TIP
Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
BA4311 Stratejik Yönetim Güz 3 0 3 7
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. ELİF OKAN
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. HAVVA PINAR İMER
Prof. Dr. AHMET ERKUŞ
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Ders, stratejik yönetimin değerini ve sürecini vurgular. Öğrencileri yeni konularla tanıştırmanın yanı sıra, öğrencilerin önceki öğrenimlerini organizasyonlarda stratejik karar almaya entegre etmeleri ve uygulamaları beklenir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Dersin sonunda şunları yapabileceksiniz:

1. İşletmelerde Stratejik Yönetimin rolünü ve önemini değerlendirmek.
2. Vizyon ve Misyon ile ilgili konulara aşina olmak.
3. İç ve dış ortamları analiz ederken güncel teknolojileri (yapay zeka, bilgi işleme, dijital) kullanmak.
4. İşletmelerde üç düzeyde kullanılabilecek stratejileri öğrenmek.
5. Strateji geliştirme süreçlerini ve yöntemlerini kullanmak.

Dersin İçeriği

Dersin öğretim yöntemleri Vaka Çalışması, Teknoloji Destekli Öğrenme, İş Birliğine Dayalı Öğrenme, Anlatım, Okuma, Tartışma şeklindedir.
Stratejik Yönetim dersi, organizasyonların uzun vadeli hedeflerini belirlemelerine ve bu hedeflere ulaşmak için gerekli stratejileri geliştirmelerine odaklanır. Ders, stratejik analiz, rekabet avantajı sağlama ve strateji uygulama süreçlerini kapsar. Öğrenciler, gerçek dünya örnekleri üzerinden stratejik düşünme becerilerini geliştirme fırsatı bulurlar.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş/Müfredatın Genel Görünümü
2) Stratejik Yönetimin Doğası (Bölüm 1) Ödev
3) İş Vizyonu ve Misyonu (Bölüm 2) Ödev
4) Dış Değerlendirme (Bölüm 3) Ödev
5) İç Değerlendirme (Bölüm 4) Ödev
6) Eylemdeki Stratejiler (Bölüm 5) Ödev
7) Eylemdeki Stratejiler (Bölüm 5) Ödev
8) Vize Sınavı
9) Strateji Analizi ve Seçimi (Bölüm 6) Ödev
10) Stratejileri Uygulama Yönetim ve Pazarlama Sorunları (Bölüm 7) Ödev
11) Stratejileri Uygulama Finans ve Muhasebe Sorunları (Bölüm 8) Ödev
12) Strateji Değerlendirmesi ve Yönetişim (Bölüm 9) Ödev
13) İş Etiği ve Çevresel Sürdürülebilirlik (Bölüm 10) Ödev
14) Küresel ve Uluslararası Sorunlar (Bölüm 11) Ödev

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Strategic Management, Global Edition, 17th Edition, Authors: David, Fred | David, Forest, Textbook

Students are required to get the access-codes for the online portal of the textbook. The codes already include access to the electronic version of the textbook and online assignments from MyLab.
The hard copy of book, e-text and code of MyLab can be obtained at Bahçeşehir University Bookstore or via this link:
If you prefer to read using a hard copy, you can still get one in addition to the code.
(This link covers hard copy of book, e-text and Code of Mylab)
(KITAP+BAU KOD) HE-David- Strategic Management GE 17/e (Kod içinde e-kitap erişimi de mevcuttur.)

(This link covers only e-text and Code of Mylab)
(BAU KOD) HE-MylabManagement-David-Strat Man-GE-17 (Kod içinde e-kitap erişimi de mevcuttur.)

You need to use access-code to register the appropriate section of BA 4311. Please follow the instructions in Itslearning.
Diğer Kaynaklar: Lecturer's Slides

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 13 % 10
Küçük Sınavlar 12 % 15
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 45
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 55
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 45
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 13 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 96
Küçük Sınavlar 12 36
Ara Sınavlar 1 2
Final 1 2
Toplam İş Yükü 175

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Temel ve klinik tıp bilimlerinden, davranış bilimlerinden ve sosyal bilimlerden edindiği bilgi, beceri ve tutumları bütünleştirerek sağlık hizmeti sunumunda kullanır. 1
2) Hasta yönetiminde, dil, din, ırk ve cins ayrımı gözetmeden bireyin sosyodemografik ve sosyokültürel geçmişini de dikkate alan biyopsikososyal bir yaklaşım gösterir. 5
3) Sağlık hizmeti sunumunda, bireylerin ve toplumun sağlığını koruma ve geliştirmeyi önceler. 3
4) Sağlığı etkileyen bireysel, toplumsal, sosyal ve çevresel faktörleri dikkate alarak; sağlıklılık durumunun sürdürülmesi ve geliştirilmesi yönünde gerekli çalışmaları yapar. 2
5) Hedef kitlenin özelliklerini, ihtiyaçlarını ve beklentilerini tanıyarak, sağlıklı/hasta bireylere ve yakınlarına ve diğer sağlık çalışanlarına sağlık eğitimi verir. 1
6) Sağlık hizmet sunumunda, koruma, tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde güvenli, akılcı ve etkin yaklaşım gösterir. 2
7) Tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde, girişimsel ve/veya girişimsel olmayan uygulamaları hasta için güvenli ve etkin bir biçimde gerçekleştirir. 1
8) Hasta ve çalışan sağlığını ve güvenliğini göz önünde bulundurarak sağlık hizmeti sunar. 2
9) Sağlık hizmet sunumunda, sağlığa etki eden gerek bölgesel ve küresel ölçekteki fiziksel ve sosyoekonomik çevreye ilişkin değişiklikleri, gerekse de kendisine başvuran kişilerin bireysel özellik ve davranışlarındaki değişimleri göz önünde bulundurur. 2
10) Mesleğini yürütürken iyi hekimlik uygulamalarını dikkate alır.
11) Mesleğinin gerektirdiği etik ilkeler ile hak ve yasal sorumluluklar çerçevesinde görev ve yükümlülükleri yerine getirir. 2
12) Hastanın bütünlüğünü dikkate alarak, yüksek nitelikli sağlık bakımı sunma konusunda kararlı davranışlar gösterir. 2
13) Mesleki uygulamalarındaki performansını, duygularını ve bilişsel özelliklerini de göz önünde bulundurarak değerlendirir. 2
14) Toplum sağlığının korunması ve geliştirilmesi için, sosyal güvenirlik ve sosyal yükümlülük kavramlarını göz önünde bulundurarak, sağlık hizmet sunumunu geliştirmeyi savunur. 2
15) Sağlığın korunması ve geliştirilmesi için birey ve toplum sağlığı ile ilgili hizmet sunumu, eğitim ve danışmanlık süreçlerini tüm bileşenler ile işbirliği içinde planlayabilir ve yürütebilir. 2
16) Sağlık politikalarının ve uygulamalarının birey ve toplum sağlık göstergelerine etkisini değerlendirir ve sağlık hizmetleri kalitesinin artırılmasını savunur. 2
17) Hekim kendi fiziksel, ruhsal ve sosyal yönden sağlığını korumaya geliştirilmesine önem verir, bunun için gerekenleri yapar. 2
18) Hizmet sunumu sırasında sağlık ekibi içinde örnek davranışlar gösterir, liderlik yapar. 2
19) Yöneticisi olduğu sağlık kuruluşunda, sağlık hizmetlerini planlama, uygulama, değerlendirme süreçlerinde kaynakları maliyet-etkin, toplum yararına ve mevzuata uygun kullanır.
20) Birlikte hizmet sunduğu sağlık ekibi içinde, olumlu iletişim kurar ve gerektiğinde farklı ekip rollerini üstlenir.
21) Sağlık ekibi içindeki sağlık çalışanlarının görev ve yükümlülüklerinin farkındadır ve buna uygun davranışlar gösterir.
22) Mesleki uygulamalarında meslektaşları ve diğer meslek grupları ile uyumlu ve etkin çalışır.
23) Hasta,hasta yakınları,sağlık çalışanları diğer meslek grupları, kurum ve kuruluşlarla etkili iletişim kurar.
24) Özel yaklaşım gerektiren ve farklı sosyo kültürel özelliklere sahip birey ve gruplar ile etkili iletişim kurar.
25) Tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde, hastayı karar verme mekanizmalarına ortak eden, hasta merkezli bir yaklaşım gösterir.
26) Hizmet sunduğu nüfusa yönelik, gerekli durumlarda bilimsel araştırma planlar, uygular ve elde ettiği sonuçları ve/veya başka araştırmaların sonuçlarını toplumun yararına kullanır.
27) Mesleği ile ilgili güncel literatür bilgisine ulaşır ve eleştirel değerlendirir.
28) Klinik karar verme sürecinde, kanıta dayalı tıp ilkelerini uygular.
29) Sağlık hizmeti, araştırması ve eğitimine yönelik çalışmalarının etkinliğini artırmak için bilişim teknolojilerini kullanır.
30) Bireysel çalışma süreçleri ve kariyer gelişimini etkili olarak yönetir.
31) Yeni bilgileri edinme, değerlendirme, mevcut bilgileri ile entegre etme, mesleki durumlara uygulama ve meslek yaşamı boyunca değişen koşullara uyum sağlama becerilerini gösterir.
32) Sunduğu sağlık hizmetinin niteliğini geliştirmek için doğru öğrenme kaynaklarını seçer, kendi öğrenme sürecini düzenler