SOSYOLOJİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
BA3211 | İnsan Kaynakları Yönetimi | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ELA ÜNLER |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders, öğrencilerin insan ilişkileri, yönetim ve personel yönetimi konusundaki bilgi ve ilkelerini bir bütün içinde ve farklı bir bakış açısıyla anlamalarını amaçlamaktadır. Bu bakış açısıyla; eleman ihtiyacının belirlenmesi, eleman ilanlarının yapılması ve uygun elemanların seçilerek kurum kültürüne alıştırılmalarından, işgörenlerin motivasyonu, performans değerlendirmesi, çatışmaların çözümü, bireyler ve gruplar arası ilişkilerin ve iletişimin sağlanması, yönetim-organizasyonun geliştirilmesi, “biz” duygusunun gelişmesi ve çalışanların eğitim ve gelişmesine ile ilgili konular esas alınacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Yeni dünyada farklı yönetim perspektiflerini araştırır 2. İK bilgisini farklı ortamlara uygular 3. İK araçları geliştirirken örgüt kültür türlerini anlar 4. Farklı çevre koşullarına göre İK stratejileri geliştirir 5. İK araçları tasarlarken yenilikçi yollar araştırır 6. İK verisini okuyarak uygulamaya geçirebilir 7. İK iş ortaklığı ile ilgili güçlü tartışmalar geliştirir 8. İK birimleri için dijital araç ve uygulamalar araştırır 9. Birimler arası çalışanların yönetiminde gerekli liderlik becerileri geliştirir |
1.hafta: Giriş: İnsan Kaynakları Yönetiminin Tanımı ve Özellikleri 2.hafta: Stratejik İnsan Kaynakları Yönetimi 3.hafta: Iş Analizi ve İş Dizaynı 4.hafta: İnsan Kaynakları Planlaması ve Eleman Seçimi 5.hafta: Eğitim ve Geliştirme 6.hafta: Performans Değerlendirme 7.hafta: Ara Sınav 8.hafta: Kariyer Geliştirme 9.hafta: İş Değerleme 10.hafta: Ücret Yönetimi 11.hafta: İş Güvenliği ve İşgören Sağlığı 12.hafta: Insan Kaynakları Yönetiminin Hukuki Boyutları 13.hafta: Uluslararası İnsan Kaynakları Yönetimi 14.hafta: Derse Genel Bakış ve Tekrar |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | 1. Hafta: İnsan Kaynakları Yönetiminin Stratejik Rolü | |
2) | 2. Hafta: Stratejik İnsan Kaynakları Yönetimi | |
3) | 3. Hafta: İş Analizi | |
4) | 4. Hafta: Personel Planlama ve İşe Alım | |
5) | 5. Hafta: Çalışan Testi ve Seçimi | |
6) | 6. Hafta: Adaylarla Mülakat | |
7) | 7. Hafta: Tekrar | |
8) | 8. Hafta: Çalışanları Eğitmek ve Geliştirmek | |
9) | 9. Hafta: Performans Yönetimi ve Değerlendirme | |
10) | 10. Hafta: Kariyer Yönetimi | |
11) | 11. Hafta: Stratejik Ödeme Planlarının Oluşturulması | |
12) | 12. Hafta: Performansa Göre Ödeme ve Mali Teşvikler | |
13) | 13. Hafta: Faydalar ve Hizmetler | |
14) | 14. Hafta: İK Yönetiminde Etik, Adalet ve Adil Muamele |
Ders Notları / Kitaplar: | Text Book Human Resource Management (2011, 12th edition), by Gary Dessler, Prentice Hall. Other readings will be distributed and assigned throughout the semester. |
Diğer Kaynaklar: | Optional Text İnsan Kaynakları Yönetimi (2006, 6. Baskı), by İlhami Fındıkçı, Alfa Yayınları, İstanbul |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 5 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 40 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 74 |
Ödevler | 5 | 5 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 |
Final | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 123 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Klasik ve güncel başlıca sosyoloji perspektiflerini öğrenmek ve karşılaştırmak ve bunların hepsini sosyal durumların analizine uygulamak. | 1 |
2) | Yerel ve küresel ölçekte, sosyolojik ve antropolojik bilginin kurulmasında temel metodolojik yaklaşımları belirlemek | 1 |
3) | Sosyal bilimlerde istatistik alanında edinilmiş, teorik ve uygulamalı bilginin kullanılmasını sağlamak | 1 |
4) | Sosyolojiye katkıda bulunacak diğer disiplinlere ait temel bilginin alınması (psikoloji, tarih, siyaset bilimi, iletişim ve edebiyat ) ve bu bilgiyi sosyolojik sürecin analiz edilmesinde kullanabilmek | 1 |
5) | Sosyolojik verilerin toplanmasında, yorumlanmasında ve yayınlanmasında bilimsel ve etik prensiplere ilişkin bilgi sahibi olmak, bu prensipleri uygulayabilmek; ve aynı zamanda bu verinin uzmanlar ve ilgili kişilerle etkili iletişim yetenekleri ile nasıl paylaşılacağı becerisini geliştirme | 1 |
6) | Kalitatif ve kantitatif analizler için, bilgisayar programlarını kullanarak sosyolojik bilgiyi analiz etme ve yayımlama yeteneği geliştirmek ve bu alandaki yeni gelişmeleri takip etme tutumu geliştirmek | 1 |
7) | Kent ve kır sosyolojisi ve demografi; siyaset sosyolojisi; toplumsal cinsiyet sosyolojisi; beden sosyolojisi; görsel sosyoloji; iş sosyolojisi; din sosyolojisi; bilgi sosyolojisi ve suç sosyolojisi ile ilgili teorileri tanımlamak ve bu teoriler hakkında bilgi sahibi olmak | 1 |
8) | Felsefi ve tarihi bakış açısına göre sosyolojinin bilimsel bir disiplin olarak nasıl konumlandığı bilgisine sahip olmak | 1 |
9) | Türk toplumundaki sosyal konular üzerine farkındalık sahibi olmak, bu konulara eleştirel yaklaşabilmek ve Türk sosyologlarının çalışmaları hakkında bilgi sahibi olmak ve bu bilgileri aktarabilmek | 1 |
10) | Sosyal konular ve küresel sosyal süreçler üzerine farkındalık sahibi olmak ve sosyolojik analizleri kalkınma ve sosyal sorumluluk projelerine uygulamak. | 1 |
11) | Bireysel veya takım üyesi olarak, sosyolojinin çeşitli alanları için araştırma sorusu belirleme, araştırma projesi üretme ve tamamlanmış yazılı rapor hazırlama kabiliyetine sahip olmak | 1 |
12) | Sosyoloji alanında kazanılmış bilginin lise derecesine aktarabilmek | 1 |