FOTOĞRAF VE VİDEO | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
BA2161 | İş Hukuku | Bahar | 3 | 0 | 3 | 4 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. İSMAİL PAMUK |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi ŞEBNEM KILIÇ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin birincil hedefi öğrencilere hukuk düzine ilişkin temel bilgileri ve aynı zamanda iş hayatlarında karşılaşacakları özel hukukun bazı alanlarına ilişkin temel bilgileri vermektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1- İş ilişkileri konusunda hukuki farkındalık ve hukuki muhakeme geliştirebilir. 2- Meslek yaşamlarında karşılaşacakları kavram ve uygulamaların hukuki temelleri hakkında kapsamlı bir anlayış geliştirebilir. 3- İş sözleşmesini hukuken diğer sözleşmelerden ayırt edebilir. 4- İş sözleşmesine göre işçinin ve işverenin hak ve borçlarını belirleyebilir. 5- İş sözleşmesinin feshinin hukuki sonuçlarını değerlendirebilir. 6- Ücretler ile çalışma ve dinlenme süreleri ile ilgili hukuki düzenlemeleri analiz edebilir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | 1. Ders Kapsamının, sınıf kurallarının ve gereksinimlerinin tartışılması. 2. Hukuk ve Diğer Toplumsal Düzen Kuralları -Toplum ve Düzen | Rona Aybay, An Introduction to Law ( 4. Bası. s. 1-10 ve Son Bası s. 21-25) |
2) | Hukuk ve Diğer Sosyal Düzen Kuralları: 1. Ahlak Kuralları 2. Din Kuralları 3. Görgü Kuralları | Rona Aybay, An Introduction to Law ( 4. Bası s. 7-24 ve Yeni Bası s. 26-46) |
3) | 1. Hukuk Kurallarını Diğer Davranış Kurallarından Ayıran Özellikler 2. Hukuk Kurallarının Uygulanması | Rona Aybay, An Introduction to Law ( 4. Bası s. 25-48 ve Yeni Bası s. 47-73) |
4) | Hukuk Kurallarının Uygulanması | Rona Aybay, An Introduction to Law ( 4. Bası s. 25-48 ve Yeni Bası s. 47-73) |
5) | Hukukun Kaynakları | Tuğrul Ansay & Don Wallance Jr, Introduction to Turkish Law (s. 1-10, 12-18) |
6) | Yargı Sistemi | Öğretim Üyesince Verilen Not Yüksek Mahkemelerin İnternet Siteleri |
7) | Dünya Hukuk Sistemleri | Rona Aybay, An Introduction to Law ( 4. Bası s. 53-57 ve Yeni Bası s. 77-85) |
8) | 1) Review for midterm exam 2) Public Law Private Law Separation 3) The Law of Persons | Rona Aybay, An Introduction to Law ( 4. Bası s. 59-67 ve Son Bası s. 85-92) Tuğrul Ansay & Don Wallance Jr, Introduction to Turkish Law (s. 92-112) |
9) | 1. Sınav sorularının incelenmesi 2. Kişiler Hukuku | Tuğrul Ansay & Don Wallance Jr, Introduction to Turkish Law (s. 103-112 ve 116-117) |
10) | 1. Kişiler Hukuku (Devam) 2. Ticaret Hukuku | Tuğrul Ansay & Don Wallance Jr, Introduction to Turkish Law (s. 103-112 ve 116-117) Öğretim üyesi tarafından verilen ders notu |
11) | 1. Ticaret Hukuku 2. Ticaret Şirketleri | Öğretim üyesince verilecek ders notları |
12) | Ticaret Şirketleri (devam) | Öğretim Üyesinin vereceği not. |
13) | Borçlar Hukuku | The Law of Obligations Tuğrul Ansay & Don Wallance Jr, Introduction to Turkish Law (s. 159-173) |
14) | Labor Law | Öğretim üyesince verilecek not. |
Ders Notları / Kitaplar: | -Rona Aybay, An Introduction to Law, Alfa Publishing -Tuğrul Ansay & Don Wallance Jr, Introduction to Turkish Law,6th Edition or newer -Notes that will be issued by the instructor |
Diğer Kaynaklar: | Required Reading Toker Dereli, Labour Law in Turkey, (Editor: R. Blanpain), Kluwer Law International, The Netherlands 2015. Supplementary resource (in Turkish): Öner Eyrenci/Savaş Taşkent/Devrim Ulucan, Bireysel İş Hukuku, İstanbul. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 |
Final | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 46 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Fotoğraf ve video mecraları hakkında bilgi sahip olmak ve bu mecraların temel, orta ve ileri düzey teknik becerisi. | |
2) | Fotoğraf ve videonun kuramları, kavramları ve kullanımlarını anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi. | |
3) | Fotoğraf ve videonun kullanım alanlarında teorik bilgiyi kullanma becerisi. | |
4) | Fotoğraf ve video hakkındaki teorik ve pratik çalışmaların tarihsel literatürünü tanımak ve değerlendirebilmek. | |
5) | Fotoğraf ve video projelerine ilişkin problem çözme becerisi. | |
6) | Fotoğraf ve videodaki özel ve yeni oluşan gereksinimlere yenilikçi karşılıklar üretme becerisi. | |
7) | Görsel kültürde görüntünün rolünü ve potansiyelini anlamak ve değerlendirmek. | |
8) | Fotoğraf ve video görüntüleri aracılığıyla ayırt edici biçimde iletişim kurma becerisi. | |
9) | Görüntünün üretim sonrası süreçleri hakkında deneyim ve bu bilgi aracılığı ile yaratıcı sonuçlar geliştirme becerisi. | |
10) | Medya içerisinde fotoğraf ve videonun üretim, dağıtım ve kullanım süreçleri hakkında bilgi ve bu süreçlere katılma becerisi. | |
11) | Görsel kültürdeki küresel, bölgesel ve yerel sorunsalları anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi. | |
12) | Kamu iletişiminin amaçları hakkında bilgi ve bu amaçlara gözle görülür bir katkı sağlama becerisi. | |
13) | Yaratıcılığı disiplinlerarası metodlar ile geliştirip projeler gerçekleştirme becerisi. | |
14) | İletişim, sanat ve teknolojinin kesişim noktalarına dair genel kültür kazanma. |