ENDÜSTRİ MÜHENDİSLİĞİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
BA2224 | Muhasebenin Temel İlkeleri II | Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ELİF OKAN |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. FİGEN TÜRÜDÜOĞLU Prof. Dr. HÜMEYRA ADIGÜZEL Prof. Dr. FATMA ÖZKUL |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Muhasebenin İlkeleri I dersinin devamı niteliğinde bir derstir. Dersin amacı; dönen ve duran varlık yönetimi, kısa ve uzun vadeli borçlar ve sermaye, nakit akım ve finansal tablolar hakkında bilgi sağlamaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Dönen varlıklar hakkında bilgi sahibi olmalıdırlar; nakit, alacaklar, stoklar gibi. 2) Duran varlıklar hakkında bilgi sahibi olmalıdırlar; maddi duran varlıklar, maddi olmayan varlıklar ve doğal kaynaklar gibi. 3) Kısa ve uzun vadeli yükümlülükler hakkında bilgi sahibi olmalıdırlar, ödenecek vergiler, maaşlar, faizler, senetli borçlar gibi. 4) Türk muhasebe uygulamaları hakkında bilgi sahibi olmalıdırlar; katma değer vergisi ve bordro hazırlama gibi. 5) Ortaklıklar hakkında bilgi sahibi olmalıdırlar; ortaklık türleri, nasıl kurulacağı, nasıl yönetileceği ve nasıl tasfiye edileceği gibi, 6) Şirketler hakkında bilgi sahibi olmalıdırlar; hisse senedi nasıl ihraç edilir, hisse senedi çeşitleri gibi. 7) Şirketlerin Dağıtılmamış kar hesabı, temettü türleri ve hesaplamaları hakkında bilgi sahibi olmalıdırlar. 8) İşletmelerin finansal durumunu değerlendirmek için bazı finansal oranları kullanmayı bilmelidirler. 9) Finansal faaliyetlerin finansal tablolar üzerindeki etkilerini anlamalıdırlar. |
Dersin öğretim yöntemleri Anlatım, Problem Çözme şeklindedir. Bu ders, muhasebenin temel ilkelerini ileri düzeyde ele alarak finansal tabloların analizi ve maliyet muhasebesi konularına odaklanır. Öğrenciler, işletmelerin finansal performansını değerlendirmek için bilanço, gelir tablosu ve nakit akış tablosu gibi unsurları kullanmayı öğrenir. Ayrıca, karar alma süreçlerini desteklemek için maliyet yönetimi teknikleri geliştirilir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş: Ders müfredatının açıklanması. Ders Programı İncelemesi, Beklentiler ve notlandırma | |
2) | Bölüm 9: Alacaklar ve Tahsil Edilemeyen Alacaklar İçin Ayrılan Karşılıklar: Alacak Türleri, Tahsil edilemeyen alacakların muhasebeleştirilmesi | |
3) | Bölüm 9: Alacaklar ve Tahsil Edilemeyen Alacaklar İçin Ayrılan Karşılıklar: Karşılık yöntemi, Doğrudan silme yöntemi | HW1, Quiz1 |
4) | Bölüm 10: Tesis varlıkları, Doğal kaynaklar ve Maddi olmayan varlıklar: Bir Tesis varlığının maliyetinin ölçülmesi ve amortisman | HW2, Quiz 2 |
5) | Bölüm 10: Bitki varlıkları, Doğal kaynaklar ve Maddi olmayan varlıklar Bitki varlıklarının elden çıkarılması: Doğal kaynakların ve maddi olmayan varlıkların muhasebeleştirilmesi | HW3, Quiz 3 |
6) | Bölüm 11: Cari Yükümlülükler: A/P N/P, diğer kısa vadeli borçlar | HW4, Quiz 4 |
7) | Bölüm 11: Cari Yükümlülükler: KDV, Türkiye'de Bordro | HW5, Quiz 5 |
8) | İnceleme: Soru oturumu | |
9) | Bölüm 12: Ortaklıklar: Ortaklıkların organizasyonu, kar ve zarar dağılımı | HW6, Quiz 6 |
10) | Bölüm 12: Ortaklık: Yeni bir ortağın kabulü, bir ortağın çekilmesi, bir ortaklığın tasfiyesi | HW7, Quiz 7 |
11) | Bölüm 13: Şirketler: Hisse senedi, adi hisse senedi, imtiyazlı hisse senedi ve hazine hisse senedi ihracı | HW8, Quiz 8 |
12) | Bölüm 13: Şirketler: Temettüler, elde tutulan kazanç tablosu | HW9, Quiz 9 |
13) | Soru oturumu: Bölüm 12, Bölüm 13 | |
14) | Genel Tekrar | HW10, Quiz 10 |
Ders Notları / Kitaplar: | Horngren’s Accounting, the Financial Chapters, Pearson, 11th Global Edition Authors: Nobles, Mattison, Matsumura |
Diğer Kaynaklar: | Other required readings will be uploaded to Itslearning. If you cannot access any material, please contact the instructor of the course. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 10 | % 20 |
Ödev | 10 | % 20 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 40 |
Ödevler | 11 | 33 |
Küçük Sınavlar | 11 | 33 |
Final | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 150 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik, fen bilimleri ve Endüstri mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | |
2) | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | |
3) | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında ve istenen gereksinimleri karşılayacak biçimde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | |
4) | Endüstri Mühendisliğinde karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir biçimde kullanma becerisi. | |
5) | Endüstri Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | |
6) | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışma becerisi; bireysel çalışma becerisi. | |
7) | İngilizce ve Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | |
8) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme ve bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileme becerisi. | 3 |
9) | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | |
10) | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | 4 |
11) | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | |
12) | Etkin ve verimli yönetme becerisi. |