres Yönetimi |
Robbins: Chapter 17 |
12) |
Quiz |
|
13) |
Grup Sunumları |
|
14) |
Grup Sunumları |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Robbins, S. P. and Judge, T. A. (2019). Organizational Behavior, 18th Edition (Global Edition), Pearson Education. |
Diğer Kaynaklar: |
Colquitt, J., Lepine, J. and Wesson, M. (2016). Organizational Behavior: Improving Performance and Commitment in the Workplace, 5th edition. McGraw-Hill/Irwin.
Periodicals including New York Times, The Economist, Bloomberg, Financial Times, etc…
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek |
|
2) |
Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek |
|
3) |
İş süreçlerini ayıt edebilmek ve süreç tasarlama, planlama ve uygulama bilgisine sahip olmak. |
|
4) |
Lojistik yönetimi alanında gerekli bilgi ve iletişim teknolojileri araçlarını kullanmak. |
|
5) |
Lojistik kavramının bileşenlerini ayırt edebilme, ve uyum halinde bir bütün oluşturmasının önemini anlamak. |
|
6) |
İş hayatında üretkenliği artırmaya yönelik gereksinimlerin farkında olmnak |
|
7) |
Karmaşık durumlar karşısında yenilikçi ve yaratıcı düşünce yapısına sahip olmak |
4 |
8) |
Hem yerel hem uluslararası boyutta düşünce ve davranış geliştirebilmek |
|
9) |
Küreselleşme ve Lojistik Yönetimi arasındaki çift yönlü etkileşimi anlamak ve verimli bir yönetim için kullanmak. |
|
10) |
En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek |
2 |
11) |
İş etiğinin önemini kavramak, iş etiğini akademik dünyanın ve iş hayatının temel ögesi olarak uygulamak |
|