ULUSLARARASI FİNANS | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
BA3713 | Yönetim Muhasebesi | Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. HÜMEYRA ADIGÜZEL |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. FİGEN TÜRÜDÜOĞLU Doç. Dr. HÜMEYRA ADIGÜZEL |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders yönetim muhasebesi temel konularını kapsar, ve gelişme ve muhasebe bilgi kullanımı anlayışıyla bir işletme yönetimi hakkında bilgi verir. Bugünün rekabetçi pazarında, kuruluşların karar verme sürecinde kusursuz bir iç muhasebe sistemi esastır. Bu ders, planlama, kontrol ve karar verme sürecinde firmaların iç kontrol sistemlerini ve uygulamalarını kapsar. Başlıca konular maliyet sınıflandırılması, maliyet davranışı, maliyet-hacim-kar analizi, sermaye yatırım kararları ve bütçeleridir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Yeni bir disiplini detaylı bir biçimde kavramayı öğrenebilir 2. Finansal bilgilerin yönetim kararlarında kullanılması konularında iyi bir altyapı kazanmış olur 3. Karar verme ve yönetim raporlaması konularında temel bilgilere sahip olur 4. Planlama ve kontrol mekanizmaları vasıtasıyla performans yönetimi konularında temel bilgilere sahip olur. 5. Bu disiplinin terminolojisini ingilizce olarak öğrenir |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Yönetim Muhasebesine Giriş | |
2) | Sipariş ve Safha Maliyetleme | |
3) | Sipariş Maliyetleme ve Safha Maliyetleme | |
4) | Faaliyet Tabanlı Maliyetlendirme ve Diğer Maliyet Yönetimi Araçları | |
5) | Faaliyet Tabanlı Maliyetlendirme ve Diğer Maliyet Yönetimi Araçları | |
6) | Maliyet-Hacim-Kar Analizi | |
7) | Maliyet-Hacim-Kar Analizi | |
8) | Tekrar | |
9) | Kısa Dönem İşletme Kararları | |
10) | Kısa Dönem İşletme Kararları | |
11) | Sermaye Yatırım Kararları , Paranın Zaman Değeri | |
12) | Sermaye Yatırım Kararları ve Paranın Zaman Değeri | |
13) | Bütçe ve Sorumluluk Muhasebesi | |
14) | Bütçe ve Sorumluluk Muhasebesi |
Ders Notları / Kitaplar: | Accounting: by C. Horgren, Harrison, Oliver, 8\E, Pearson, 2009 |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Uygulama | 14 | % 5 |
Ödev | 2 | % 40 |
Final | 2 | % 55 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 45 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 55 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Uygulama | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 63 |
Toplam İş Yükü | 147 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | 4 |
2) | Finansal sorunlara yönelik analitik yaklaşımlar geliştirme ve problem çözme kabiliyetine sahip olmak | 3 |
3) | Teorik yaklaşımları ve karşı argumanları tüm detayları ile kavramak | 4 |
4) | Finans alanında lisans üstü eğitime başlayacak yeterliliğe ve yaşam boyu öğrenme farkındalığına sahip olmak | 4 |
5) | Finansın teorik ilkelerini iş yaşamının gerçekliklerine uygulayabilmek | 2 |
6) | Uluslararası finansal piyasaların gereksinimlerinin anlayarak yönetimsel sorunlara yönelik çözüm geliştirmek | 1 |
7) | Karmaşık durumlar karşısında yenilikçi ve yaratıcı düşünceler geliştirebilmek | 1 |
8) | Küreselleşmenin iş ve toplum hayatının üzerindeki etkilerini bilerek hem yerel hem uluslararası boyutta karar alabilmek | 3 |
9) | Dijital çağın yetkinliklerine sahip olmak, gerekli finansal uygulamaları kullanabilmek | 3 |
10) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | 4 |
11) | İş etiğinin önemini kavramak, akademik dünya ve iş hayatındaki faaliyetlerinin hukuksal ve etik sonuçlarını bilerek karar almak | 3 |
12) | İş yaşamı ve akademik hayatta objektif olarak eleştiri geliştirmek ve özeleştiri yapacak perspektife sahip olmak | 4 |