Öğretim Dili: |
English |
Dersin Türü: |
Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: |
LİSANS
|
Dersin Veriliş Şekli: |
Yüz yüze
|
Dersin Koordinatörü: |
Doç. Dr. HÜMEYRA ADIGÜZEL |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. FİGEN TÜRÜDÜOĞLU
Doç. Dr. HÜMEYRA ADIGÜZEL
|
Opsiyonel Program Bileşenleri: |
Yok |
Dersin Amacı: |
Bu ders yönetim muhasebesi temel konularını kapsar, ve gelişme ve muhasebe bilgi kullanımı anlayışıyla bir işletme yönetimi hakkında bilgi verir. Bugünün rekabetçi pazarında, kuruluşların karar verme sürecinde kusursuz bir iç muhasebe sistemi esastır. Bu ders, planlama, kontrol ve karar verme sürecinde firmaların iç kontrol sistemlerini ve uygulamalarını kapsar. Başlıca konular maliyet sınıflandırılması, maliyet davranışı, maliyet-hacim-kar analizi, sermaye yatırım kararları ve bütçeleridir. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Yönetim Muhasebesine Giriş |
|
2) |
Sipariş ve Safha Maliyetleme |
|
3) |
Sipariş Maliyetleme ve Safha Maliyetleme
|
|
4) |
Faaliyet Tabanlı Maliyetlendirme ve Diğer Maliyet Yönetimi Araçları |
|
5) |
Faaliyet Tabanlı Maliyetlendirme ve Diğer Maliyet Yönetimi Araçları |
|
6) |
Maliyet-Hacim-Kar Analizi |
|
7) |
Maliyet-Hacim-Kar Analizi |
|
8) |
Tekrar |
|
9) |
Kısa Dönem İşletme Kararları |
|
10) |
Kısa Dönem İşletme Kararları |
|
11) |
Sermaye Yatırım Kararları , Paranın Zaman Değeri |
|
12) |
Sermaye Yatırım Kararları ve Paranın Zaman Değeri |
|
13) |
Bütçe ve Sorumluluk Muhasebesi |
|
14) |
Bütçe ve Sorumluluk Muhasebesi |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Sağlık Kurumları Yöneticiliği rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olmak. |
3 |
2) |
Yönetim uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek; ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kuralları öğrenmek ve uygulamak. |
3 |
3) |
Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. |
3 |
4) |
Sağlık Kurumları Yöneticiliği alanındaki yönetim fonksiyonları süreçlerini (yönetim ve organizasyon, halkla ilişkiler, insan kaynakları, maliyet muhasebesi, pazarlama) tanımlamak. |
2 |
5) |
Toplumsal sorumululuk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. |
2 |
6) |
Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve projeler planlama becerisine sahip olmak. |
2 |
7) |
Toplumun tüm sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. |
2 |
8) |
Güncel, etkin iletişim becerilerini kullanabilmek; diğer meslek grupları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk almak. |
2 |
9) |
Sağlık sistemleri konusunda ve sağlık bilişimi alanında ulusal ve ulusararası kapsamda araştırma, planlama ve uygulama becerisi kazanmak. |
2 |
10) |
Sağlık ve yönetim alanında veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. |
2 |
11) |
En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. |
2 |
12) |
Çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve yaşadığı topluma örnek olmak. |
2 |