AVRUPA BİRLİĞİ İLİŞKİLERİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
BA3211 | İnsan Kaynakları Yönetimi | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ELA ÜNLER |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders, öğrencilerin insan ilişkileri, yönetim ve personel yönetimi konusundaki bilgi ve ilkelerini bir bütün içinde ve farklı bir bakış açısıyla anlamalarını amaçlamaktadır. Bu bakış açısıyla; eleman ihtiyacının belirlenmesi, eleman ilanlarının yapılması ve uygun elemanların seçilerek kurum kültürüne alıştırılmalarından, işgörenlerin motivasyonu, performans değerlendirmesi, çatışmaların çözümü, bireyler ve gruplar arası ilişkilerin ve iletişimin sağlanması, yönetim-organizasyonun geliştirilmesi, “biz” duygusunun gelişmesi ve çalışanların eğitim ve gelişmesine ile ilgili konular esas alınacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Yeni dünyada farklı yönetim perspektiflerini araştırır 2. İK bilgisini farklı ortamlara uygular 3. İK araçları geliştirirken örgüt kültür türlerini anlar 4. Farklı çevre koşullarına göre İK stratejileri geliştirir 5. İK araçları tasarlarken yenilikçi yollar araştırır 6. İK verisini okuyarak uygulamaya geçirebilir 7. İK iş ortaklığı ile ilgili güçlü tartışmalar geliştirir 8. İK birimleri için dijital araç ve uygulamalar araştırır 9. Birimler arası çalışanların yönetiminde gerekli liderlik becerileri geliştirir |
1.hafta: Giriş: İnsan Kaynakları Yönetiminin Tanımı ve Özellikleri 2.hafta: Stratejik İnsan Kaynakları Yönetimi 3.hafta: Iş Analizi ve İş Dizaynı 4.hafta: İnsan Kaynakları Planlaması ve Eleman Seçimi 5.hafta: Eğitim ve Geliştirme 6.hafta: Performans Değerlendirme 7.hafta: Ara Sınav 8.hafta: Kariyer Geliştirme 9.hafta: İş Değerleme 10.hafta: Ücret Yönetimi 11.hafta: İş Güvenliği ve İşgören Sağlığı 12.hafta: Insan Kaynakları Yönetiminin Hukuki Boyutları 13.hafta: Uluslararası İnsan Kaynakları Yönetimi 14.hafta: Derse Genel Bakış ve Tekrar |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | 1. Hafta: İnsan Kaynakları Yönetiminin Stratejik Rolü | |
2) | 2. Hafta: Stratejik İnsan Kaynakları Yönetimi | |
3) | 3. Hafta: İş Analizi | |
4) | 4. Hafta: Personel Planlama ve İşe Alım | |
5) | 5. Hafta: Çalışan Testi ve Seçimi | |
6) | 6. Hafta: Adaylarla Mülakat | |
7) | 7. Hafta: Tekrar | |
8) | 8. Hafta: Çalışanları Eğitmek ve Geliştirmek | |
9) | 9. Hafta: Performans Yönetimi ve Değerlendirme | |
10) | 10. Hafta: Kariyer Yönetimi | |
11) | 11. Hafta: Stratejik Ödeme Planlarının Oluşturulması | |
12) | 12. Hafta: Performansa Göre Ödeme ve Mali Teşvikler | |
13) | 13. Hafta: Faydalar ve Hizmetler | |
14) | 14. Hafta: İK Yönetiminde Etik, Adalet ve Adil Muamele |
Ders Notları / Kitaplar: | Text Book Human Resource Management (2011, 12th edition), by Gary Dessler, Prentice Hall. Other readings will be distributed and assigned throughout the semester. |
Diğer Kaynaklar: | Optional Text İnsan Kaynakları Yönetimi (2006, 6. Baskı), by İlhami Fındıkçı, Alfa Yayınları, İstanbul |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 5 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 40 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 74 |
Ödevler | 5 | 5 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 |
Final | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 123 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | AB çalışmaları alanında bilimsel metodları kullanarak veri inceleme, yorumlama ve kanıya varma becerisinin kazanılması. | 2 |
2) | AB çalışmaları alanında görev yapan yetkilileri ve kurumları bilgilendirme, nicel ve nitel verilerle desteklenen çözüm önerileri üretme ve fikir geliştirme becerisinin kazanılması. | 2 |
3) | AB çalışmalarının yararlandığı diğer disiplinlerden (siyaset bilimi, uluslararası ilişkiler, hukuk, ekonomi, sosyoloji vb.) faydalanabilme ve bu disiplinler hakkında genel bilgi sahibi olma. | 3 |
4) | Avrupa Birliği ve AB – Türkiye İlişkileri hakkındaki güncel gelişmeleri değerlendirebilme. | 2 |
5) | Yazılı ve sözlü iletişimde ve özellikle AB çalışmaları alanında en iyi şekilde İngilizce kullanabilme. | 1 |
6) | AB Çalışmaları alanında veri toplama, yorumlama, dağıtma ve uygulama süreçlerinde etik, toplumsal ve bilimsel değerler uyarınca hareket etmek. | 1 |
7) | Avrupa Birliği’nin temellerini, tarihsel gelişimini, kurumlarının işleyişlerini, karar alma sistemini ve ortak politikalarını kavrayabilmek ve analiz edebilmek. | 2 |
8) | AB'nin içinden geçmekte olduğu yasal, mali ve kurumsal değişiklikleri değerlendirebilmek. | 2 |
9) | AB genişleme sürecinin ana aktör ve kurumlarını tanıyarak bu sürecin dinamiklerini kavrayabilmek ve Türkiye’nin üyelik sürecini daha önceki genişleme örnekleri ile karşılaştırabilmek. | 2 |
10) | AB’nin Türkiye’nin siyasi, toplumsal ve ekonomik sistemlerine etkisini analiz edebilmek. | 2 |
11) | AB 'proje kültürü' ile tanışmak ve AB formatında proje hazırlamaya yönelik becerileri kazanmak. | 2 |
12) | Uluslararası İlişkiler kuramlarını ve kavramlarını AB'nin tarihi gelişimi ile ilişkilendirebilme. | 3 |