FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON (TÜRKÇE) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
BA3211 | İnsan Kaynakları Yönetimi | Bahar | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ELA ÜNLER |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders, öğrencilerin insan ilişkileri, yönetim ve personel yönetimi konusundaki bilgi ve ilkelerini bir bütün içinde ve farklı bir bakış açısıyla anlamalarını amaçlamaktadır. Bu bakış açısıyla; eleman ihtiyacının belirlenmesi, eleman ilanlarının yapılması ve uygun elemanların seçilerek kurum kültürüne alıştırılmalarından, işgörenlerin motivasyonu, performans değerlendirmesi, çatışmaların çözümü, bireyler ve gruplar arası ilişkilerin ve iletişimin sağlanması, yönetim-organizasyonun geliştirilmesi, “biz” duygusunun gelişmesi ve çalışanların eğitim ve gelişmesine ile ilgili konular esas alınacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Yeni dünyada farklı yönetim perspektiflerini araştırır 2. İK bilgisini farklı ortamlara uygular 3. İK araçları geliştirirken örgüt kültür türlerini anlar 4. Farklı çevre koşullarına göre İK stratejileri geliştirir 5. İK araçları tasarlarken yenilikçi yollar araştırır 6. İK verisini okuyarak uygulamaya geçirebilir 7. İK iş ortaklığı ile ilgili güçlü tartışmalar geliştirir 8. İK birimleri için dijital araç ve uygulamalar araştırır 9. Birimler arası çalışanların yönetiminde gerekli liderlik becerileri geliştirir |
1.hafta: Giriş: İnsan Kaynakları Yönetiminin Tanımı ve Özellikleri 2.hafta: Stratejik İnsan Kaynakları Yönetimi 3.hafta: Iş Analizi ve İş Dizaynı 4.hafta: İnsan Kaynakları Planlaması ve Eleman Seçimi 5.hafta: Eğitim ve Geliştirme 6.hafta: Performans Değerlendirme 7.hafta: Ara Sınav 8.hafta: Kariyer Geliştirme 9.hafta: İş Değerleme 10.hafta: Ücret Yönetimi 11.hafta: İş Güvenliği ve İşgören Sağlığı 12.hafta: Insan Kaynakları Yönetiminin Hukuki Boyutları 13.hafta: Uluslararası İnsan Kaynakları Yönetimi 14.hafta: Derse Genel Bakış ve Tekrar |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | 1. Hafta: İnsan Kaynakları Yönetiminin Stratejik Rolü | |
2) | 2. Hafta: Stratejik İnsan Kaynakları Yönetimi | |
3) | 3. Hafta: İş Analizi | |
4) | 4. Hafta: Personel Planlama ve İşe Alım | |
5) | 5. Hafta: Çalışan Testi ve Seçimi | |
6) | 6. Hafta: Adaylarla Mülakat | |
7) | 7. Hafta: Tekrar | |
8) | 8. Hafta: Çalışanları Eğitmek ve Geliştirmek | |
9) | 9. Hafta: Performans Yönetimi ve Değerlendirme | |
10) | 10. Hafta: Kariyer Yönetimi | |
11) | 11. Hafta: Stratejik Ödeme Planlarının Oluşturulması | |
12) | 12. Hafta: Performansa Göre Ödeme ve Mali Teşvikler | |
13) | 13. Hafta: Faydalar ve Hizmetler | |
14) | 14. Hafta: İK Yönetiminde Etik, Adalet ve Adil Muamele |
Ders Notları / Kitaplar: | Text Book Human Resource Management (2011, 12th edition), by Gary Dessler, Prentice Hall. Other readings will be distributed and assigned throughout the semester. |
Diğer Kaynaklar: | Optional Text İnsan Kaynakları Yönetimi (2006, 6. Baskı), by İlhami Fındıkçı, Alfa Yayınları, İstanbul |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 5 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 40 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 74 |
Ödevler | 5 | 5 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 |
Final | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 123 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olmak. | 2 |
2) | Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. | 1 |
3) | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | 4 |
4) | Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda, ilgili model/kuramları kullanarak, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon gerektiren durumlarda kanıta dayalı uygulamaları tanımlamak ve problem çözme yöntemlerini belirlemek. | 1 |
5) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | 3 |
6) | Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. | 1 |
7) | Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. | 3 |
8) | Güncel, etkili iletişim becerilerini kullanabilmek. | 5 |
9) | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon uygulamaları için gerekli olan modern alet, teknik ve modaliteleri seçme ve kullanma becerisi; sağlık bilişimi teknolojilerini etkin düzeyde kullanma becerisi kazanmak. | 1 |
10) | Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | 1 |
11) | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | 1 |
12) | Çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve yaşadığı topluma örnek olmak. | 4 |