Öğretim Dili: |
English |
Dersin Türü: |
Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: |
LİSANS
|
Dersin Veriliş Şekli: |
Yüz yüze
|
Dersin Koordinatörü: |
Prof. Dr. ELİF OKAN |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. GÜLBERK GÜLTEKİN SALMAN
Prof. Dr. İPEK ALTINBAŞAK FARİNA
|
Opsiyonel Program Bileşenleri: |
Yok |
Dersin Amacı: |
Bu dersin amacı öğrencilere araştırma metodolojisinde temel kavramlar ve farkındalık sağlamak ve araştırma sürecinde araştırma bulgularını etkileyecek farklı seçimlerin (ontolojik, epistemolojik, metodolojik ve aksiyolojik) farkında olmalarına yardımcı olmaktır. Bu ders, öğrencilere kendi ilgi alanlarıyla uyumlu bilimsel araştırma yürütme yolunda yardımcı olmanın yanı sıra araştırmadaki güvenilirlik ve geçerlilik endişeleri hakkında bilgi verir. Bilimsel araştırmanın doğası, araştırma konusunun açıklığa kavuşturulması, literatürün eleştirel incelemesi, araştırma felsefesi ve tasarımı, nitel ve nicel veri toplama süreci, nicel ve nitel verilerin analizi gibi alanları kapsayan bilimsel araştırma sürecinin temel adımlarını bildirir. Bu ders ayrıca öğrencilerin karmaşık bir yazılım programında (SPSS) bir analiz (tanımlayıcı, ilişkisel ve regresyon) yürütmelerine yardımcı olur. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Derse giriş
Araştırmanın temel terimleri üzerine tartışma |
|
2) |
Bölüm 1 - Araştırmaya giriş Veritabanları hakkında bilgi
Araştırma türleri - Sınıflandırmalar Yöntem ve teori (tümevarımsal ve tümdengelimsel akıl yürütme) |
|
3) |
Bölüm 2-Araştırma konusunun formülasyonu ve açıklanması
Araştırma fikirlerinin formülasyonu |
|
4) |
Bölüm 3-Literatürün eleştirel olarak incelenmesi
Araştırma sorularının formüle edilmesi |
|
5) |
Bölüm 4-Araştırma felsefesi
Teori geliştirmeye yaklaşımlar |
|
6) |
Bölüm 5-Araştırma tasarımı
*Deneysel, yarı deneysel
*Vaka çalışması
*Etnografya
*Temelli teori |
|
7) |
Bölüm 13: Nitel araştırma: Veri toplama (görüşmeler, gözlemler) |
|
8) |
Vize Sınavı |
|
9) |
Bölüm 13: Nitel araştırma: Nitel araştırmanın veri analizi ve güvenilirliği |
|
10) |
Bölüm 13: Nitel araştırma: Nitel araştırmanın veri analizi ve güvenilirliği |
|
11) |
Bölüm 11: Nicel araştırma: Veri toplama (örnek seçimi, anketler, değişkenler, Ölçüm, hipotez oluşturma) |
|
12) |
Bölüm 12: Nicel araştırma (Analiz, güvenilirlik ve geçerlilik) |
|
13) |
Nicel araştırma (SPSS uygulaması) (Analiz-Verilerin analize hazırlanması, veri kodlama ve düzenleme, tanımsal istatistik) |
|
14) |
Nicel araştırma (SPSS uygulaması) (Analiz, korelasyonel analiz) Nicel araştırma, regresyon analizi |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Saunders, M. Lewis, P., Thornhill, A. (2016). Research methods for business students, 7th Edition, Pearson. |
Diğer Kaynaklar: |
Sekaran, U., and Bougie, R. (2016). Research methods for business: A skill building approach, 7th Edition, Wiley.
Neuman, W. L. (2014). Social Research Methods: Qualitative and Quantitative Approaches, 7th Edition, Pearson
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak |
2 |
2) |
Reklamcılık, İkna Edici İletişim, Marka Yönetimi gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek |
|
3) |
Reklamcılık alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek |
|
4) |
Reklamcılık alanındaki yenilikleri takip edebilmek ve yorumlayabilmek |
|
5) |
Alanda merak ettikleri konu doğrultusunda bilimsel bir bakış açısı sergileyebilmek |
|
6) |
Geliştirdikleri bilimsel bakış açısı ile alanın ihtiyaçlarını ve sorunlarını çözebilmek |
|
7) |
Reklamcılık alanında yer alan tüm dinamikleri tanımak ve anlamak |
|
8) |
Pratik alanda reklamcılık açısından karşılaşılan sorunları analiz ederek, çözümler üretebilmek |
|