ENDÜSTRİ ÜRÜNLERİ TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
INT4901 | İleri Mobilya Tasarımı | Güz | 0 | 4 | 2 | 4 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. SEZİN HATİCE TANRIÖVER |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. RAGIP EMRE EVRENOS Öğ.Gör. DENİZ ARSLAN HİNDİOĞLU Doç. Dr. SEZİN HATİCE TANRIÖVER |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Mobilyaların tasarımlama sürecinde; sistematik biçim verme, yaratıcı strüktürel davranışların geliştirilmesi, malzeme genel özelliklerine göre biçim araştırmaları ve işlevin belirlenmiş bir kimlik - kişilik ile giydirilmesi amaçlanmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Strüktür öncelikli tasarım yapar. 2. Yaratıcı eskiz tekniklerini geliştirir. 3. Malzeme öncelikli tasarım yapar. 4. Yaratıcı düşünme ve eskiz yapma tekniklerini ögrenir. 5. Mobilya tasarımında sistematik planlamayı öğrenir. 6. Ürün zenginleştirme becerilerini kazanır. 7. Mobilyalara kimlik ve kişilik katma becerisini kazanır. |
Bu derste, çağdaş mobilya tasarımının anlamı ve işlevi, mobilya yapısal sitemleri, yaratıcı eskiz teknikleri ve ürün zenginleştirme konuları işlenerek; bu konularla ilgili uygulamalar öğrenciler tarafından dönem çalışmaları olarak gerçekleştirilir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | * Cağdaş mobilya tasarımının anlamı * Mobilya tasarımına işlev açısından yaklaşımlar * Pratik işlev * Estetik işlev * Sembolik işlev | Yok |
2) | Mobilya tasarımında strüktürel sistemler "Strüktür öncelikli tasarım" | Konu tekrarı |
3) | Stüdyo eleştirileri - eskizler ve model yapımı | Konu tekrarı ve ev ödevi 1: Kütüphane ve internet araştırmaları Eskizler ve model yapımı |
4) | Stüdyo eleştirileri - eskizler ve model yapımı | Konu tekrarı |
5) | Yaratıcı eskiz teknikleri | Konu tekrarı |
6) | "Malzeme öncelikli tasarım" | Konu tekrarı |
7) | Stüdyo eleştirileri - eskizler ve model yapımı | Konu tekrarı ve ev ödevi 2: Kütüphane ve internet araştırmaları Eskizler ve model yapımı |
8) | Stüdyo eleştirileri - eskizler ve model yapımı | Konu tekrarı |
9) | Yaratıcı eskiz yapma ve düşünme | Konu tekrarı |
10) | Stüdyo eleştirileri - eskizler ve model yapımı | Konu tekrarı ve ev ödevi 3: Kütüphane ve internet araştırmaları Eskizler ve model yapımı |
11) | Mobilya tasarımında sistematik planlama: * Strüktürel * Biçimsel | Konu tekrarı |
12) | "Ürünün zengileştirilmesi" * Konstrüksiyonun zenginleştirilmesi * Strüktürün zenginleştirilmesi * Yüzeyin zenginleştirilmesi | Konu tekrarı |
13) | Mobilyalara kimlik ve kişilik kazandırmak | Konu tekarı |
14) | Stüdyo eleştirileri - eskizler ve model yapımı | Konu tekrarı |
Ders Notları / Kitaplar: | Yok - N/A |
Diğer Kaynaklar: | The measure of man, Dreyfuss H. Principles of three-dimensional design, Wong, W. Creative design in furniture, Warnum Standing and sitting posture, Akerblom , B. Design and Form, Johannes Itten Anthropometrics For Designers, Coroney, J. Domus , Design , Form , Scandinavian design , etc. (periodicals) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 15 |
Ödev | 3 | % 45 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 3 | 39 |
Ödevler | 3 | 8 | 24 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 93 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Endüstri Ürünleri Tasarımı meslek alanının kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahip olmak | 3 |
2) | Mesleki bilgiyi ürün, hizmet ve deneyim geliştirme alanlarında uygulayabilmek | 2 |
3) | Tasarım kavramlarını, mesleki kültür ve dili anlayabilmek, kullanabilmek, yorum yapabilmek ve değerlendirmek | 3 |
4) | Endüstri Ürünleri tasarımı alanında araştırma yöntemlerini bilmek, bu yöntemlerle bilgi toplamak, toplanan bilgiyi yorumlamak ve uygulayabilmek | 3 |
5) | Endüstri ürünleri tasarımı problemlerini tanımlamak, problem koşul ve gereklerini değerlendirebilmek, çözüm önerileri üretebilmek | 2 |
6) | Endüstri Ürünleri Tasarımında önerilen çözümlerin toplumsal, kültürel, çevresel, ekonomik ve insani değerlerin göz önünde bulundurarak geliştirilmesi; kişisel farklılık ve yetenek düzeylerine duyarlı olması | 2 |
7) | Tasarım kavramlarına ve çözümlerine ait bilgiyi, yazılı, sözlü ve görsel anlatım yöntemleriyle aktarma yeteneğine sahip olmak | 3 |
8) | Tasarım çözümlerine ait malzeme, biçimlenme,detaylandırma, servis ve üretim yöntemleri kavramları arasındaki ilişkiyi ve yöntemleri tanımlayabilmek ve uygulayabilmek | 3 |
9) | Endüstri ürünleri tasarımı çözüm ve uygulamalarını anlatabilecek düzeyde bilgisayar destekli bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak | |
10) | Endüstri ürünleri tasarımının disiplinler arası yapısına kaynak oluşturan, işletme, mühendislik, psikoloji, ergonomi, görsel iletişim alanlarına ait tasarım çözümlerini destekleyecek yöntem ve bilgiye sahip olmak; gerektiğinde bu alanlara ait bilgiyi araştırma, edinme ve kullanma yeteneğine sahip olmak | |
11) | Bir yabancı dili kullanarak endüstri ürünleri tasarımı alanına ait dile hakim olabilmek ve farklı kültürlerden meslektaşlarıyla iletişim kurabilmek | |
12) | Teknolojik ve bilimsel gelişmelere bağlı olarak mesleğin gereksinim duyduğu yeni tasarım konularını ve eğilimlerini takip edebilmek ve değerlendirebilmek | 3 |