Öğretim Dili: |
English |
Dersin Türü: |
Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: |
LİSANS
|
Dersin Veriliş Şekli: |
Yüz yüze
|
Dersin Koordinatörü: |
Prof. Dr. ELİF OKAN |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. GÜLBERK GÜLTEKİN SALMAN
Prof. Dr. İPEK ALTINBAŞAK FARİNA
|
Opsiyonel Program Bileşenleri: |
Yok |
Dersin Amacı: |
Bu dersin amacı öğrencilere araştırma metodolojisinde temel kavramlar ve farkındalık sağlamak ve araştırma sürecinde araştırma bulgularını etkileyecek farklı seçimlerin (ontolojik, epistemolojik, metodolojik ve aksiyolojik) farkında olmalarına yardımcı olmaktır. Bu ders, öğrencilere kendi ilgi alanlarıyla uyumlu bilimsel araştırma yürütme yolunda yardımcı olmanın yanı sıra araştırmadaki güvenilirlik ve geçerlilik endişeleri hakkında bilgi verir. Bilimsel araştırmanın doğası, araştırma konusunun açıklığa kavuşturulması, literatürün eleştirel incelemesi, araştırma felsefesi ve tasarımı, nitel ve nicel veri toplama süreci, nicel ve nitel verilerin analizi gibi alanları kapsayan bilimsel araştırma sürecinin temel adımlarını bildirir. Bu ders ayrıca öğrencilerin karmaşık bir yazılım programında (SPSS) bir analiz (tanımlayıcı, ilişkisel ve regresyon) yürütmelerine yardımcı olur. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Derse giriş
Araştırmanın temel terimleri üzerine tartışma |
|
2) |
Bölüm 1 - Araştırmaya giriş Veritabanları hakkında bilgi
Araştırma türleri - Sınıflandırmalar Yöntem ve teori (tümevarımsal ve tümdengelimsel akıl yürütme) |
|
3) |
Bölüm 2-Araştırma konusunun formülasyonu ve açıklanması
Araştırma fikirlerinin formülasyonu |
|
4) |
Bölüm 3-Literatürün eleştirel olarak incelenmesi
Araştırma sorularının formüle edilmesi |
|
5) |
Bölüm 4-Araştırma felsefesi
Teori geliştirmeye yaklaşımlar |
|
6) |
Bölüm 5-Araştırma tasarımı
*Deneysel, yarı deneysel
*Vaka çalışması
*Etnografya
*Temelli teori |
|
7) |
Bölüm 13: Nitel araştırma: Veri toplama (görüşmeler, gözlemler) |
|
8) |
Vize Sınavı |
|
9) |
Bölüm 13: Nitel araştırma: Nitel araştırmanın veri analizi ve güvenilirliği |
|
10) |
Bölüm 13: Nitel araştırma: Nitel araştırmanın veri analizi ve güvenilirliği |
|
11) |
Bölüm 11: Nicel araştırma: Veri toplama (örnek seçimi, anketler, değişkenler, Ölçüm, hipotez oluşturma) |
|
12) |
Bölüm 12: Nicel araştırma (Analiz, güvenilirlik ve geçerlilik) |
|
13) |
Nicel araştırma (SPSS uygulaması) (Analiz-Verilerin analize hazırlanması, veri kodlama ve düzenleme, tanımsal istatistik) |
|
14) |
Nicel araştırma (SPSS uygulaması) (Analiz, korelasyonel analiz) Nicel araştırma, regresyon analizi |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Saunders, M. Lewis, P., Thornhill, A. (2016). Research methods for business students, 7th Edition, Pearson. |
Diğer Kaynaklar: |
Sekaran, U., and Bougie, R. (2016). Research methods for business: A skill building approach, 7th Edition, Wiley.
Neuman, W. L. (2014). Social Research Methods: Qualitative and Quantitative Approaches, 7th Edition, Pearson
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Çizgi film ve animasyon alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere ve becerilere sahip olmak. |
|
2) |
Çizgi film ve animasyon alanında araştırma, gözlem-deneyim, değerlendirme becerisi geliştirebilmek ve her yönüyle çizgi film ve animasyon ve performans ilkelerini kullanarak fikirleri, inandırıcı eylem ve duyguları etkili bir şekilde iletebilmek. |
|
3) |
Çeşitli sanatsal stiller ve teknikler içeren animasyon filmler yapmak. |
|
4) |
Çizgi film ve animasyon yapım sürecini inisiyatif kullanarak tasarlamak, yaratıcılık ile uygulamak ve kişisel stili yansıtarak sunmak. |
|
5) |
Çizgi film ve animasyon üretim sürecinde ekip üyesi olup, sorumluluk alabilmek ve sorumluğu altında çalışanları yönetebilmek, onlara liderlik yapabilmek. |
|
6) |
Çizgi film ve animasyona ilişkin çalışmaları edindiği bilgi ve beceriler çerçevesinde değerlendirebilmek. |
|
7) |
Çizgi film ve animasyon alanında öğrenme gereksinimlerini tanımlayabilmek ve öğrenmeyi yönetebilmek. |
|
8) |
Çizgi film ve animasyon alanındaki bilimsel ve sanatsal çalışmalara katılarak ilgili kuruluşlarla iletişime geçebilmek ve alandaki bilgi ve becerilerini paylaşabilmek. |
|
9) |
Yabancı dil kullanarak çizgi film ve animasyon alanındaki gelişmeleri izlemek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilmek. |
|
10) |
Çizgi film ve animasyonda kullanılan her türlü teknik araç-gereç ve bilgisayar yazılımları ile birlikte genel bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmek. |
|
11) |
Gelişim ve üretimin her boyutunda eleştirel düşünme becerileri ve problem çözme stratejileri kullanmak, fikirleri, duyguları ve niyetleri görsel, sözlü ve yazılı olarak etkili bir şekilde iletmek ve çizgi film ve animasyon projelerinin geliştirilmesinde teknolojiyi etkin bir şekilde dahil etmek. |
|
12) |
Çizgi film ve animasyon alanında etik değerlere ve evrensel değerler konusunda yeterli bilince sahip olmak. |
|