ELEKTRİK - ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
BA3211 | İnsan Kaynakları Yönetimi | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ELA ÜNLER |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders, öğrencilerin insan ilişkileri, yönetim ve personel yönetimi konusundaki bilgi ve ilkelerini bir bütün içinde ve farklı bir bakış açısıyla anlamalarını amaçlamaktadır. Bu bakış açısıyla; eleman ihtiyacının belirlenmesi, eleman ilanlarının yapılması ve uygun elemanların seçilerek kurum kültürüne alıştırılmalarından, işgörenlerin motivasyonu, performans değerlendirmesi, çatışmaların çözümü, bireyler ve gruplar arası ilişkilerin ve iletişimin sağlanması, yönetim-organizasyonun geliştirilmesi, “biz” duygusunun gelişmesi ve çalışanların eğitim ve gelişmesine ile ilgili konular esas alınacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Yeni dünyada farklı yönetim perspektiflerini araştırır 2. İK bilgisini farklı ortamlara uygular 3. İK araçları geliştirirken örgüt kültür türlerini anlar 4. Farklı çevre koşullarına göre İK stratejileri geliştirir 5. İK araçları tasarlarken yenilikçi yollar araştırır 6. İK verisini okuyarak uygulamaya geçirebilir 7. İK iş ortaklığı ile ilgili güçlü tartışmalar geliştirir 8. İK birimleri için dijital araç ve uygulamalar araştırır 9. Birimler arası çalışanların yönetiminde gerekli liderlik becerileri geliştirir |
1.hafta: Giriş: İnsan Kaynakları Yönetiminin Tanımı ve Özellikleri 2.hafta: Stratejik İnsan Kaynakları Yönetimi 3.hafta: Iş Analizi ve İş Dizaynı 4.hafta: İnsan Kaynakları Planlaması ve Eleman Seçimi 5.hafta: Eğitim ve Geliştirme 6.hafta: Performans Değerlendirme 7.hafta: Ara Sınav 8.hafta: Kariyer Geliştirme 9.hafta: İş Değerleme 10.hafta: Ücret Yönetimi 11.hafta: İş Güvenliği ve İşgören Sağlığı 12.hafta: Insan Kaynakları Yönetiminin Hukuki Boyutları 13.hafta: Uluslararası İnsan Kaynakları Yönetimi 14.hafta: Derse Genel Bakış ve Tekrar |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | 1. Hafta: İnsan Kaynakları Yönetiminin Stratejik Rolü | |
2) | 2. Hafta: Stratejik İnsan Kaynakları Yönetimi | |
3) | 3. Hafta: İş Analizi | |
4) | 4. Hafta: Personel Planlama ve İşe Alım | |
5) | 5. Hafta: Çalışan Testi ve Seçimi | |
6) | 6. Hafta: Adaylarla Mülakat | |
7) | 7. Hafta: Tekrar | |
8) | 8. Hafta: Çalışanları Eğitmek ve Geliştirmek | |
9) | 9. Hafta: Performans Yönetimi ve Değerlendirme | |
10) | 10. Hafta: Kariyer Yönetimi | |
11) | 11. Hafta: Stratejik Ödeme Planlarının Oluşturulması | |
12) | 12. Hafta: Performansa Göre Ödeme ve Mali Teşvikler | |
13) | 13. Hafta: Faydalar ve Hizmetler | |
14) | 14. Hafta: İK Yönetiminde Etik, Adalet ve Adil Muamele |
Ders Notları / Kitaplar: | Text Book Human Resource Management (2011, 12th edition), by Gary Dessler, Prentice Hall. Other readings will be distributed and assigned throughout the semester. |
Diğer Kaynaklar: | Optional Text İnsan Kaynakları Yönetimi (2006, 6. Baskı), by İlhami Fındıkçı, Alfa Yayınları, İstanbul |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 5 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 40 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 74 |
Ödevler | 5 | 5 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 |
Final | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 123 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik, fen bilimleri ve elektrik-elektronik mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | |
2) | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | |
3) | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | |
4) | Elektrik-Elektronik Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | |
5) | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya elektrik-elektronik mühendisliğine özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | |
6) | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | |
7) | İngilizce ve (eğer Türk vatandaşı ise) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | |
8) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | |
9) | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; elektrik-elektronik mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | |
10) | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | |
11) | Elektrik-Elektronik Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |