Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Ders tanıtımı, Müfredat tanımı, E-ticarete giriş.
|
|
2) |
E-ticarete giriş, e-ticaretin tanımı, kapsamı ve temel istatistikleri, E-ticaret ve Geleneksel Ticaret, E-Ticaretin Tarihçesi, EDI'nin Önemi, özellikleri ve faydaları, E-Ticaretin Etkileri, Zorlukları ve Sınırlamaları, Tedarik Zinciri Yönetimi ve E-Ticaret, E-Ticaret Altyapısı.
|
|
3) |
E-ticarette temel kavramlar ve iş modelleri: İşletmeden İşletmeye, İşletmeden Müşteriye, Müşteriden Müşteriye, İşletmeden Hükümete, İşletmeden Çalışana, E-ticaret stratejisi, Başarılı e-ticareti etkileyen faktörler.
|
Grupların oluşturulması ve eğitmene bildirilmesi için son gün.
|
4) |
Pazarlama stratejileri ve E-Ticaret: Web sitesi - Web sitesi bileşenleri, E-Ticaret için web sitesi konsepti ve tasarımı,
Kurumsal Web Sitesi - Portal - Arama Motoru - İnternet Reklamcılığı, İnternet'in rekabetçi bir reklam ortamı olarak ortaya çıkışı, İnternet reklamcılık modelleri, Mobil Ticaret. |
|
5) |
E-Ticaret Güvenliği ve Ödeme Sistemleri Ön ödemeli ve Sonra ödemeli ödeme sistemleri, e-nakit, e-çek, Akıllı Kart, Kredi Kartı
|
|
6) |
Dijital pazarlama, Dijital dönüşüm çerçevesi: Dijital dönüşüm piramidi: İş modeli/iş stratejisi Kurumsal uygulama/iş modeli, operasyonlar, kolaylaştırıcı teknolojiler, Yapay zeka, Endüstri 5.0
|
|
7) |
Quiz |
1. ve 6. haftalar arasında işlenen konular çalışılmalıdır.
|
8) |
İnternet pazarlaması, İnternet pazarlamasının amacı. İnternet pazarlama iletişiminin amaçları. İnternet pazarlaması, İnternet pazarlamasının amacı. İnternet pazarlama iletişiminin amaçları |
|
9) |
E-Ticarette Dijital Pazarlama Kanalları, Mobil Pazarlama
|
|
10) |
Sosyal Medyanın E-Ticaret Üzerindeki Etkisi, Etkileyici Pazarlama
|
|
11) |
Tüketici Davranışı Pazar Araştırması ve Reklamcılık
|
|
12) |
E-Ticarette İzinli Pazarlama ve Müşteri İlişkileri Yönetimi
|
|
13) |
Sunum |
|
14) |
Sunum |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek |
|
2) |
Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek |
|
3) |
İş süreçlerini ayıt edebilmek ve süreç tasarlama, planlama ve uygulama bilgisine sahip olmak. |
|
4) |
Lojistik yönetimi alanında gerekli bilgi ve iletişim teknolojileri araçlarını kullanmak. |
5 |
5) |
Lojistik kavramının bileşenlerini ayırt edebilme, ve uyum halinde bir bütün oluşturmasının önemini anlamak. |
|
6) |
İş hayatında üretkenliği artırmaya yönelik gereksinimlerin farkında olmnak |
|
7) |
Karmaşık durumlar karşısında yenilikçi ve yaratıcı düşünce yapısına sahip olmak |
|
8) |
Hem yerel hem uluslararası boyutta düşünce ve davranış geliştirebilmek |
|
9) |
Küreselleşme ve Lojistik Yönetimi arasındaki çift yönlü etkileşimi anlamak ve verimli bir yönetim için kullanmak. |
|
10) |
En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek |
2 |
11) |
İş etiğinin önemini kavramak, iş etiğini akademik dünyanın ve iş hayatının temel ögesi olarak uygulamak |
|