REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
INT4921 Tasarımda Gösterge Bilim Güz 2 0 2 4
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. SEZİN HATİCE TANRIÖVER
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. SEZİN HATİCE TANRIÖVER
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu dersin amacı, göstergebilim temel bilgilerinin edinilmesi ile iç mimari tasarım alanında bu bilginin tasarlama sürecinde bir araç olarak ve tasarımların çözümlenmesi / değerlendirilmesi için bir yöntem olarak nasıl kullanlabileceğine ilişkin yeterliliğin kazandırılmasıdır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
I. Anlamı oluşturan tarafların belirlenmesi
II. Tasarım ve anlam ilişkisinin anlaşılması
III. Göstergebilim temel bileşenlerinin anlaşılması ile farklı tasarım alanlarındaki ürünlerin çözümlenmesi
IV. Göstergebilim temel bileşenlerinin mekâna ilişkin karşılıklarının saptanması
V. Tasarımdaki çok katmanlı anlamların saptanması, değerlendirilmesi ve kullanılması

Dersin İçeriği

1.Giriş
‘İletişim olarak Tasarım’
Film Gösterimi ve Tartışma
2.‘İletişim olarak Tasarım’
‘Anlam Üretiminin Tarafları’: Gönderici-Alıcı
3.‘İletişim olarak Tasarım’
‘Anlam Üretiminin Tarafları’: Gönderim
(gösterilen – gösterge – gösteren)
4.‘İletişim olarak Tasarım’
‘Anlam Üretiminin Tarafları’: Kod
Film Gösterimi ve Tartışma
5. ‘İletişim olarak Tasarım’
‘Anlam Üretiminin Tarafları’: Bağlam
6.‘İletişim olarak Tasarım’
‘Anlam Üretiminin Tarafları’: Kanal
Okuma ve Tartışma
7.‘İletişim olarak Tasarım’
‘Anlam Üretiminin Tarafları’: Aracı
8. Çözümlemeler: ‘Metin olarak Tasarım’Kavram
9. Mimari Mekân Çözümlemeleri Kavram
10. Mimari Mekân Çözümlemeleri Kavram
11. Mimari Mekân Çözümlemeleri
Bireysel Araştırma ve Sunumlar
12. Mimari Mekân Çözümlemeleri
Bireysel Araştırma ve Sunumlar
13. Mimari Mekân Çözümlemeleri
Bireysel Araştırma ve Sunumlar
14. Tekrar ve Teslim

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş ‘İletişim olarak Tasarım’ Film Gösterimi ve Tartışma
2) ‘İletişim olarak Tasarım’ ‘Anlam Üretiminin Tarafları’: Gönderici-Alıcı
3) ‘İletişim olarak Tasarım’ ‘Anlam Üretiminin Tarafları’: Gönderim (gösterilen – gösterge – gösteren)
4) ‘İletişim olarak Tasarım’ ‘Anlam Üretiminin Tarafları’: Kod Film Gösterimi ve Tartışma
5) ‘İletişim olarak Tasarım’ ‘Anlam Üretiminin Tarafları’: Bağlam
6) 'İletişim olarak Tasarım’ ‘Anlam Üretiminin Tarafları’: Kanal Okuma ve Tartışma
7) ‘İletişim olarak Tasarım’ ‘Anlam Üretiminin Tarafları’: Aracı
8) Çözümlemeler: ‘Metin olarak Tasarım’Kavram
9) Mimari Mekân Çözümlemeleri Kavram
10) Mimari Mekân Çözümlemeleri Kavram
11) Mimari Mekân Çözümlemeleri Bireysel Araştırma ve Sunumlar
12) Mimari Mekân Çözümlemeleri Bireysel Araştırma ve Sunumlar
13) Mimari Mekân Çözümlemeleri Bireysel Araştırma ve Sunumlar
14) Tekrar ve Teslim

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Chandler, Daniel. 2002. Semiotics: The Basics New York: Routledge / Barnard, Malcolm. 1996. Fashion as Communication. London: Routledge.
Diğer Kaynaklar: Chandler, Daniel. 2002. Semiotics: The Basics New York: Routledge / Barnard, Malcolm. 1996. Fashion as Communication. London: Routledge.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 5
Sunum 1 % 15
Projeler 1 % 15
Ara Sınavlar 1 % 25
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 45
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 55
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 1 14
Sunum / Seminer 2 4 8
Proje 3 4 12
Ara Sınavlar 1 12 12
Final 1 12 12
Toplam İş Yükü 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek 2
2) Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek 2
3) Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek 2
4) Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek 2
5) Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek 2
6) Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) 2
7) Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek 3
8) Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak 2
9) Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek 2
10) Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek 2
11) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) 2
12) Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek 2
13) Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek 2